    From: Paweł <r...@1...0.0.1>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: wyprzedzanie na pasie wlaczajacym autostrady...
    Date: Fri, 16 Apr 2010 18:37:42 +0200

    witam,

    mialem dzis pewna nieprzyjemna sytuacje przy wjezdzie na autostrade
    i chcialem sie zapytac w kwestii PoRD, a wiec...

    wjezdzam sobie slimakiem na autostrade, za mna jedzie pojazd,
    po dotarciu do pasa wlaczajacego wrzucam lewy kierunek,
    zerkam w lusterko (czy na pasie obok jest miejsce) i zaczynam sie
    rozpedzac, aby za chwile wlaczyc sie plynnie do ruchu i nie zmuszac
    innych kierowcow do gwaltownego hamowania. gdy zaczynam sobie juz
    dojezdzac do lini przerywanej by wlaczyc sie na pas obok,
    to kierowca jadacy za mna wyskakuje na ten sam pas, wyprzedza mnie
    przy okazji walac w klakson i odjezdza w sina dal.

    przypomina to troche sytuacje gdy zabrania sie wyprzedzania pojazdu,
    ktory wczesniej sygnalizuje i rozpoczyna manewr wyprzedzania,
    w kontekscie wjechania na ten sam pas i wyprzedzania, ale nie jest
    pewny czy mam racje.

    mial gosc prawo mnie tak "obskoczyc", czy minal sie lekko z przepisami?