  • 31. Data: 2010-02-20 08:45:52
    Temat: Re: wymijanie autobusu na przystanku
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 08:37:25 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tu przynajmniej nie ma użytego słowa "pierwszeństwo". Prawdziwie zabawne
    > pierwszeństwo, to ma pieszy na przejściu i rower na przejeździe - ma
    > pierwszeństo, jak nic nie jedzie;)

    Spokojnie, częściowo zmieni się:
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/wgdruku/2771

    Szczególnie zmiana w art. 27 - przywrócenie ust. 2 (z małymi jego
    poprawkami).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 32. Data: 2010-02-20 08:53:17
    Od: PJ <p...@g...com>

    //W tym przepisie nie ma nic o "ustępowaniu pierwszeństwa", a jest
    jedynie o umożliwieniu włączenia się do ruchu. Oczywiście w opisanej
    sytuacji należy właśnie to zrobić, ale jeśli ktoś zachowa się inaczej
    to autobus ma stać i czekać, bo pierwszeństwa nie ma.

    oczywiście ze ma czekać przecież wynika z drugiej części przepisu ale
    kierowcy, którzy uniemożliwiają włączenie się autobusu do ruchu,
    popełniają wykroczenie i powinni być tego świadomi

    ps ile za coś takiego wg taryfikatora

  • 33. Data: 2010-02-20 08:56:54
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Doprawdy? Od kiedy? Podaj, proszę podstawę prawną.

    Mam nadzieje ze nie masz prawka.
    Bo jesli tak to naprawdę żenujące.

  • 34. Data: 2010-02-20 08:58:02
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    .

    > "Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    > autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
    > zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić
    > kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli
    > kierujący
    > takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub
    > wjechania z zatoki na jezdnię."
    >

    > Gdzie tam jest o pierwszeństwie autobusu, a tym bardziej o autobusie linii
    > publicznych?

    A co oznacza wyraz obowiązany?
    Czytasz ze zrozumieniem?

  • 35. Data: 2010-02-20 09:05:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "moje_przedmioty" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > A co oznacza wyraz obowiązany?

    Nic nie mówi o zmianie pierwszeństwa, jeśli o to Ci chodzi.

  • 36. Data: 2010-02-20 09:07:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    PJ wrote:

> [...]
    > kierowcy, którzy uniemożliwiają włączenie się autobusu do ruchu,
    > popełniają wykroczenie i powinni być tego świadomi

    To zależy od sytuacji, bo samo włączenie przez autobus kierunkowskazu nie
    oznacza, że wszyscy mają hamować na łeb na szyję. Mają umożliwić mu
    włączenie się do ruchu jeśli mogą to zrobić bez wykonywania gwałtownych
    manewrów.

    --
    cokolwiek

  • 37. Data: 2010-02-20 09:13:54
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    R2r pisze:
    > W dniu 2010-02-19 21:44, Konrad L pisze:
    >[...]
    > "2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może
    > wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię *dopiero po upewnieniu się,
    > że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.*"

    No super, ale nie pasuje do opisanej przeze mnie sytuacji, gdy autobus
    rusza z namalowanego na jezdni znaku P-17 - ani nie zmienia pasa ruchu,
    ani ni wjezdza na jezdnie (bo na niej juz jest).

  • 38. Data: 2010-02-20 09:24:18
    Od: PJ <p...@g...com>

> [...]
    Mają umożliwić mu
    > włączenie się do ruchu jeśli mogą to zrobić bez wykonywania gwałtownych manewrów.

    to jest Twoja interpretacja :-)

    a to oryginał:
    "jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać
    się,"

    jeśli zbliżając się do przystanku nie jesteś w stanie przewidzieć ze
    autobus może chcieć go opuścić to faktycznie musisz "hamować na łeb na
    szyję" w przeciwnym wypadku nie widzę problemu

    P.

  • 39. Data: 2010-02-20 09:41:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik moje_przedmioty m...@i...pl ...

    > A co oznacza wyraz obowiązany?
    > Czytasz ze zrozumieniem?

    dajesz sie troche oszukac przez prawo.
    Oznacz to, ze jak ty nie zwolnisz, to mozesz dostac mandat za
    "niezwolnienie" ale jak autobus wyjezdzajac z tego przstanku tobie
    przywali, to wina bedzie jego, poniewaz to ty miałes pierwszenstwo.

  • 40. Data: 2010-02-20 09:41:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany
    > pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię."

    dlaczego uwazacie ze ten przepis jest zły.
    Jezeli, jadac koło przystanku, ewidentnie nie zwolnie i przejade nie
    zwalniajac, to moge dostac mandat, ale z drugiej strony nie ma
    niebezpieczenstwa, ze autobus wyjedzie mi w taki sposób, ze spowoduje
    niebezpieczenstwo.
    IMO przepis jest całkiem ok.

    > i pytanie pomocnicze:
    > zbliżasz się do przystanku na którym stoi autobus z włączonym
    > kierunkowskazem, ustępujesz czy nie ?

    no wlasnie ustepuje i sporadycznie zdarza sie aby były z tym jakies
    problemy. Czasami jad jade szybko, albo jak widze, ze nic za mna nie
    jedzie, to przejade - ale na szczescie ten przepis daje wlasnie taka
    swobode, ze nie trzeba w kazdej sytuacji wcisnac hamulca do podłogi, tylko
    starac sie plynnie wpuscic autobus. Tak ja go rozumiem i w takim rozumieniu
    IMO on odziała ok. Natomiast takich spychaczy o jakich jest watek
    zatrzmałbym kawałek dalej i przy wszystkich pasazerach conajmniej
    opierdolił.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami