  • 1. Data: 2009-12-01 20:06:26
    Temat: wymiana procesora (celeron m420 na core 2 duo T5500 lub T5600) a czas pracy na zasilaniu akumulatorowym
    Od: JMM <j...@p...onet.pl>

    Znalazłem informację, że jest możliwa zmiana procesora celeron m420 na
    core 2 duo T5500 lub T5600. Bardziej od wzrostu wydajności (dosyć
    oczywistego) interesuje mnie kwestia, czy taka zmiana wpłynie w jakiś
    sposób na czas pracy laptopa na zasilaniu akumulatorowym? Z tego co
    pamiętam, to celerony jakoś niespecjalnie sobie radziły z
    oszczędzaniem energii a jak to wygląda w przypadku core 2 duo? Laptop
    to Lenovo 3000 N100 0768, bateria ma pojemność 4400 mhA.

    --
    Z wyrazami szacunku
    Jan M. Mayer <j_m_mayer (_a_) poczta.onet.pl>

  • 2. Data: 2009-12-01 20:16:06
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** JMM <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > interesuje mnie kwestia, czy taka zmiana wpłynie w jakiś sposób na czas pracy

    Jeżeli w ogóle to mówimy o kilku, kilkunastu minutach. Może być odwrotnie
    jeżeli ten model (nie wiem tego) nie jest przystosowany do charakterystyki
    cieplnej procesora itd. to może (na chłodzenie) żreć prundu więcej albo i się
    uszkodzić. Generalnie zabawy takie jak wymienianie procesorów w laptopie nie są
    specjalnie zalecane.

    > Z tego co pamiętam, to celerony jakoś niespecjalnie sobie radziły z
    > oszczędzaniem energii a jak to wygląda w przypadku core 2 duo? Laptop to
    > Lenovo 3000 N100 0768, bateria ma pojemność 4400 mhA.

    Wyraźną różnicę odczujesz wymieniając baterię na 7200 mAh. Oczywiście nieco
    większa ale coś za coś.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-12-02 19:11:51
    Od: JMM <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Dec 2009 21:16:06 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> w wiadomości <6...@k...net>
    napisał(a):

> [...]
    >uszkodzić. Generalnie zabawy takie jak wymienianie procesorów w laptopie nie są

    Dzięki za informację. Słowem raczej nie opłaca się skórka za
    przysłowiową wyprawkę.