-
1. Data: 2012-07-19 23:09:11
Temat: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Jest sobie gosc który jezdzi fabią 1 TDI 1,9 105KM
i teraz ciekawostki
- olej wymienia co 45kkm
- średnie spalanie na odcinku 920tys km to 3,7l/100, najmniejsze to 3,3
- jezdzi na ciągle oryginalnym turbo
Dosyć fascynująca sprawa jeśli chodzi o ecodriving. To co mnie dziwi i
dotychczasowe moje przekonania obala to
- fakty wskazują, że przy zamulaniu turbo wcale się nie psuje
- oleju wcale nie trzeba tak często wymieniać
A może turbo w tej fabii nie ma zmiennej geometrii i nie zacierają się
"kierownice"?
filmik tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=RjTsBnDPF4o&feature=p
lcp
-
2. Data: 2012-07-19 23:21:05
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>
W dniu 2012-07-19 23:09, Arbiter pisze:
> Jest sobie gosc który jezdzi fabią 1 TDI 1,9 105KM
>
> i teraz ciekawostki
> - olej wymienia co 45kkm
> - średnie spalanie na odcinku 920tys km to 3,7l/100, najmniejsze to 3,3
> - jezdzi na ciągle oryginalnym turbo
>
> Dosyć fascynująca sprawa jeśli chodzi o ecodriving. To co mnie dziwi i
> dotychczasowe moje przekonania obala to
> - fakty wskazują, że przy zamulaniu turbo wcale się nie psuje
Przy ecodrivingu turbo mało pompuje i IMO dużo dłużej wytrzyma. Nie wiem
co jak się zapiecze "kierownica". Jeśli sprężarka nie przeładowuje (nie
pompuje za dużo), to IMO nic złego się nie dzieje.
> - oleju wcale nie trzeba tak często wymieniać
tutaj nie byłbym pewien. Przy ecodrivingu może i tak, turbo prawie nie
pracuje, więc może rzadsze wymiany oleju nie wpływają tak źle na turbo.
> A może turbo w tej fabii nie ma zmiennej geometrii i nie zacierają się
> "kierownice"?
nie wiem. Jestem ciekaw co ze sprzęgłem (dwumasa), czy mu padało, czy nie.
--
pozdro
W.
-
3. Data: 2012-07-19 23:39:57
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "V-Tec" <v...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ju9tob$nmd$1@inews.gazeta.pl...
> Przy ecodrivingu turbo mało pompuje i IMO dużo dłużej wytrzyma. Nie wiem
> co jak się zapiecze "kierownica". Jeśli sprężarka nie przeładowuje (nie
> pompuje za dużo), to IMO nic złego się nie dzieje.
ale wiesz, ze oszczędna jazda to wcale nie ślamazarna jazda i żeby uzyskać
niskie wartości średniego spalania należy stosunkowo dynamicznie
przyspieszać do żadanej prędkości a później dopiero utrzymywać ja na
możliwie wysokim biegu. Cały myk oszczędnej jazdy to nie powolne
przyspieszenia, a możliwie dalekie przewidywanie sytuacji na drodze i
dostoswanie do nich swojego stylu jazdy w taki sposob aby tracić jak
najmniej z pędu i nie musieć sie ponownie rozpędzać.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
4. Data: 2012-07-19 23:47:02
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: to <t...@i...pl>
begin Kuba \(aka cita\)
> Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
ROTFL.
--
ignorance is bliss
-
5. Data: 2012-07-19 23:55:51
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2012-07-19 23:39, Kuba (aka cita) pisze:
> ale wiesz, ze oszczędna jazda to wcale nie ślamazarna jazda i
OK
> żeby uzyskać niskie wartości średniego spalania należy
> stosunkowo dynamicznie przyspieszać do żadanej prędkości a
OK
> później dopiero utrzymywać ja na możliwie wysokim biegu. Cały
A tu mam w oparciu o "dynamizer" BMW i komp pokładowy w
renówkach i skodach spostrzeżenie, że trzeba obserwować 3
wartości: obroty/prędkość/i zuzycie wg kompa. Można na prostej
jechać 120 km/h (przy bezwietrznej pogodzie) i mieć spalanie 7
albo 5 litrów ... bardzo często ujęcie gazu nie zmieni
obrotów/prędkości a spalanie i owszem ... głównie dotyczy to
wznieśnień i zjazdów ... bardzo często "ecodriving" pozwala
(góra św. Anny) dojść do VMAX przy minimalnym spalaniu ... więc
nie koncentrowałbym się na haśle UTRZYMANIE ZAŁOŻONEJ PRĘDKOŚCI
... gdyby tak było, to miast lecieć ze spalaniem 3 litry z
świętej anki 170 km/h jechałbym z zbliżonym spalaniem 120 km/h ...
> dalekie przewidywanie sytuacji na drodze i dostoswanie do nich
> swojego stylu jazdy w taki sposob aby tracić jak najmniej z pędu
> i nie musieć sie ponownie rozpędzać.
I oto chodzi i oto chodzi ... co ciekawe - im bardziej
koncentrujemy się na ecodrivingu z braniem pod uwagę wszystkich
jego składowych - okazuje się, że cholernie często doganiamy
wielokroć na trasie "zapierdalaczy" ...
-
6. Data: 2012-07-20 00:48:47
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Arbiter n...@h...com ...
> - olej wymienia co 45kkm
jaki olej?
-
7. Data: 2012-07-20 00:54:58
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Budzik wrote:
> jaki olej?
zwykły, nie long life i nie ten do smażenia ryb w kołobrzegu
-
8. Data: 2012-07-20 08:58:02
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ju9t1m$s7n$...@i...gazeta.pl...
> Jest sobie gosc który jezdzi fabią 1 TDI 1,9 105KM
>
> i teraz ciekawostki
> - olej wymienia co 45kkm
> - średnie spalanie na odcinku 920tys km to 3,7l/100, najmniejsze to 3,3
> - jezdzi
Te warianty się wykluczają.
-
9. Data: 2012-07-20 17:44:47
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>
W dniu 2012-07-19 23:39, Kuba (aka cita) pisze:
>
> Użytkownik "V-Tec" <v...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:ju9tob$nmd$1@inews.gazeta.pl...
>> Przy ecodrivingu turbo mało pompuje i IMO dużo dłużej wytrzyma. Nie
>> wiem co jak się zapiecze "kierownica". Jeśli sprężarka nie
>> przeładowuje (nie pompuje za dużo), to IMO nic złego się nie dzieje.
>
> ale wiesz, ze oszczędna jazda to wcale nie ślamazarna jazda i żeby
> uzyskać niskie wartości średniego spalania należy stosunkowo dynamicznie
> przyspieszać do żadanej prędkości a później dopiero utrzymywać ja na
> możliwie wysokim biegu. Cały myk oszczędnej jazdy to nie powolne
> przyspieszenia, a możliwie dalekie przewidywanie sytuacji na drodze i
> dostoswanie do nich swojego stylu jazdy w taki sposob aby tracić jak
> najmniej z pędu i nie musieć sie ponownie rozpędzać.
spoko, to wiem :) Moim zdaniem przy przyspieszaniu nie powinno się
przesadzać z gazem (powiedzmy bez przesady w żadną ze stron ;).
pozdro
W.
-
10. Data: 2012-07-20 19:36:02
Temat: Re: wymiana oleju co 45kkm i przebieg 900kkm
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w wiadomości
news:ju9vtm$j9u$1@node1.news.atman.pl...
> I oto chodzi i oto chodzi ... co ciekawe - im bardziej koncentrujemy się
> na ecodrivingu z braniem pod uwagę wszystkich jego składowych - okazuje
> się, że cholernie często doganiamy wielokroć na trasie "zapierdalaczy" ...
eee to zjawisko stało sie dla mnie już tak powszednie, ze przestałem na nie
zwracać uwage. Na trasie Leszno-Poznań nie ma praktycznie ani razu takiego
przejazdu, zeby mnie na początku nie wyprzedził w najgorszym z możliwych
miejsc jakiś mistrz, przecinając podwójną ciągłą, wciskając sie na
trzeciego, zmuszając do hamowania tych przede mną, który finalnie do
Poznania dojeżdza w zasięgu mojego wzroku (czasem przed, czasem za)...
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3