  • 1. Data: 2011-11-10 19:53:00
    Temat: wyłącznik prawe/lewe obroty do silnika
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Jak się nazywa i ew. gdzie szukać wyłącznika do silnika jednofazowego
    przełączającego prawe/lewe obroty czyli zamieniającego fazę z zerem?

    Łukasz

  • 2. Data: 2011-11-10 20:27:42
    Temat: Re: wyłącznik prawe/lewe obroty do silnika
    Od: "kk" <...@...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:j9ha3n$qao$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Jak się nazywa i ew. gdzie szukać wyłącznika do silnika jednofazowego
    > przełączającego prawe/lewe obroty czyli zamieniającego fazę z zerem?

    Dla silnika jednofazowego obojętne jest podłaczenie. Zawsze kręci tak samo.

  • 3. Data: 2011-11-11 01:37:23
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Dla silnika jednofazowego obojętne jest podłaczenie. Zawsze kręci tak
    > samo.

    A jak odwrócisz końcówki zasilania stojana? Bo normalnie, to rzeczywiście
    jest obojętne, ale jak odwrócić zasilanie uzwojeń, to ma to ręce i nogi.
    Byle nie pomylić, bo jak się pola zniosą, zamiast współpracować, to
    przyjedzie straż pożarna :P

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 4. Data: 2011-11-11 12:45:29
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest obojętne, ale jak odwrócić zasilanie uzwojeń, to ma to ręce i nogi.
    > Byle nie pomylić, bo jak się pola zniosą, zamiast współpracować, to
    Hmmm, pola się nie zniosą bo są przesunięte, wg mojej wiedzy nie ma takiej
    możłiwości.
    Bywały silniki bez kondensatora z dodatkowym uzwojeniem rozruchowym
    załączanym wyłącznikiem odśrodkowym i tam lepiej żeby uzwojenia rozruchowego
    nie podłączyć na stałe do zasilania bo sie przegrzeje. Nie wiem jak z
    parametrami uzwojeń w przypadku silnika z kondensatorem ?

    Pzdr. Gejzero

  • 5. Data: 2011-11-11 19:47:14
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, pola się nie zniosą bo są przesunięte, wg mojej wiedzy nie ma takiej
    > możłiwości.

    No, jak skaszanisz podłączenie, to raczej silnikowi na dobrze nie wyjdzie,
    może się nie zniosą, ale efekt i tak może dać świecę dymną, a potem ogniową
    :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)