  • 1. Data: 2017-09-27 14:56:23
    Temat: wylaczajace sie UPS
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Juz po raz... wiecej niz drugi ;) spotykam sie z sytuacja, ze UPS, w
    ktorym umarla bateria, potrafi sie samoczynnie wylaczyc, oczywiscie
    gaszac odbiory wraz z podlaczonymi urzadzeniami. Kojarze bodaj 3 takie
    przypadki roznych egzemplarzy i roznych producentow - Eaton,Fideltronik.

    Nie jest to bynajmniej kwestia braku podtrzymania i braku zasilania -
    przerw w tym czasie zadnych nie bylo. Natomiast UPS wymagal recznej
    interwencji w postaci wlaczenia. Sila rzeczy taka sytuacja stanowi
    wewnetrzna sprzecznosc - UPS jest w stanie przeszkodzic, zamiast
    pozostac neutralnym (bypass).

    Czy ktos rozumie/zna przyczyne/spotkal sie z takimi sytuacjami?
    Wykluczam wade UPS - jak wspomnialem, napotkalo to 3 rozne urzadzenia.
    Po wymianie baterii takich hec nie ma. Jakies wytlumaczenie ktore
    odnajduje na szybko to np. zajechana i calkowicie padnieta bateria
    przez wzrost rezystancji wewnetrznej powoduje wadliwa prace UPS. Tyle,
    ze przeciez "by design" powinien byc na taka sytuacje przygotowany,
    prawda?

    --

    memento lorem ipsum

  • 2. Data: 2017-09-27 16:18:38
    Temat: Re: wylaczajace sie UPS
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Sep 2017 14:56:23 +0200, elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:
> [...]
    > takie
    > przypadki roznych egzemplarzy i roznych producentow -

    Mam kilka fideli, i apc 3kVA, onlinowe i interaktywne i od prawie 20
    lat żaden mi taki nr nie zrobił, a na zdechlych batetiach
    wielokrotnie długo chodziły zanim się je wymienilo. W fidelu nawet
    jeden aku miał dziurę, elektrolit się wylal ale przerwy nie zrobil.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2017-09-27 16:31:39
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    g> wrote:

> [...]
    > chodziły zanim się je wymienilo. W fidelu nawet jeden aku miał dziurę,
    > elektrolit się wylal ale przerwy nie zrobil.

    a jakby mu wywalić zdechłe akumulatory i wsadzić wielgaśne kondensatory?
    Może możliwość podtrzymania pracy na pół sekundy, "wyleczyłaby" go z
    gaśnięcia?
    ToMasz

  • 4. Data: 2017-09-27 16:53:44
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-09-27 16:31, ToMasz wrote:

    > a jakby mu wywalić zdechłe akumulatory i wsadzić wielgaśne kondensatory?
    > Może możliwość podtrzymania pracy na pół sekundy, "wyleczyłaby" go z
    > gaśnięcia?

    Przeciez chodzi o to aby mogl pracowac normalnie podtrzymujac, wiec jak
    juz wyjme padniete akumulatory to jedynie po to aby wlozyc sprawne ;).

    No i jak napisalem, to nie jest kwestia braku podtrzymania, bo nie mialy
    miejsca przerwy. UPS po prostu wylaczal sie z glupia frant sam.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2017-09-27 16:56:36
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-09-27 16:18, Marek wrote:

> [...]
    > chodziły zanim się je wymienilo. W fidelu nawet jeden aku miał  dziurę,
    > elektrolit się wylal ale przerwy nie zrobil.

    A, wlasnie - dodam ze mowa raczej o UPS typu 300/500-700VA z pojedynczym
    akumulatorem. W upsach z wieloma akumulatorami, nawet mocno zajechanymi,
    akurat nie mialem takich obserwacji.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2017-09-27 17:26:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >interwencji w postaci wlaczenia. Sila rzeczy taka sytuacja stanowi
    >wewnetrzna sprzecznosc - UPS jest w stanie przeszkodzic, zamiast

    Online, offline, AVR ?

    Sytuacja wydaje mi sie normalna - UPS wykrywa chwilowe zaklocenie,
    moze byc nawet wzrost napiecia, przestawia sie na baterie, a ze
    baterii nie ma, to dalej juz roznie moze byc ...

> [...]
    >Tyle,
    >ze przeciez "by design" powinien byc na taka sytuacje przygotowany,

    IMO niekonicznie. Moze od roku ostrzega, ze bateria wymaga wymiany :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-09-27 18:25:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No i jak napisalem, to nie jest kwestia braku podtrzymania, bo nie mialy
    > miejsca przerwy. UPS po prostu wylaczal sie z glupia frant sam.

    bo krótki zanik zasilania którego nawet nie zauważyłeś a zauważył to UPS
    - nie dał rady podtrzymać zasilania elektroniki i przekaźniki odklapły
    sobie rozłączając wyjście.

    Miałem przypadek niedawno APC 2kVA, który mając martwe baterie w
    momencie przełączenia na akumulator zaczynał kłapać przez ułamek sekundy
    szarpiąc z zasilania przez co wywalał bezpiecznik szafy :)

  • 8. Data: 2017-09-27 18:45:42
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-09-27 o 14:56, elmer radi radisson pisze:
> [...]
    > przez wzrost rezystancji wewnetrznej powoduje wadliwa prace UPS. Tyle,
    > ze przeciez "by design" powinien byc na taka sytuacje przygotowany,

    Miałem takie przypadki: UPS wyczerpuje baterie, wyłącza się i nie
    reaguje na powrót zasilania.
    Zapewne była tak krótka przerwa w zasilaniu, że Ty jej nie zauważyłeś, a
    UPS już tak i próbował przełączyć się na akumulatory i z powodu ich
    braku wyłączył się.
    Małe UPS-y najczęściej nie potrafią same włączyć się po powrocie
    zasilania. Trzeba włączyć je ręcznie guzikiem.
    Większe UPS-y (od 2-3 kVA) mają już najczęściej opcję samoczynnego
    włączenia po powrocie zasilania.
    Popatrz w instrukcji czy Twoje UPS-y włączają się same czy nie. Będziesz
    miał odpowiedź na swoje pytanie.

    yabba

  • 9. Data: 2017-09-27 19:18:51
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Juz po raz... wiecej niz drugi ;) spotykam sie z sytuacja, ze UPS, w
    > ktorym umarla bateria, potrafi sie samoczynnie wylaczyc, oczywiscie
    Miałem podobnie w różnych UPS. Na szybko stworzyłem teorię że długo
    ładując uszkodzoną baterię przegrzewa się i zabezpieczenie go wyłącza.
    Wojtek

  • 10. Data: 2017-09-27 21:07:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-27 o 16:56, elmer radi radisson pisze:

    > A, wlasnie - dodam ze mowa raczej o UPS typu 300/500-700VA z pojedynczym
    > akumulatorem. W upsach z wieloma akumulatorami, nawet mocno zajechanymi,
    > akurat nie mialem takich obserwacji.

    APC SmartUPS 1000 i 1500 (oraz takie z lepką Dell) przy martwych
    akumulatorach działa bez problemu, nie wyłącza się.
    Ale jak mu zdechnie napięcie to przy kompletnie padniętych akumulatorach
    nie włączy się po powrocie napięcia.

    --
    Irokez