  • 1. Data: 2017-09-27 17:28:19
    Temat: Zrodlo stalego wysokiego napiecia.
    Od: w...@a...com

    Mam prosbe o informacje gdzie generator wysokiego napicia stałego mogę sobie
    zakupić. Paramety to: napiecie najlepiej regulowane w zakresie 10 kV do 50 kV.
    Generator ma pracowc w sposób ciagly przez kila godzin dziennie.No i żeby byl
    maly i nie drogi.
    Zasilanie akumulatorowe 12 V lub z sieci 240 V.

    Chodzi mi o wytworzenie pola elektrostatycznego. Żadne isrowniki czy jonizatory
    Ale być może od jakiego jonizatora taki generator moznaby wydlubac.
    NIe wiem jakie napięcia daja iskrowniki stosowane np. w kuchniach gazowych
    i czy taki nadawalby się do pracy ciaglej.

    Thanks from mountain:)
    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2017-09-27 17:48:50
    Temat: Re: Zrodlo stalego wysokiego napiecia.
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 27.09.2017 o 17:28, w...@a...com pisze:
> [...]
    > NIe wiem jakie napięcia daja iskrowniki stosowane np. w kuchniach gazowych
    > i czy taki nadawalby się do pracy ciaglej.

    Do 25 kV można by uzyskać przy pomocy przetwornicy i trafa do starego
    telewizora kolorowego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2017-09-27 19:09:15
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Do 25 kV można by uzyskać przy pomocy przetwornicy i trafa do starego
    > telewizora kolorowego.

    A wyżej powielaczem:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Powielacz_napi%C4%99ci

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2017-09-27 21:57:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Sep 2017 19:09:15 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Powitanko,
    >
    > A wyżej powielaczem:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Powielacz_napi%C4%99ci

    Z tym, ze od wielu lat to "trafo" zawieralo w sobie powielacz.
    Dalsze powielanie wymaga powaznych przerobek.

    J.

  • 5. Data: 2017-09-27 22:32:06
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > maly i nie drogi.
    > Zasilanie akumulatorowe 12 V lub z sieci 240 V.

    Masz tu mały i niedrogi, regulowany do 100kV:
    http://allegro.pl/laboratoryjny-zasilacz-regulowany-
    0-100kv-0-1ma-i6964612999.html

  • 6. Data: 2017-09-27 23:36:57
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2017-09-27 o 21:57, J.F. pisze:

    > Z tym, ze od wielu lat to "trafo" zawieralo w sobie powielacz.
    > Dalsze powielanie wymaga powaznych przerobek.

    Albo połączenia 2 szt. szeregowo. Do 50 kV akurat :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 7. Data: 2017-09-28 00:37:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ajt wrote:

    > Albo połączenia 2 szt. szeregowo. Do 50 kV akurat :)

    Znane mi powielacze nie mają wyprowadzenia ostatniej anody,
    więc jak chciałbyś je połączyć szeregowo?

    http://www.miflexrelax.home.pl/images/schemat.jpg

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2017-09-28 01:46:11
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 27.09.2017 o 19:09, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > A wyżej powielaczem:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Powielacz_napi%C4%99ci

    Trafo WN ma w sobie powielacz, który chyba nie bardzo dałby się
    rozbudować o dodatkowe sekcje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2017-09-28 05:59:34
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 00:37:53 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Znane mi powielacze nie mają wyprowadzenia ostatniej anody,
    > więc jak chciałbyś je połączyć szeregowo?
    >
    > http://www.miflexrelax.home.pl/images/schemat.jpg
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Dzieki za informacje. Szczególnie Panu Piotrowi znanemu wszem specjaliscie od
    zasilaczy w szerokim tego słowa znaczeniu..
    Chyba bade musial zdobyc gdzies stary monitor bo klasyczny telewizor bylby za duzy.
    Albo tez napisac do Czajnikow aby mi jakiś kieszonkowy zasilacz HV przysłali. Oni
    jakos wszystko zrobić i nie drogo potrafią. A u nas cofamy się do średniowiecza.

    Dzieki i pozdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2017-09-28 07:28:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2017 00:37:45 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Znane mi powielacze nie mają wyprowadzenia ostatniej anody,
    > więc jak chciałbyś je połączyć szeregowo?
    >
    > http://www.miflexrelax.home.pl/images/schemat.jpg

    I wszystkie maja jedna biegunowosc.

    Swoja droga ... jak myslicie latwie bedzie zdobyc diody i kondensatory
    na pare kV, czy zrobic trafo 1kV, i dolozyc 50-stopniowy powielacz ?
    50 stopni male nie bedzie ... ale strasnie wielkie tez nie, tylko
    trzeba bedzie pozginac ... albo sie pogodzic z tym pol metrem dlugosci
    :-)

    J.