  • 1. Data: 2011-02-22 19:51:45
    Temat: wyjście HDMI na płycie głównej a obraz tylko na jednym urządzeniu na raz
    Od: User_Friendly <p...@c...org.xy>

    Jest sobie płyta główna Gibabyte na AM3 ze zintegrowaną grafiką ATI.
    Taka: http://www.proline.pl/?p=GIGA+GA-880GA-UD3H
    Podłączony jest do niej komputerowy monitor LCD poprzez wyjście cyfrowe
    DVI-D na płycie. Zaistniała potrzeba podłączenia telewizora. Ponieważ TV
    to nowoczesny model TV-LCD Samsunga z 4 wejściami HDMI, a płyta główna
    akurat ma wyjście HDMI wiec zakupiony został odpowiedni dobrej jakości
    kabel HDMI. I teraz cyrk - po połączeniu komputera z TV momentalnie
    zniknął obraz ze starego LCD, a pojawił się na TV. W sterownikach
    Catalyst nie widać na raz obydwu urządzeń do wyświetlania, a tylko
    jeden. Zatem nie można wybrać opcji "klonuj obraz". Aby ponownie
    wyświetlić obraz na LCD trzeba prozaicznie odpiąć kabel HDMI od TV!
    Ki czort? Kto to wymyślił, że nie da się na raz mieć sklonowanego obrazu
    na obydwu urządzeniach - monitorze i TV? Czy wszystkie zintegrowane
    karty graficzne tak mają, czy to jakieś ograniczenie sprzętowe?

    --
    User_Friendly

  • 2. Data: 2011-02-22 20:01:07
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "User_Friendly" <p...@c...org.xy> napisał w wiadomości
    > na obydwu urządzeniach - monitorze i TV? Czy wszystkie zintegrowane karty
    > graficzne tak mają, czy to jakieś ograniczenie sprzętowe?

    W laptopie Della mam HDMI, Dsub i mogę jednocześnie mieć obraz na laptopie,
    na TV po HDMI i na monitorze po Dsub. Widocznie u Ciebie coś ze sterownikami
    nie tak, albo HDMI jest dzielone z DVI.

  • 3. Data: 2011-02-22 20:40:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.02.2011 20:51, User_Friendly pisze:
> [...]
    urządzeniach - monitorze i TV? Czy wszystkie zintegrowane karty graficzne tak mają,

    Podejrzewam, że złącze HDMI jest zamienne z DVI. To znaczy
    masz jeden kanał wideo wyprowadzony na D-SUB analogowo, a
    drugi cyfrowo *albo* na DVI, *albo* na HDMI.

    Tak jest często w przypadku zintegrowanych układów graficz-
    nych i płyt z wyjściem D-SUB.

    Rozwiązaniem niestety jest dołożenie karty graficznej z
    wyjściem DVI lub HDMI. Lub wymiana płyty na taką, która
    ma dwa niezależne wyjścia DVI/HDMI (i nie ma D-SUB).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-02-22 21:34:19
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    User_Friendly pisze:
    > Jest sobie płyta główna Gibabyte na AM3 ze zintegrowaną grafiką ATI.
    >(...)
    też tak mam, pod linuksem, wiec to chyba norma. co gorsza, po odłączeniu
    hdmi monitor zamiast wrócić do poprzedniego stanu, przeskalowuje obraz
    jednocześnie zostawiając ramkę. ani monitor ani TV nie są full hd, wiec
    moze to przez rozbieżność rozdzielczości? Za każdym razem muszę
    restartować iksy

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-02-22 22:35:51
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > Podejrzewam, że złącze HDMI jest zamienne z DVI. To znaczy
    > masz jeden kanał wideo wyprowadzony na D-SUB analogowo, a
    > drugi cyfrowo *albo* na DVI, *albo* na HDMI.

    Popieram podejrzenia, bo na 2 plytach od GB mam / mialem dokladnie tak
    samo - albo/albo

  • 6. Data: 2011-02-23 11:16:26
    Od: User_Friendly <p...@c...org.xy>

    W dniu 2011-02-22 21:40, Radosław Sokół pisze:

    > Podejrzewam, że złącze HDMI jest zamienne z DVI. To znaczy
    > masz jeden kanał wideo wyprowadzony na D-SUB analogowo, a
    > drugi cyfrowo *albo* na DVI, *albo* na HDMI.

    Aha. Czyli konstruktorzy graficznego układu zintegrowanego poszli po
    najmniejszej (najtańszej) linii oporu :)

> [...]
    > wyjściem DVI lub HDMI. Lub wymiana płyty na taką, która
    > ma dwa niezależne wyjścia DVI/HDMI (i nie ma D-SUB).

    Dzięki. Tego się właśnie obawiałem, że nie da się nic z tym zrobić poza
    wymianą płyty głównej lub kupnem karty graficznej.

    --
    User_Friendly

  • 7. Data: 2011-02-23 11:20:45
    Od: User_Friendly <p...@c...org.xy>

    W dniu 2011-02-22 22:34, ToMasz pisze:
> [...]
    > jednocześnie zostawiając ramkę. ani monitor ani TV nie są full hd, wiec
    > moze to przez rozbieżność rozdzielczości? Za każdym razem muszę

    Tak, na pewno to jest powodem.
    U mnie zarówno monitor PC jak i TV wyświetlają rozdzielczość Full HD
    (1920/1080) więc nie ma problemu ze zmianą rozdzielczości. Obraz się
    przełącza automatycznie z jednego monitora na drugi gdy tylko
    podłączę/odłączę kabel HDMI.

    --
    User_Friendly

  • 8. Data: 2011-02-23 12:28:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 23.02.2011 12:16, User_Friendly wrote:
    > Dzięki. Tego się właśnie obawiałem, że nie da się nic z tym zrobić poza
    > wymianą płyty głównej lub kupnem karty graficznej.

    Być może możesz podpiąć monitor analogowo...
    Marx

  • 9. Data: 2011-02-23 16:28:07
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.2.2011, User_Friendly napisał(a):

> [...]
    > na obydwu urządzeniach - monitorze i TV? Czy wszystkie zintegrowane
    > karty graficzne tak mają, czy to jakieś ograniczenie sprzętowe?

    Patrz "note 4" na
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=3425#sp
    (dot. to wszystkich rev. tej MB)
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 10. Data: 2011-02-24 09:26:32
    Od: User_Friendly <p...@c...org.xy>

    W dniu 2011-02-23 17:28, Michal Lukasik pisze:

    > Patrz "note 4" na
    > http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=3425#sp
    > (dot. to wszystkich rev. tej MB)

    Dzięki. Faktycznie, wszystko jest napisane czarno na białym. Trzeba było
    czytać zanim się kupiło płytę.

    Zacytuję, żeby było zarchiwizowane na grupie:
    (Note 4) Simultaneous output for DVI-D and HDMI is not supported.
    wolne tłumaczenie:
    (Uwaga 4) Brak technicznego wsparcia dla jednoczesnego użycia wyjść
    DVI-D i HDMI.

    --
    User_Friendly