eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklewygrana z TUW - szkodą jest koszt nowego kasku a nie zniszczoneg › wygrana z TUW - szkodą jest koszt nowego kasku a nie zniszczoneg
    From: " rolek" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: wygrana z TUW - szkodą jest koszt nowego kasku a nie zniszczoneg
    Date: Tue, 17 Aug 2010 19:31:53 +0000 (UTC)

    Witam,

    Właśnie udało mi się wygrać z TUW.

    Historia była taka &#8211; we wrześniu ubiegłego roku miałem w Wwie kolizję z winy
    puszkarza ubezpieczonego w TUW.

    Naprawa moto poszła bezboleśnie. Choć rzeczoznawca nasłany przez TUW był
    chyba ślepy &#8211; tu wielkie brawa dla Pana Macieja z Suzuki Jaskłowski za
    reakcję.

    Ale moto to nie wszystko. Wiadomo (tak też pisze SHOEI w swojej instrukcji)
    że kask po kolizji, nawet jeśli nie nosi widocznych uszkodzeń, nie nadaje
    się do dalszego użytkowania.

    No to zgłosiłem do TUW, że kask (SHOEI XR-1000) nie gwarantuje mi już
    bezpieczeństwa i że musze kupić nowy

    Pani w oddziale wniosek mój przyjęła, poprosiła o fakturę za zniszczony kask
    i kazała czekać.

    Po prawie 2 miesiącach (przerwanych moim ponagleniem) dostałem odpowiedź od
    TUW ze za kask oddadzą mi 800 zł

    Obliczyli to tak:

    Koszt zakupu w 2007 r. &#8211; 1200 zł
    Zużycie &#8211; 30% (10% rocznie)
    Wartość rynkowa zniszczonego kasku, czyli moja szkoda &#8211; 800 zł

    Kasku nie mam bo go zabrali (tak postępują przy zgłaszaniu szkody całkowitej
    za akcesoria).

    A nowy (XR-1100) kosztuje 1600 zł &#8211; wiec troche słaby biznes pomyślałem.

    I piszę odwołanie, że dla mnie szkodą nie jest obliczona przez nich &#8222;wartość
    rynkowa&#8221; zniszczonego kasku tylko za szkodę uznaję tyle kasy ile muszę wydać
    na nowy kask aby zapewnić sobie taki sam stopień bezpieczeństwa jak przed
    zdarzeniem. jako cenę nowego pokazełem ceny w sklepach internetowych.

    Wydali decyzję ze nie zmienią zdania.

    No to ja (a właściwie kolega &#8211; radca prawny) wysmażył pozew do Sądu. Działał
    jako mój pełnomocnik - więc korespondencja na jego papierze firmowym). Tu
    już dołączyłem fakturę za nowy kask - bo kupiłem (sezon się zbliżał :))

    Nie trwało to dłużej jak 2 miesiace > Sąd Rejonowy w moim mieście wydał
    nakaz zapłaty (zagadzając się z nami w 100%.

    TUW nie złożył sprzeciwu &#8211; tylko szybko zapłacił kaskę + 100 zł odsetek i
    dwieście parę tytułem zwrotu kosztów sądowych.

    Czyli, warto walczyć o swoje :)

    Jeśli Ktoś z Was zainteresowany szczegółami to dajcie pls znać.

    Pzdr
    Rolek

    ps. 1 podobnie, amortyzacje naliczyli mi od rękawic &#8211; tu też Sąd ich
    pogonił, tak samo jak z kaskiem)

    ps. 2 mówią że ubezpieczyciele dla samej zasady nie zgadzają się w sprawach
    choć odrobinę spornych - chodzi o to, żeby np. ich właściciel nie marudził,
    że są zbyt "grzeczni". Taka sytuacja jak opisana powyżej jest dla nich
    najbardziej komfortowa: próbowali oddać mniej ale niezawisły Sąd nakazał
    oddać więcej ;) Wniosek: praktycznie zawsze trzeba się z nimi spierać :)