  • 1. Data: 2020-05-11 02:20:22
    Temat: wygenerować *.eep
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Widawało mi się, że Google powita mnie z kwiatami, gdy zadam mu pytanie
    o jakiś program, który przekonwertuje zbiór danych na format eep do
    nakarmienia nimi EEPROMa w ATMedze. Zbiór danych w dowolnym formacie
    mogę zrobić, nawet txt, albo csv. Jest coś gotowego, czy trzeba się
    doktoryzować z budowy plików eep?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2020-05-11 08:00:10
    Temat: Re: wygenerować *.eep
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 11.05.2020 o 02:20, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > formacie mogę zrobić, nawet txt, albo csv. Jest coś gotowego, czy
    > trzeba się doktoryzować z budowy plików eep?

    Z tego co widzę w Ponyprog, to *.eep to jest zwykły HEX, więc pewnie jak
    będziesz miał HEX i zmienisz nazwę, to powinno być OK.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 3. Data: 2020-05-11 12:02:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-05-11 o 08:00, EM pisze:
    > więc pewnie jak będziesz miał HEX i zmienisz nazwę, to powinno być OK.

    Wiem, ale do hexa też gotowca nie znalazłem Wierzyć mi się nie chce, że
    nikt nie miał do zapisania w EEPROMie szeregu danych.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2020-05-11 12:29:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> napisał(a):
    > Wiem, ale do hexa też gotowca nie znalazłem Wierzyć mi się nie chce, że
    > nikt nie miał do zapisania w EEPROMie szeregu danych.

    Wierzyć mi się nie chce, że Google nie przywitał Cię z kwiatami. Narzędzi do
    obsługi plików Intel HEX jest mnóstwo. W jakim formacie masz dane wejściowe?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2020-05-11 13:04:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2020 02:20:30 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
> [...]
    > nakarmienia nimi EEPROMa w ATMedze. Zbiór danych w dowolnym formacie
    > mogę zrobić, nawet txt, albo csv. Jest coś gotowego, czy trzeba się

    Nono, jak chcesz w csv to rzeczywiście trzeba się doktoryzować w zakresie sztucznej
    inteligencji, która zgadnie, gdzie w EEPROM chcesz którą z danych umieścić. Takiej SI
    nie ma jeszcze nawet google na swoim komputerze kwantowym.

    Jak już dojdziesz do tego, że trzeba zrobić plik binarny, odpowiadający swoją
    zawartością upragnionej zawartości pamięci EEPROM, to wystarczy:
    avr-objcopy -Ibin plik.binary -Oihex plik.eep
    a jeśli chcesz te dane umieścić nie od 0, tylko od innego adresu w EEPROM:
    avr-objcopy -Ibin plik.binary -Oihex plik.eep --change-addresses=adres

    Zaś budowy pliku hex naprawdę warto się nauczyć, nie jest trudna, wikipedia ma o tym
    dobrą stronę.

  • 6. Data: 2020-05-11 13:45:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-05-11 o 12:29, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > W jakim formacie masz dane wejściowe?

    Mogę skonwertować dowolnie. Np. 0A,17,F0,30,00,6C itd. Mają wypełnić
    EEPROMa po kolei. Może być od addr 0. Po prostu dziwne mi się wydaje, że
    taki Notepad++, czy inne edytory hex nie maja opcji "zapisz jako", albo
    "eksportuj" do hex/eep.
    Wierzyć mi się nie chce, że ludzie nie liczą czegoś w arkuszu
    kalkulacyjnym (bo tak szybciej) i nie zapisują tego do EEPROMu, żeby
    procek nie musiał się męczyć z obliczeniami.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2020-05-11 13:55:54
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > EEPROMa po kolei. Może być od addr 0. Po prostu dziwne mi się wydaje, że
    > taki Notepad++, czy inne edytory hex nie maja opcji "zapisz jako", albo

    Bo po prostu mało komu z użytkowników tego Notepada++ jest to potrzebne.

    > Wierzyć mi się nie chce, że ludzie nie liczą czegoś w arkuszu
    > kalkulacyjnym (bo tak szybciej) i nie zapisują tego do EEPROMu, żeby
    > procek nie musiał się męczyć z obliczeniami.

    Ależ robią to. Zapiszą sobie w którymś hex-edytorze do pliku binarnego a
    potem przekonwertują na intel hex, choćby sposobem podanym obok przez
    Dawida.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2020-05-11 16:13:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-11 o 13:45, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > kalkulacyjnym (bo tak szybciej) i nie zapisują tego do EEPROMu, żeby
    > procek nie musiał się męczyć z obliczeniami.

    Jak w 1988 zrobiliśmy programator Piccolo to program do niego między
    innymi nadawał się do konwersji HEX<->BIN.
    Pamiętam, że walczyłem z czymś takim, żeby potrafić wczytać ileś plików
    i na mapie Epromu pokazać (cyferkami) który plik zajmuje który obszar.
    To chyba było właśnie rozwiązanie do łączenia programu (jeden plik) z
    danymi (drugi plik), ale jak już robiłem to chyba zrobiłem do 16 plików
    (czyli oznaczenia od 0 do F), a może 10. Już nie pamiętam.
    O ile pamiętam to ostrzegałem o tym, że któryś plik nadpisuje jakiś
    poprzedni. Ale po tylu latach to już się szczegółów nie pamięta.
    Na pewno gdzieś mam ten program, ale czy pod Windows 64 bity to jeszcze
    zadziała?
    P.G.

  • 9. Data: 2020-05-11 17:23:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > kalkulacyjnym (bo tak szybciej) i nie zapisują tego do EEPROMu, żeby
    > procek nie musiał się męczyć z obliczeniami.

    Oczywiscie że robią, daja sekcję eeprom i tam dane, i tyle :)
    W AS4
    Sekcja __attribute_((section(".eeprom")))
    lub
    zmienna typu EEMEM.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-05-11 19:53:40
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-05-11 o 17:23, Janusz pisze:
    > W AS4

    Co to za cudo to AS4?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa