  • 31. Data: 2015-06-18 19:50:58
    Temat: Re: wydajność w komputerach tych co źle zagłosowali...
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dz

  • 32. Data: 2015-06-19 13:04:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-06-18 o 16:09, Poldek pisze:

    > A jaka jest sytuacja na dziś?

    Taka sama jak na wczoraj. Nasze prawo jedno a mikroszajs drugie.

    > Z tego co wiem, to MS przestał udostępniać na swoich serwerach obrazy
    > płyt instalacyjnych Windows oraz ostrzega, że zakup obudowy z
    > przyklejoną naklejką nie oznacza, że została zakupiona licencja na
    > system Windows.

    Z tego co wiem to jedyne systemy jakie udostępniali to stare DOSy
    i windowsy starsze niż 3.x.

    > Nie chodzi o system, który będzie być może zgodny z licencją, a może
    > piracki. Chodzi o legalny system zgodny z licencją producenta.

    Dla naszego prawa licencją jest np. naklejka. Więc system po
    zainstalowaniu będzie legalny nawet jeśli zassałeś go z
    jakiejś warezowni.

    > Można oczywiście zakupić komputer z nalepką, oddzielnie wejść w
    > posiadanie nośnika instalacyjnego odpowiedniej wersji systemu zgodnej z
    > nalepką, zainstalować system i aktywować telefonicznie. Wtedy się okaże,
    > czy jest licencja, czy jej nie ma.

    Wtedy się okaże czy mikroszajs uważa go za legalny.
    Dla przypomnienia, to nie oni decydują co jest legalne w naszym
    kraju.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2015-06-19 13:11:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    RadoslawF wrote:

    > Wtedy się okaże czy mikroszajs uważa go za legalny.
    > Dla przypomnienia, to nie oni decydują co jest legalne w naszym
    > kraju.

    Dobra, można oczywiście kozaczyć, można nawet po sądach się włóczyć w
    sprawie Windowsa... Tylko po co?
    Mi chodzi o licencję na system, która jest ważna i legalna bez żadnych
    wątpliwości. Zarówno z punktu widzenia obowiązujących przepisów prawa,
    jak też z punktu widzenia producenta systemu.
    Wszystko wskazuje na to, że zakup komputera z nalepką nie daje takiej
    licencji, a najtańszą możliwością wejścia w posiadanie legalnego
    Windowsa jest zakup komputera z sytemem Windows for Refurbished
    Computers. Koszutuje minimalnie drożej niż komputer z nalepką, a nie ma
    niepotrzebnego zawracania głowy i jest nośnik (partycja recovery).

  • 34. Data: 2015-06-20 00:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Wszystko wskazuje na to, że zakup komputera z nalepką nie daje takiej
    > licencji

    Wszystko? Hmm...

  • 35. Data: 2015-06-22 19:03:24
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Wszystko? Hmm...

    Może inaczej - nic nie wskazuje na to, że sama nalepka jest
    wystarczająca do tego, żeby się uważać za posiadacza licencji na system
    Windows.

  • 36. Data: 2015-06-22 20:47:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Może inaczej - nic nie wskazuje na to, że sama nalepka jest
    > wystarczająca do tego, żeby się uważać za posiadacza licencji na system
    > Windows.

    Nic? Hmm... :)

    http://allegro.pl/hp-dc7700-usff-c2d-2x2-13ghz-2gb-8
    0gb-combo-gw-fv-
    i5456460510.html

    http://allegro.pl/i5456460510.html

    Masz tam odnotacje o legalnosci, płycie instalacyjnej etc.

  • 37. Data: 2015-06-22 20:57:35
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
> [...]
    > i5456460510.html
    >
    > http://allegro.pl/i5456460510.html
    >
    > Masz tam odnotacje o legalnosci, płycie instalacyjnej etc.

    No właśnie to mam na myśli - ta aukcja jest uczciwa: w rubryce pt.
    SYSTEM jest wyraźnie napisane BRAK. I do tego jasna informacja, że za
    dopłatą 80 zł komputer może być wyposażony w system Windows 7 HP for
    Refurbished itd.

    To jest zupełnie co innego, niż aukcje, na których są oferowane
    komputery rzekomo z systemem. To posiadanie systemu ma się objawiać w
    postaci nalepki COA. Przy czym ta nalepka COA wcale nie jest na system
    for Refurbished Computers, tylko na jakiś OEM, który być może kiedyś był
    na tym komputerze, a może nie był, a może ktoś nalepkę kupił na bazarze
    i przylepił.

  • 38. Data: 2015-06-22 21:49:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > for Refurbished Computers, tylko na jakiś OEM, który być może kiedyś był
    > na tym komputerze, a może nie był, a może ktoś nalepkę kupił na bazarze

    Nie oszukujmy sie - wiemy skad te naklejki - to komputery po firmach, tzw
    poleasingowe i zapewne oryginalnei były wyposazone w windowsy.
    Wiec naklejka została.
    A ze systemu nie ma na dysku to nic dziwnego - zapewne firmy wymagaja
    wyzerowania dysku lub wrecz robia to same.

    Tak czy siak - pokazałem aukcje na ktorej za 250zł dostajemy kompa z
    prockiem c2d - za 400zł to juz mamy wypasiona maszyne z jednym z
    najwyzszych c2d i 4gb ram.
    cbdo. (?)

  • 39. Data: 2015-06-22 22:22:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > Nie oszukujmy sie - wiemy skad te naklejki - to komputery po firmach, tzw
    > poleasingowe i zapewne oryginalnei były wyposazone w windowsy.
    > Wiec naklejka została.

    Jeżeli to jest naklejka Windows Vista Business lub XP Prof, to wierzę,
    że to naklejka, która została po systemie, który kiedyś był na tym
    komputerze. Tylko kto dziś potrzebuje Vista Business, albo XP? Odrębna
    sprawa, że nawet jeśli ta naklejka jest po systemie, który kiedyś był na
    kompie, który siedział w tej obudowie, to wcale jeszcze nie znaczy, że
    można zgodnie z licencją zainstalować i używać tą Vistę, czy XPeka na
    tym komputerze.
    Jeżeli jest naklejka Windows 7, to albo lewizna, albo to musi być
    Windows 7 FOR REFURBISHED COMPUTERS. Jeżeli to drugie, to musi być
    jeszcze nośnik (najczęściej w postaci partycji recovery) i faktura.
    Jeśli wszystkie te warunki są spełnione, czyli naklejka Windows REF,
    nośnik i faktura, to wtedy wszystko gra.

  • 40. Data: 2015-06-23 07:49:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2015 22:22:16 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > Jeśli wszystkie te warunki są spełnione, czyli naklejka Windows REF,
    > nośnik i faktura, to wtedy wszystko gra.

    Na jakiej podstawie uważasz, że począwszy od Win 7 nie można sprzedać
    używanego komputera razem z posiadaną wraz z nim licencją na system w
    wersji OEM? Bo dla mnie takie stwierdzenie to zupełna nowość. I dodam, że
    na żadnym z Microsoftowych szkoleń z licencjonowania nikt tak nie
    twierdził.