  • 1. Data: 2010-02-04 18:35:24
    Temat: wycena auta - prośba [ile]
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    Witam.
    Codziennie czytam grupę, a bardzo rzadko piszę - dzis mam okazję, mianowicie
    prośba o wycenę.

    Osoba którą znam chce sprzedać samochód w najbliższym czasie, jako że
    chcialbym powoli coś kupić - zainteresowałem się.

    Kwestia polega na tym: ile byście dali za ten samochód? Tzn jaka by była
    dobra cena dla kupującego a jaka dla sprzedającego?
    Model ten na rynku jest dość żadki więc wycena z podaży jest dość
    ograniczona. Proszę o pomoc:)
    Mam mu zlozyc propozycje i jak sie dogadamy to sprzeda, a jak nie to dopiero
    wystawi na sprzedaż

    Samochód: Skoda OII diesel, rejestracja: 01.2008r. full wypas z tego co
    wiem - jakiś najdroższy model (chyba rs czy L&K) - cennikowo ponoć ponad 110
    tys.zl a dał mówił 105tys.

    pozdr.
    mirek

  • 2. Data: 2010-02-04 20:43:06
    Temat: Re: wycena auta - prośba [ile]
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    > Samochód: Skoda OII diesel, rejestracja: 01.2008r. full wypas z tego co
    > wiem - jakiś najdroższy model (chyba rs czy L&K) - cennikowo ponoć ponad
    > 110 tys.zl a dał mówił 105tys.

    no to jest roznica L&K to wersja wyposazenia a RS wersja niby sportowa...
    jak dla mnie RS to tylko 2.0 TFSI a nie zaden diesel....

    tak czy siak warte to pewnie 50-60...
    za malo info dales - jaki przebieg itd.

    4836 (20100204) __________

  • 3. Data: 2010-02-04 20:54:38
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > no to jest roznica L&K to wersja wyposazenia a RS wersja niby sportowa...
    > jak dla mnie RS to tylko 2.0 TFSI a nie zaden diesel....

    Cenowo tobardzo podobnie ale chyba Rs

    > tak czy siak warte to pewnie 50-60...
    > za malo info dales - jaki przebieg itd.

    przebieg coś koło 50tys. 1 wl. i z polskiego salonu....

    to 50 bardziej czy 60?:>

  • 4. Data: 2010-02-04 21:00:45
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    popatrz na aledrogo po ile chodzą "podobne" lepsze gorsze i wyjdzie ci cena.
    A jak nie to Eurotax

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 5. Data: 2010-02-04 21:35:55
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > popatrz na aledrogo po ile chodzą "podobne" lepsze gorsze i wyjdzie ci
    > cena.
    no z alledrogo wychodzi pod 70 tys nawet....:|

  • 6. Data: 2010-02-04 22:03:29
    Od: "omega_fan" <o...@n...com>

    > Samochód: Skoda OII diesel, rejestracja: 01.2008r. full wypas
    > z tego co wiem - jakiś najdroższy model (chyba rs czy L&K) -
    > cennikowo ponoć ponad 110 tys.zl a dał mówił 105tys.

    Octavia II nie wystepuje w wersji L&K.
    Podałeś za mało danych, nawet nie wiemy czy to kombi
    czy liftback. Poza tym, jeżeli 1 rejestracja w styczniu 2008,
    to zakładam rok produkcji 2007.

    Eurotax mówi:
    Octavia II TDI, 77 kW, liftback, produkcja 2007, 1 rej
    styczeń 2008, skrzynia manualna, przebieg 55 000 km,
    wersja Elegance, kupiony w kraju: 48600 PLN.

  • 7. Data: 2010-02-04 22:18:14
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "omega_fan" <o...@n...com> napisał w wiadomości

    > Octavia II nie wystepuje w wersji L&K.

    Jak nie, jak tak: http://www.autowizja.pl/page.php?136

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 8. Data: 2010-02-04 22:44:35
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > Octavia II nie wystepuje w wersji L&K.
    > Podałeś za mało danych, nawet nie wiemy czy to kombi
    > czy liftback. Poza tym, jeżeli 1 rejestracja w styczniu 2008,
    > to zakładam rok produkcji 2007.

    A co ma wersja nadwoziowa do ceny ? chyba niewiele jednak...

    a L&K jest w OII - sprawdz może zanim cos napiszesz

    to zupełnie coś innrgo...

  • 9. Data: 2010-02-04 23:19:51
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    > to zupełnie coś innrgo...

    tak, tylko na takiej wersji wyposazenia i dodatkach najwiecej sie traci...
    bo mozesz doposazyc auto na full a straci na wartosci tak samo jak
    standardowa wersja srednia....

    a bys wiedzial ile traca na wartosci auta naprawde lususowe - s klasa/bwm 7
    to dopiero bys sie zdziwil...

    np. nowe bmw 740i przez pierwsze 2 lata zakladajac jakis tam przebieg +
    ubezpieczenie
    i spalanie na poziomie 20l traci dziennie 500 zl (od wyjsciowej ceny z max
    wyposazeniem za 0,5 mln)

    4836 (20100204) __________

  • 10. Data: 2010-02-04 23:34:20
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mirek" <a...@S...com> napisał w wiadomości

    > A co ma wersja nadwoziowa do ceny ? chyba niewiele jednak...

    A wg Ciebie każdy producent sprzedaje swoje auta w jednej cenie niezależenie
    od wersji nadwoziowej?
    Na rynku wtórnym ceny też są zależne od wersji nadwozia, a tak naprawdę
    popytu na konkretny typ wśród kupujących.
    Np. VW Passat w wersji kombi będzie prawdopodobnie droższy od identycznego
    egzemplarza, ale w wersji sedan.

    > to zupełnie coś innrgo...

    Co nie zmienia faktu, że na podstawie takiej informacji możesz sobie
    oszacować wartość tego egzemplarza, który Ciebie interesuje. Jeżeli cena
    nowej OII wg katalogu wynosi teraz ok. 83 tys. zł (w takiej wersji jak podał
    omega_fan) to znaczy, że spadek wartości dla OII wynosi ok. 40%.

    Teraz odrobina matematyki: 115tys. - 40% = 66,7 tys. Uwzględnij rozpiętość
    cenową ok. +/-10% i można przyjąć, że wartość samochodu, który chcesz kupić
    zawiera się mniej więcej w przedziale: 60-73 tys. Tyle teorii. Ile ten
    samochód jest tak naprawdę wart, zależy od zainteresowania kupujących i
    determinacji właściciela.

    Pozdrawiam
    Czabu