  • 11. Data: 2009-12-07 12:29:56
    Temat: Re: wybór tv czarne pasy na ekranie
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > przesadziłeś

    Zmartwię Cię, ale nie przesadził..

  • 12. Data: 2009-12-07 17:11:41
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Tomy M. pisze:
    > Zależą od ustawień telewizora, tunera cyfrowego
    > oraz od tego w jaki sposób nadawany jest obraz.
    > ok. 90% ludzi ogląda SPŁASZCZONY OBRAZ ... im
    > to nie przeszkadza. Podejrzewam ze gdyby stacje
    > TV zaczęły nadawać "do góry nogami" też by im
    > nie przeszkadzało. Większość ludzi w Polsce to
    > nieuki i matoły, ustawienie TV przekracza ich
    > możliwości intelektualne.

    Ale po co ustawiać?
    Po to w formacie HDMI przewidziano informacje dodatkowe, żeby dekoder
    telewizji kablowej (produkowany przez Philipsa) potrafił przekazać
    telewizorowi Philipsa (i każdemu innemu) informację - ten program jest
    nadawany anamorficznie i trzeba go rozciągnąć, a ten pokazujemy nie
    zmieniając proporcji, co najwyżej powiększając.
    Otóż dekoder i telewizor nie potrafią się w tym temacie dogadać.

    To kto jest nieuk i matoł? Programista jednego z tych urządzeń, na pewno
    nie użytkownik, który musi dość często łapać za drugiego pilota i
    naciskać kilka razy przycisk od formatu.

    Tak, wiem na pewno, że dekoder dostaje odpowiednią informację od nadawcy
    - nie tu problem.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 13. Data: 2009-12-07 17:17:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > nie użytkownik, który musi dość często łapać za drugiego pilota i naciskać

    Ale o jakim dekoderze i tv mówisz?
    Bo to już byłaby odpowiedź (częściowa) na pytanie czego nie kupować.
    Ja do tej pory nie zanotowałem tego typu problemów.
    Fakt, że z kablówki nie korzystam.

  • 14. Data: 2009-12-07 17:26:14
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Cavallino pisze:

    > Ale o jakim dekoderze i tv mówisz?

    Już kiedyś pisałem - dekoder HD z UPC. Według mojego rozeznania
    telewizor jest w porządku, to oprogramowanie dekodera jest spieprzone.

    Mam dwa dekodery (Philips i Cisco) i oba zachowują się tak samo, więc
    pewnie w centrali UPC coś się poślizgnęło.

  • 15. Data: 2009-12-07 18:34:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Mam dwa dekodery (Philips i Cisco) i oba zachowują się tak samo, więc
    > pewnie w centrali UPC coś się poślizgnęło.

    No to pisz wyraźnie, żeby wystrzegać się UPC.

  • 16. Data: 2009-12-07 22:47:10
    Od: Jingiel <x...@x...pl>

    Większość ludzi w Polsce to
    > nieuki i matoły, ustawienie TV przekracza ich
    > możliwości intelektualne.

    I ty sie do nich zaliczasz.

    Jingiel

  • 17. Data: 2009-12-08 11:55:43
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Podobnie jest z odpowiadaniem nad postem - swoją drogą dziwi mnie troszkę
    > ta samokrytyka, ale respekt za to :)

    fakt netykieta ... ale to naprawdę przez przypadek, zazwyczaj
    piszę prawidłowo pod_cytatem

    przepraszam!

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 18. Data: 2010-01-02 13:20:17
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Dec 2009 18:26:14 +0100, Jan Rudziński <j...@g...pl>
    wrote:

    >Mam dwa dekodery (Philips i Cisco) i oba zachowują się tak samo, więc
    >pewnie w centrali UPC coś się poślizgnęło.

    IMHO to UPC coś miesza. Podobnie jak w sygnale analogowym. Część
    programów przełącza się automatycznie na 16:9, część nie. Taki feature
    tej kablówki.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2010-01-02 13:24:54
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    jerzu pisze:

    > IMHO to UPC coś miesza. Podobnie jak w sygnale analogowym. Część
    > programów przełącza się automatycznie na 16:9, część nie. Taki feature
    > tej kablówki.

    Na próbę podłączyłem analog z UPC i przełączanie programów na 16:9
    działa bezbłędnie.
    Co więcej po eurozłączu też działa. Tylko po HDMI nie...

  • 20. Data: 2010-01-02 19:09:22
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Jan 2010 14:24:54 +0100, Jan Rudziński <j...@g...pl>
    wrote:

    >Na próbę podłączyłem analog z UPC i przełączanie programów na 16:9
    >działa bezbłędnie.

    Polsat News np. też? Bo u mnie nie, trzeba wymusić ręcznie 16:9. UPC
    Warszawa.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280