  • 11. Data: 2010-02-17 15:18:23
    Temat: Re: wspomaganie kierownicy?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał wrote:

    > Raczej pasek akcesoriów.

    Pasek "burczy"?

    --
    cokolwiek

  • 12. Data: 2010-02-17 15:19:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    p47 wrote:

    > Na pompę to byłoby wczesnie;- wprawdzie samochód 7-letni, ale przebieg,
    > mimo że diesel, to tylko 56 tys km.

    Masz go od nowości i jesteś pewien przebiegu? To są dość typowe objawy
    padającej pompy. Zresztą osprzęt w Fordach nie jest jakiś wieczny, coś
    może paść wcześniej niż to wynika z przebiegu.

    --
    cokolwiek

  • 13. Data: 2010-02-17 15:36:46
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zdecydowanie wczesniej ten odgłos nie występował, a więc cos wydarzyło się
    > ostatnio, tym bardziej, ze jak pisałem, pojawienie się tych objawów
    > poprzedził krótki okres braku/wyraźnego zmniejszenia wspomagania. A
    > ostatnio były mrozy;-)

    Zacznij od sprawdzenia paska i jego napinacza.

  • 14. Data: 2010-02-17 15:52:01
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Pasek "burczy"?

    Burczenie, piski i inne dziwne odgłosy przy skręceniu kierownicy na
    maksa miałem w Astrze 1.8i '91 - przy okazji regeneracji rozrusznika,
    wymiany kabli WN i świec został wymieniony również pasek - objawy jak
    ręką odjął.

  • 15. Data: 2010-02-17 15:57:03
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    p47 pisze:
    > tym bardziej, ze jak pisałem, pojawienie się tych objawów
    > poprzedził krótki okres braku/wyraźnego zmniejszenia wspomagania.

    A tak, nie doczytalem. To jak inni Ci napisali - do mechanika.
    A swoja droga 7 lat na 1 plynie to jednak troche duzo.

    KJ

  • 16. Data: 2010-02-17 16:43:23
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    p47 wrote:

    > Na pompę to byłoby wczesnie;- wprawdzie samochód 7-letni, ale
    > przebieg, mimo że diesel, to tylko 56 tys km.

    56kkm na trasie, a 56kkm na parkingu to dwie różne bajki dla wspomagania
    z moich obserwacji sporo kierowców uwielbia kręcić kołem podczas stania
    więc i wspomaganie pada

    moja małżonka po miesiącu opieprzania się nauczyła żeby nie ruszać
    kierownicą podczas stania

    --
    limken polimken

  • 17. Data: 2010-02-18 00:52:42
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    > Masz go od nowości i jesteś pewien przebiegu?

    Tak

    >To są dość typowe objawy
    > padającej pompy. Zresztą osprzęt w Fordach nie jest jakiś wieczny, coś
    > może paść wcześniej niż to wynika z przebiegu.
    >
    > --

    Myslę, że jednak moje podejrzenia były uprawnione,- do płynu dostała się
    woda, zamarzła i utworzyła korek, który np zablokował zawór,- stąd
    przejściowe padnięcie wspomagania. W skrajnym położeniu cisnienie było
    najwyższe, korek przepchnęło, ale tez albo coś uszkodziło (zawór) a także
    wypchnęło część płynu z układu (stwierdziłem za niski stan).
    A zatem pytanie pomocnicze,- jakim płynem zalewali focusy TDCi z przełomu
    2002/2003r.

    p47