  • 21. Data: 2010-12-28 13:46:37
    Temat: Re: [wroc]Gdzie dobrze wyważają koła, gdzie czajnik samochodowy?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Dawidus napisał(a):
    > to kup, potestuj i potem napisz :-)
    Zrobiłem jeszcze raz doświadczenie ze świecą żarową.

    Przyznaje się że dałem d..y z tą minutą do zagotowania, i nie wiem
    czemu ta minuta mnie sie przyczepiła.

    Ale kiedyś sprawdzałem to na pracującym silniku i napięciu 14,4V, i
    pożądanych kablach, w lato (woda cieplejsza ;-) )i jestem przekonany
    że było szybciej.
    Teraz sprawdzałem to na dawno nie ładowanym aku w kanciapie i marnych
    kabelkach, które aż mnie w łapki parzyły.

    Wiec na tej fastrydze za pomocą świecy żarowej o mocy 110W, duża 300ml
    szklanka z grubego duraluksu wody o temperaturze 5st, zagotowała sie w
    około 4,5 minuty.

    Widze że handlują czajnikami z grzałką 170W, cena też słuszna, więc
    czas na zagotowanie w takim wody na dwie herbaty jest już do przyjęcia.
    Tylko czy te czajniki mają te 170W to już inna bajka, bo kabelek od
    nich to jakaś cienka chińszczyzna.
    --
    Krzysiek

  • 22. Data: 2010-12-28 14:20:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 13:46:37 +0100, Krzysztof 45 wrote:
> [...]
    >
    >Wiec na tej fastrydze za pomocą świecy żarowej o mocy 110W, duża 300ml
    >szklanka z grubego duraluksu wody o temperaturze 5st, zagotowała sie w

    Cos klamiesz. 0.3kg*80K*4200J/kg/K / 110W = 900s = 15 minut.

    Albo swieca byla wiekszej mocy, albo wrzenie bylo tylko miejscowe na
    koncowce swiecy. Albo nalales wody z ukladu chlodniczego.

    W praktyce to bedzie znacznie dluzej, bo szklanka wody o temperaturze
    90C swoje straty ma, i moze nawet 110W nie starczy. Chyba zeby
    zaparzac w termosiku.

    J.

  • 23. Data: 2010-12-28 14:21:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Gru, 13:46, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:

    > Wiec na tej fastrydze za pomoc wiecy arowej o mocy 110W, du a 300ml
    > szklanka z grubego duraluksu wody o temperaturze 5st, zagotowa a sie w
    > oko o 4,5 minuty.

    Zmierz jescze parad i napiecie i wylicz moc
    Stawiam, ze bedzie znacznie wieksza niz te 110W

    Swieca zarowa pracuje ma temp. pracy okolo 850 stopni C i zapewne moc
    podana jest dla takiej temp., jesli masz ja w wodzie, to element
    grzejny ma ponizej 100stopni, czyli kilka razy mniej, wiec opor jest
    znacznie mniejszy, czyli wiekszy prad a zarazem moc

    nie wiem z czego jest ten element, ale opor mozna policzyc tak:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperaturowy_wsp%C3%B3
    %C5%82czynnik_rezystancji

    no i za http://www.motoekspert.mojeauto.pl/cms/index.php/620
    /rozzarzone_swiece_czyli_rozruszac_diesla/

    Ceramiczne świece Duraterm
    Trzonem aktualnej oferty świec żarowych Boscha są wysoko wydajne
    świece Duraterm. Technologia ta wprowadzona została na rynek w
    początkach lat 90, a jej główną zaletą jest zastosowanie
    samoregulującego się elementu grzejnego. Element regulacyjny spirali
    grzejnej wykonany jest ze specjalnego, opatentowanego przez firmę
    Bosch stopu kobaltowo-żelaznego. Przy zastosowaniu takiego materiału
    opór elektryczny podnosi się wraz z rosnącą temperaturą znacznie
    szybciej niż w przypadku standardowo używanego do tego celu niklu.
    Temperatura pracy świecy podczas dogrzewania zostaje w ten sposób
    samoczynnie ograniczona. Wykluczone jest zatem przepalenie się spirali
    grzejnej przy podwyższonym napięciu lub zbyt długi czas żarzenia.
    Dzięki nowoczesnej technice żarzenia - świece Duraterm osiągają 850
    stopni Celsjusza już w 4 sekundy.

    WS

  • 24. Data: 2010-12-29 09:28:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-27 20:20, Maciej Iwanczewski pisze:

    > Mam odmienne zdanie :)
    >
    > Na wakacje w czerwcu kupiłem czajniczek i potrafił zagotować wodę na dwie herbaty
    (kisiele, zupki itp) w około 30 minut.

    A teraz mamy grudzień... skoro przy 20-30 st.C potrzebował do zagotowania 30 minut,
    to założę się że teraz i 40 będzie mało...

  • 25. Data: 2010-12-29 09:34:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-28 13:46, Krzysztof 45 pisze:
    > Wiec na tej fastrydze za pomocą świecy żarowej o mocy 110W, duża 300ml
    > szklanka z grubego duraluksu wody o temperaturze 5st, zagotowała sie w
    > około 4,5 minuty.

    Odpowiedź jest prosta - 110W to napis na obudowie a nie pobierana w tych warunkach
    moc.

  • 26. Data: 2010-12-29 09:49:16
    Temat: Re: [wroc]Gdzie dobrze wyważajš koła, gdzie czajnik samochodowy?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F. napisał(a):
    > Cos klamiesz.
    Nie mam takiej potrzeby.
    > Albo swieca byla wiekszej mocy,
    Nie dam sobie reki obciąć.
    Świeca z pozostałości po Kadecie 1,6D i na 90% 110W
    > albo wrzenie bylo tylko miejscowe na
    > koncowce swiecy.
    Woda nie buzowała jak w czajniku, ale wrzała tak jak z grzałki do herbaty.
    > Albo nalales wody z ukladu chlodniczego.
    Woda z kranu.
    > W praktyce to bedzie znacznie dluzej, bo szklanka wody o temperaturze
    > 90C swoje straty ma, i moze nawet 110W nie starczy.
    Nic nie stoi na przeszkodzie by każdy to sobie sprawdził w domowych
    warunkach.
    --
    Krzysiek

  • 27. Data: 2010-12-29 13:03:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 09:49:16 +0100, Krzysztof 45 wrote:
    >Nic nie stoi na przeszkodzie by każdy to sobie sprawdził w domowych
    >warunkach.

    Mam 300W grzalke sieciowa i grzeje kubek wody "nieznosnie dlugo".

    J.

  • 28. Data: 2010-12-29 15:31:33
    Od: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>

    > A teraz mamy grudzień... skoro przy 20-30 st.C potrzebował do
    > zagotowania 30 minut,
    > to założę się że teraz i 40 będzie mało...

    Nie do końca...
    potrzebował 30 minut przy włączonej klimatyzacji i w Norwegii, gdzie
    było zdecydowanie zimniej niż w Polsce.

    W aucie była komfortowa temperatura, być może nawet niższa niż w tej
    chwili bym utrzymywał.

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 29. Data: 2010-12-29 22:11:41
    Temat: Re: [wroc]Gdzie dobrze wyważaj? koła, gdzie czajnik samochodowy?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F. napisał(a):
    > Mam 300W grzalke sieciowa i grzeje kubek wody "nieznosnie dlugo".
    To już prąd chrzczą? ;-)
    Jak nastawię czajnik na kilka herbat na gazie ziemnym to też dostaje
    szału kiedy to sie zagotuje.
    I jestem przekonany że kiedyś ten gaz był bardziej energetyczny niż
    dzisiaj, bo trwało to o wieki szybciej.
    --
    Krzysiek

  • 30. Data: 2010-12-29 23:42:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 22:11:41 +0100, Krzysztof 45 wrote:
    >To już prąd chrzczą? ;-)

    nie - 300W nie 2000, musi trwac :-)

    >Jak nastawię czajnik na kilka herbat na gazie ziemnym to też dostaje
    >szału kiedy to sie zagotuje.
    >I jestem przekonany że kiedyś ten gaz był bardziej energetyczny niż
    >dzisiaj, bo trwało to o wieki szybciej.

    podobno juz nie azotuja .. moze dysze sie zatkaly, a moze cisnienie
    mniejsze ?

    J.