  • 71. Data: 2010-02-28 16:08:53
    Temat: Re: wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hmdbns$7t6$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > 2 pasy w jedna strone, 3 pas jako parking.
    > Ruszam z pasa do parkowania i widze w lusterku, ze na lewym pasie jedzie
    > szybki i wsciekly. Wlaczylem kierunek i wyjezdzam... Pacjent musial
    > zmienic pas kilka metrow przedemna i to teoretycznie ja zajechalem mu
    > droge nie ustepujac pierwszenstwa.
    > Oczywiscie ryj na mnie na niedaleko zlokalizowanych swiatlach...
    > Nie twierdze, ze jestem bez winy ale w wielu przypadkach w ktorych
    > dochodzi do wypadkow, to te nerwowe i nagle manewry motocyklistow
    > doprowadzaja do wypadkow. Ruch na drodze w miescie ma pewien rytm a

    Dzisiaj w zabudowanym wyprzedzały mnie 2 motorowery. Gówniarstwo wyjechało
    na drogi. Policja powinna sprawdzać przynajmniej uprawnienia.
    neelix

  • 72. Data: 2010-02-28 16:13:00
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości
    > Nie kłam.
    > Za burdel w papierach i unikanie podatków.
    > Bydlę

    Pewnie to samo środowisko co miro i rycho, a potem robi się pic na wodę i
    udaje ofiarę.
    neelix

  • 73. Data: 2010-02-28 16:18:08
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:hmdj06$25im$1@news2.ipartners.pl...

    >To samo jak z prawej z podporządkowanej dojeżdża samochód, też staram się
    >zrobić mu > miejsce.

    Przecież to jest chore. Mnie absolutnie nie odpowiada pozycja lokaja
    czekającego na kiwnięcie palcem ze strony otoczenia. Przepisy są od tego, by
    na podporządkowanej ustąpił pierwszeństwa, a nie odwrotnie.
    neelix

  • 74. Data: 2010-02-28 16:20:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Wybacz, ale przy jednoczesnym wjeździe na pas (a z tego co kolega pisze
    > tak na to wygląda) pierwszeństwo ma ten z prawej...

    "Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    uczestnikowi ruchu."

    --
    cokolwiek

  • 75. Data: 2010-02-28 16:20:56
    Od: to <t...@a...xyz>

  • 76. Data: 2010-02-28 16:22:54
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości
    > A skąd wiadomo, że nie sygnalizował, skoro włączający sie do ruchu nie
    > wie, nie widział kiedy motocyklista zmienił pas?

    A włączający się do ruchu ma obowiązek zachować szczególną ostrożność i
    ustąpić pierwszeństwa. Zresztą on sam wie, że wymusił.
    neelix

  • 77. Data: 2010-02-28 16:29:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Nie wiem czy zasygnalizowal...
    > Odpalasz auto, patrzysz w lusterko - widzisz motocykliste jadacego lewym
    > pasem, wlaczasz kierunkowskaz i wyjezdzasz na prawy pas. W tym momencie
    > slyszysz klakson i o pare cm wyprzedza Ciebie motocykiel. Na swiatlach ma
    > pretensje, ze zajechales mu droge...

    A jak jedzie drogą z pierwszeństwem i miga, że na skrzyżowaniu skręca w
    prawo to też beztrosko wyjedziesz z podporządkowanej? Miałem taką sytuację.
    Jakiś "obcy"(z innego miasta) migał prawym więc jeszcze bezpiecznie
    wyjechałem i jadę dozwolone 50, a ten pajac pojechał prosto i pluł się, że
    nie jadę szybciej. Chyba nawet nie wiedział, że nadal migał. Masz nauczkę na
    przyszłość, że musisz być pewny zanim coś zrobisz. On ma prawo zmienić pas i
    włączając się do ruchu musisz być na to przygotowany. Tym bardziej jak
    jedzie motocykl, którego kierujący najczęściej jest mocno pogięty
    psychicznie.
    neelix

  • 78. Data: 2010-02-28 16:34:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Nic na to nie wskazuje, bo przecież zauważył motocykl na lewym pasie.
    > Mało prawdopodobne, żeby nie zauważył sygnalizowanej wtedy zmiany pasa
    > ruchu. Zapewne mistrzunio na motorku, jak to większość z nich ma w
    > zwyczaju, zmienił pas nie sygnalizując niczego lub w najlepszym razie
    > mignął sobie raz już podczas wykonywania manewru, a dodatkowo jechał
    > sporo za szybko.

    To już inna para kaloszy. Przy prędkośćiach rozwijanych przez motocykle do
    prawidłowej sygnalizacji potrzeba chyba robota.
    neelix

  • 79. Data: 2010-02-28 16:35:40
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-28 14:03:28 +0100, "P_ablo" <o...@o...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > ... a instytucja charytatywna byla z nim w zmowie i za pieniadze
    > potwierdzila, ze byl darczynca...

    Tym razem bredzisz, a mi z idiotami nie po drodze.
    Więc się żegnamy.

    --
    Bydlę

  • 80. Data: 2010-02-28 16:38:00
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

    > "Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    > szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    > uczestnikowi ruchu."

    http://www.abes.pl/tresc.php?id=manewry

    " Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    zatrzymaniu lub postoju nie wynikającym z warunków lub przepisów ruchu
    drogowego.
    Włączającym się do ruchu jest pojazd wjeżdżający na drogę z
    nieruchomości, z obiektu przydrożnego, z drogi niepublicznej oraz ze
    strefy zamieszkania.
    Włącza się do ruchu wyjeżdżający z drogi gruntowej na drogę twardą
    lub z pola na drogę oraz wjeżdżający na jezdnię z pobocza, z chodnika, z
    pasa ruchu dla pojazdów powolnych lub z drogi dla rowerów."

    Teraz praktycznie:
    Jedziesz prawym pasem, zatrzymuje sie przed Toba samochod, zalozmy
    skrecajacy w prawo i przepuszczajacy pieszych - ty tez stajesz. Na
    srodkowym pasie nic nie jedzie, wiec wlaczasz kierunek zjezdasz na ten
    pas. W tym samym momencie robi to gosc jadacy lewym pasem - tj. zjezdza
    na srodkowy. Czyja wina?

    Pozdrawiam
    Paweł