  • 171. Data: 2010-02-28 22:37:37
    Temat: Re: wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
    Od: to <t...@a...xyz>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wiem, że to kłopotliwe - w samochodach jest irytująco ograniczona
    > widzialność (dlatego nie lubię nimi jeździć, choć z reguły trzeba). Ale
    > cóż - jak nie potrafisz, nie pchasz się na afisz.

    Wcale nie jest ograniczona, wszystko doskonale widać, chyba, że jeździsz
    ciężarówką albo masz za sobą dawce łamiącego kilkukrotnie ograniczenie
    prędkości i zmieniającego pasy ruchu bez sygnalizacji.

    > Co więcej jeśli mówimy już o włączaniu się do ruchu, to nawet jeśli się
    > na nim jeszcze nie znalazł, to miał pierwszeństwo, bo włączający się do
    > ruchu muszą je ustępować wszystkim.

    Miał pierwszeństwo tam gdzie go nie było i mogło wcale nie być? Ciekawa
    konstrukcja (nie)logiczna.

    --
    cokolwiek

  • 172. Data: 2010-02-28 22:40:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Zapewne mistrzunio w samochodzie zmienił pas nie sygnalizując niczego
    > lub w najlepszym razie mignął sobie raz już podczas wykonywania manewru,
    > a dodatkowo nie patrzył co się dookoła dzieje podczas wykonywania
    > manewru.

    Tak, tak, zobaczył motocyklistę na lewym pasie z włączonym prawym
    kierunkowskazem po czym specjalnie i złośliwie wyjechał na środkowy pas
    żeby go zabić. Niezwykle prawdopodobne.

    Jeżeli sygnalizacja i zmiana pasy odbyła się w ciągu tej sekundy, kiedy
    nie patrzył, to była całkowicie nieprawidłowa, co zresztą jest typowym
    zachowaniem dawców.

    > Radar w oczach już widziałem (w tekstach "miszczuf" kierownicy). Teraz
    > nowy wynalazek dodałeś - radar telepatyczny.

    Takie bajeczki zachowaj dla miśków, ja nie muszę mieć certyfikowanego
    radaru, żeby oszacować prędkość dawcy na podstawie punktów odniesienia
    poruszających się ze znaną mi prędkością.

    --
    cokolwiek

  • 173. Data: 2010-02-28 23:31:32
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-28 18:21:23 +0100, to <t...@a...xyz> said:

    > Jeśli jadę jako pasażer to nie mam na to wpływu. Jak piłeś to się
    > podziel. ;-)

    Dzielić się nie będę, bo mam uszkodzone międzymordzie do e-transferu
    procentowego. :-)

    A czepiam się osobistego, bo mnie drażni błędne używanie.
    --
    Bydlę

  • 174. Data: 2010-02-28 23:59:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@b...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Teoretycznie tak :-) Na egzaminie oblewaja, jak nie puscisz z obu pasow.

    ja sie nie pytam "teoretycznie".
    Juz sie wypowiadałem, jak wygladałby ruch, gdyby ludzie jezdzili tak jak
    jezdza elki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 175. Data: 2010-03-01 00:10:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    Budzik wrote:

    > Juz sie wypowiadałem, jak wygladałby ruch, gdyby ludzie jezdzili tak jak
    > jezdza elki.

    Można to zaobserwować gdy się kilka "spiętrzy". Korek za nimi na
    kilometr...

    --
    cokolwiek

  • 176. Data: 2010-03-01 00:41:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 15:52:14 +0100, DoQ napisał(a):

    > No właśnie, przecież autor wątku znajdował się JUŻ na prawym pasie :)

    I już tym pasem jechał, zatem był już w ruchu.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 177. Data: 2010-03-01 00:42:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 28 Feb 2010 16:20:56 +0100, to napisał(a):

    > "Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    > szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    > uczestnikowi ruchu."

    Istotnie. Dlatego też najpierw właczył się do ruchu, a potem zaczął
    zmieniać pas.

  • 178. Data: 2010-03-01 00:43:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 28 Feb 2010 16:20:39 +0100, to napisał(a):

    > "Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    > szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    > uczestnikowi ruchu."

    Oczywiście, Tylko on włączył się do ruchu, a potem zmieniał pas.

  • 179. Data: 2010-03-01 00:45:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 16:44:10 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Jakie pierwszeństwo przy włączaniu się do ruchu?

    Żadne, z opisu wynika, że kolega najpierw się włączył, a potem wyjechał.
    Co więcej, gdyby było tak, jak Ty suponujesz, to i tak wina motocyklisty.
    Dlaczego?
    Otóż:
    "ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby
    zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
    zmiany prędkości[...]

    Motocykl jechał prosto lewym pasem, zajęcie pasa na prawo ot tegoż nie
    zmusza motocyklisty do zrobienia czegokolwiek.

  • 180. Data: 2010-03-01 00:46:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 16:22:54 +0100, neelix napisał(a):

    > A włączający się do ruchu ma obowiązek zachować szczególną ostrożność i
    > ustąpić pierwszeństwa. Zresztą on sam wie, że wymusił.

    Przy czym, w tym przypadku zajęcei pasa nie było wymuszeniem pierwszeństwa: