-
11. Data: 2011-10-08 22:21:20
Temat: Re: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
Od: m...@t...pl
> Zależy jaka. Głośnik powinien wyrabiać się do około 8 kHz, może nawet 20
> kHz - czyli 5 mikrosekund.
50 mikrosekund
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
12. Data: 2011-10-09 07:52:41
Temat: Re: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
m...@t...pl napisał(a):
>
> > Zależy jaka. Głośnik powinien wyrabiać się do około 8 kHz, może nawet 20
> > kHz - czyli 5 mikrosekund.
> 50 mikrosekund
>
> Pozdrawiam
>
ale co to znaczy, membrana glosnika jest w stanie reagowac
na zmiane napiecia blyskawicznie (np < niz ~10mikro) czy też
sa jakies opoznienia? ( membrana potrafi miotac 20kHz
wiec niby jest zdolny ale sam sie zastanawiam czy te reakcje
np sekunda wychylenie +0 pozniej wychylenie na +100 na
50 mikrosekund -100 na nastepne 50 mikrosekund i znowu +0
na sekunde - czy glosnik jest w stanie tak szybko reagowac
na sygnal?)
100
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2011-10-09 10:59:02
Temat: Re: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>
W dniu 2011-10-09 09:52, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> m...@t...pl napisał(a):
>
>>
>>> Zależy jaka. Głośnik powinien wyrabiać się do około 8 kHz, może nawet 20
>>> kHz - czyli 5 mikrosekund.
>> 50 mikrosekund
>>
>> Pozdrawiam
>>
> ale co to znaczy, membrana glosnika jest w stanie reagowac
> na zmiane napiecia blyskawicznie (np< niz ~10mikro) czy też
> sa jakies opoznienia? ( membrana potrafi miotac 20kHz
> wiec niby jest zdolny ale sam sie zastanawiam czy te reakcje
> np sekunda wychylenie +0 pozniej wychylenie na +100 na
> 50 mikrosekund -100 na nastepne 50 mikrosekund i znowu +0
> na sekunde - czy glosnik jest w stanie tak szybko reagowac
> na sygnal?)
Jak ty lubisz komplikować sobie życie. Nawet, gdyby Windows był systemem
RT, to jitter przy twoim rozwiązaniu byłby na tyle duży, że uszy by więdły.
artur
-
14. Data: 2011-10-09 11:37:56
Temat: Re: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
Od: s <f...@f...com>
On Sun, 09 Oct 2011 00:21:20 +0200, m...@t...pl wrote:
> 50 mikrosekund
Jeeli jeden sample per okres. Zakadajc 10 na okres wychodzi
wanie 5 us.
-
15. Data: 2011-10-09 11:45:03
Temat: Re:
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
to nie chodzi o rozwiazanie (bo nie chce blokowac procka
by tylko odtwarzal muze) tylko z jednej strony rozwazanie nad kwestia
ze winda jest wydaje sie okropnie i fatalnie 'ziarnistym' podlozem dla
procesow
pozatym to nie bylo rozwiazanie, tylko ilustracja tego ze
w tym wszysttkim chodzi o zupelnie swobodne sterowanie membrana
a api muzyczne robi z tym (z tego co przynajmniej poczytywalem)
wydaje sie jakies problemy
rozwiazanie powinno byc inne np moze byc bufor sekundy dzwieku
na kanal
unsigned16 sound_buf[44100][2];
ktory omiatany bylby w kolko i programista mialby _w scislym realtime_ dostep
do tego bufora i pozycji w nim (z dokladnoscia do bajtu czy czterobajtowej
probkli) teraz robi sie toc hyba podobnie ale jakos inaczej, nie ma
chyba dostepu do scislej pozycji zapodaje sie przez wskaznik bufor do
odegrania ale zanim to ruszy to niewiadomo ile czasu mija itp
a jakbym mial cos takiego
unsigned16 sound_buf_chanel0[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel1[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel2[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel3[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel4[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel5[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel6[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel7[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel8[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanel9[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanela[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanelb[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanelc[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chaneld[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanele[44100][2];
unsigned16 sound_buf_chanelf[44100][2];
i wskaznik
int curr_pos_in_chanel ; //chwilowa pozycja igly gramofonu w tablicy
byloby o wiele fajniej
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
16. Data: 2011-10-09 18:53:55
Temat: Re: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
Od: "slawek" <s...@h...pl>
Użytkownik <m...@t...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:2...@n...onet.pl
...
>
>> Zależy jaka. Głośnik powinien wyrabiać się do około 8 kHz, może nawet 20
>> kHz - czyli 5 mikrosekund.
> 50 mikrosekund
Liczyłem po 10 próbek na okres sinusoidy, przy jednej to trochę... nie
teges.
slawek
-
17. Data: 2011-10-09 18:56:32
Temat: Re: [win] dzialka szybkostrzelne - dzwiek
Od: "slawek" <s...@h...pl>
Użytkownik "Artur Muszyński" <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:j6ruq5$5a7$...@m...internetia.pl...
> Jak ty lubisz komplikować sobie życie. Nawet, gdyby Windows był systemem
> RT, to jitter przy twoim rozwiązaniu byłby na tyle duży, że uszy by
> więdły.
Da się - w mmsystem można podrzucić kernelowi nieswapowalny modułek na ten
przykład.
A jitter odfiltruje bezwładność głośników.
-
18. Data: 2011-10-09 18:58:45
Temat: Re: Re:
Od: "slawek" <s...@h...pl>
Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j6s1fv$e5t$...@i...gazeta.pl...
> ze winda jest wydaje sie okropnie i fatalnie 'ziarnistym' podlozem dla
> procesow
Ale nikt ci nie każe procesów do tego używać!
> ktory omiatany bylby w kolko i programista mialby _w scislym realtime_
> dostep
> do tego bufora i pozycji w nim (z dokladnoscia do bajtu czy czterobajtowej
I tak i nie. Wolałbym aby np. przez chwilę nie było dźwięku lub lag był -
niż zwis programu bo RT nie wyrobiło się.
> byloby o wiele fajniej
Ale po co fajniej? Ma być dobrze (użytkownikowi) - a nie fajnie
(programiście).