  • 1. Data: 2009-03-29 10:49:50
    Temat: wiercenie
    Od: Marek S <s...@p...onet.pl>

    Witam
    zabrałem sie za smd z przelotkami . przydało by sie wiercić otwory
    wiertlem 0,5-0,6 tyle za mam reczna nini wiertarkę . jakie wiertla kupić
    i jak uniknąć zbyt czystych polaman ? Moze macie jakiś sposób ?
    Marek S

  • 2. Data: 2009-03-29 11:07:14
    Temat: Re: wiercenie
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek S" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiertlem 0,5-0,6 tyle za mam reczna nini wiertarkę . jakie wiertla kupić i
    > jak uniknąć zbyt czystych polaman ? Moze macie jakiś sposób ?

    Musisz zacząć od zmiany wiertarki, niestety. Na taką, której wrzeciono nie
    bije i najlepiej, jeśli będzie można do niej dokupić precyzyjny statyw.
    Jeśli masz na to kasę, to polecam Proxxona, bo Dremel niestety jeśli chodzi
    o precyzję wypada dużo gorzej, zwłaszcza jego statyw (ten model dostępny w
    naszych sklepach) jest strasznie badziewny.

    Jeśli kasy nie ma, szukaj dobrego egzemplarza miniwiertarki. Bez luzów na
    wrzecionie, z wiertłem w uchwycie wirującym dokładnie w osi (a z tym zwykle
    są największe problemy). No i czucie w łapach trzeba mieć przy wierceniu :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-03-29 11:25:19
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiertlem 0,5-0,6 tyle za mam reczna nini wiertarkę . jakie wiertla kupić i
    > jak uniknąć zbyt czystych polaman ? Moze macie jakiś sposób ?
    Ja używam Donau
    http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#cleanParame
    ters%3D1%26search%3Dwiertarka%26bf_szukaj%3D+
    mi sprawuje się bardzo dobrze.
    Paweł

  • 4. Data: 2009-03-29 12:50:18
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > chodzi o precyzję wypada dużo gorzej, zwłaszcza jego statyw (ten model
    > dostępny w naszych sklepach) jest strasznie badziewny.

    To dobrze wiedzieć, bo właśnie chciałem kupić ten zestaw do dremela.
    W sumie samym dremelem z małym wiertłem da się wiercić dość precyzyjnie
    (wiercę 0.45mm). Z frezem jest już problem, bo za cholerę nie da się
    precyzyjnie wywiercić otworu "z ręki"...

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 5. Data: 2009-03-29 17:23:07
    Od: Marek S <s...@p...onet.pl>

    pawel pisze:
> [...]
    > Ja używam Donau
    > http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#cleanParame
    ters%3D1%26search%3Dwiertarka%26bf_szukaj%3D+

    ale ktora konkretnie ? chodzi ta malą ze statywem :)
    Marek

  • 6. Data: 2009-03-29 17:49:21
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Marek S pisze:
    ters%3D1%26search%3Dwiertarka%26bf_szukaj%3D+

    > ale ktora konkretnie ? chodzi ta malą ze statywem :)
    Statyw z donau (po poprawkach/dopracowaniu/dotarciu/posmarowaniu) jest
    bardzo ok, wiertarka obojętnie czy ta mocniejsza czy słabsza - obie są
    ok, tylko trzeba wybrać/dobrać niebijące futerko (mam 3szt, z czego 1 ma
    zerowe bicie, 2 nadają się tylko do większych wierteł niż 1mm)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-03-29 17:55:59
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.> wrote:

    > To dobrze wiedzieć, bo właśnie chciałem kupić ten zestaw do
    > dremela.

    Być może ja trafiłem na jakiś felerny egzemplarz, ale ten mój do
    frezowania nie nadaje się absolutnie, ponieważ ma spore boczne luzy.
    Na stronie www Dremela można natomiast oprócz tego prostego obejrzeć
    równiez statyw porządny, tylko tego niestety ne sposób u nas kupić.

    A Proxxon ma może od Dremela gorszy marketing, ale za to lepsze
    wyroby robi. Proxxonowski statyw uzupełniony o stół z ruchomym
    bratem to po prostu bajka jest.

    J.

  • 8. Data: 2009-03-30 08:56:13
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > zabrałem sie za smd z przelotkami . przydało by sie wiercić otwory
    > wiertlem 0,5-0,6 tyle za mam reczna nini wiertarkę . jakie wiertla kupić i
    > jak uniknąć zbyt czystych polaman ? Moze macie jakiś sposób ?

    Właściwie to trudno dobrać odpowiedni statyw. Najlepszy wydaje się własnej
    roboty. Płaskownik około 30 cm długości, z jednej strony zawiasa bez luzu
    albo łożyskowanie na stożkach, z drugiej strony otwór do przykręcenia
    wiertarki i kawałek stołu z płaskiej płyty. Poza tym wiertarka powinna nie
    trząść i nie bić. Wiertło piórkowe jest mocniejsze niż kręte, ale znowu
    takie to pewnie trzeba sobie zmajstrować.

  • 9. Data: 2009-03-30 11:34:51
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > albo łożyskowanie na stożkach, z drugiej strony otwór do przykręcenia
    > wiertarki i kawałek stołu z płaskiej płyty. Poza tym wiertarka powinna nie

    Zrobiłem sobie taką wiertarkę z "wiertłem nieprzesuwanym"
    (podwójnie łożyskowanym na zwykłych
    łożyskach kulkowych ze starego,dysku, fi wew 5mm), a ruchomym stolikiem.
    Futerko wytoczone i nawiercone pod wymiar wiertła (widiowe mają średnicę
    uchwytu stałą),
    Nie "biję".

    Artur(m)

  • 10. Data: 2009-04-01 00:11:02
    Od: Marek S <s...@p...onet.pl>

    Artur(m) pisze:
> [...]
    > łożyskach kulkowych ze starego,dysku, fi wew 5mm), a ruchomym stolikiem.
    > Futerko wytoczone i nawiercone pod wymiar wiertła (widiowe mają średnicę

    a możesz dokladniej to opisac ? moze na priv jakies fotki ? bede bardzo
    wdzieczny :D .
    Marek S