  • 11. Data: 2012-05-30 22:10:08
    Temat: Re: większe spalanie 1.9 TDI BXE 105 KM
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Maj, 18:48, " pszpia" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Spalanie wysz o mi ~6.7l/100km. Przejecha em 260km za 100 z (1l = 5.79z ;
    > ~17l w zbiorniku). M j samoch d nie posiada komputera, na kt rym spalanie jest
    > wy wietlane.

    Jaki toto ma przebieg? Stan turbiny? Czyścił ktoś kiedyś dolot? Na
    jakim biegu jedziesz te 80km/h? Jak długo się rozpędzasz do tej
    przelotowej? Jak często hamujesz? Itepe itede :>

    L.

  • 12. Data: 2012-05-30 22:17:14
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Cezary Daniluk" <c...@n...com> wrote in message
    > Ludzie, nie napisał w jakim samochodzie to 1,9 ;)
    > Keśli w Sharanie to ja tam się nie dziwię jego spalania.

    mogę się mylić ale pakowanie 105 konnego silnika do Sharana to byłaby jakaś
    paranoja...

    > Z drugiej strony nie wiem skąd Wam te TDI tyle palą ?

    ja mam nogę dość ciężką i jeżdżę raczej dynamicznie, te silniki po prostu tyle
    palą i już

    > Jak miałem zwykłe 90KM w Golfie MK3 tyle że Variancie to zimą za normalne
    > spalanie uważałem ~9l, latem od 6 do 8 /100km ;)

    jak by mi auto zaczęło palić więcej jak 7/100 to bym zaczął szukać przyczyny a
    9l to jakaś abstrakcja

    Pzdr
    Piotrek

  • 13. Data: 2012-05-30 22:41:43
    Od: "JJK" <k...@W...gazeta.pl>

    pszpia <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zostałem posiadaczem samochodu z silnikiem 1.9 TDI BXE 105 KM. Trasę jaką
    > robię to ~25km w jedną stronę i drugie ~25km z powrotem. Ciężkiej nogi nie
    > mam, trasę w jedną stronę robię w miarę stabilnie, ~80-100 km/h.
    >
    > Spalanie wyszło mi ~6.7l/100km. Przejechałem 260km za 100 zł (1l = 5.79zł;
    > ~17l w zbiorniku). Mój samochód nie posiada komputera, na którym spalanie
    jest
    > wyświetlane.
    >
    > Chciałem się Was, doświadczonych, poradzić. Wg wygooglanych opini, dla tego
    > silnika spalanie powyżej 6l/100km (przy stałej, spokojnej jeździe) jest

    6,7 przy spokojnej jeździe to bardzo dobry wynik choć nie wiem jaki masz
    samochód.
    Mam dokładnie taki sam silnik w seacie altea.
    Przebieg obecny to 48 tys. spalanie średnie z całego tego przebiegu jakieś
    8,5 l/100 km. W trasie przy normalnej jeździe spala średnio 7,5 l/100, w
    mieście jakieś 9-10 l/100 (jak cisnę to i 12 weźmie). Z tym, że biorąc pod
    uwagę, że altea z tym silnikiem ma bardzo marne osiągi, 13 sek. do setki i
    słabą elastyczność na IV i V biegu więc żeby jakoś jeździła wymaga niestety
    zdecydowanego naciskania na pedał gazu i trzymania obrotów powyżej 2 tys.
    inaczej słabo przyspiesza.
    Ale dla równowagi napiszę, że potrafiłem raz uzyskać na dłuższym odcinku (ok.
    120km) spalanie 5,9 l/100 ale nie jest to jazda na moje nerwy.
    Średnie liczone wg. komputera, ale potwierdzone przeliczeniami - wszystkie
    tankowania zawsze do pełna, różnica pomiędzy średnimi dla pełnego baku
    pomiedzy wskazaniami komputera, a obliczeniami max. +/- 0,2 l/100 km

  • 14. Data: 2012-05-30 23:19:22
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "JJK" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jq60m7

    > 6,7 przy spokojnej jeździe to bardzo dobry wynik choć nie wiem jaki masz
    > samochód.

    6,7 w trasie przy spokojnej jezdzie tzn 80-100 jak pisał wątkotwórca to
    tragiczny wynik a nie bardzo dobry :)

    btw tu ciekawy wątek
    http://forum.vw-passat.pl/threads/25406-Ile-kilometr
    ow-przejedziesz-na-baku?p=1676305

    > 8,5 l/100 km. W trasie przy normalnej jeździe spala średnio 7,5 l/100, w
    > mieście jakieś 9-10 l/100 (jak cisnę to i 12 weźmie). Z tym, że biorąc pod

    co do miasta to się zgadzam, mój TDI AWX w mieście tez dużo pali - jeśli są
    to krótkie odcinki po kilka km to 10/100 nie jest niczym nienormalnym. Jeśli
    chodzi o trasę, to ostatnio zrobiłem przerwę w ecodrivingu, na odcinku 40km
    pociasnąlem (trasa szybkiego ruchu) i średnia z komputera wyszła 7,0 przy
    AVS 135kmh ( cześto dusiłem gaz do dechy i łapałem 200kmh). 7,5 jest u mnie
    nieosiągalnym wynikiem(musiałbym cały czas jechać 160kmh a tak nie jezdze).
    Ostatnio na tej trasie z odcinkiem 40km 135kmh i potem 140km z prędkościami
    takimi, ze AVS mi spadła ze 135 do 97kmh spaliłem jakoś 5,4l/100
    (przewidujac wydarzenia na drodze)

  • 15. Data: 2012-05-30 23:20:56
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki toto ma przebieg? Stan turbiny? Czyścił ktoś kiedyś dolot? Na

    a co daje czyszczenie dolotu? mniej potem pali?

  • 16. Data: 2012-05-30 23:27:18
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik " pszpia" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Zostałem posiadaczem samochodu z silnikiem 1.9 TDI BXE 105 KM. Trasę jaką
    > robię to ~25km w jedną stronę i drugie ~25km z powrotem. Ciężkiej nogi nie

    zrób logi dynamiczne VAGiem, zloguj grupy 005, 008 010, 011. Zobacz jak
    pompki, czy nie leją, jakie są korekty, jak ładuje turbo, jakie wskazania
    MAF etc, jak ustawienia rozrządu.

    Z logami będzie można już coś wnioskować. Potrzebny interfejs KKL, program
    ściagniesz za darmo (demo). Logi wkleisz tu http://vaglog.rtnet.pl/ watek
    wrzucisz na odpowiednie forum i ludzie pomogą

    Spalanei które opisujesz moim zdaniem nie jest normalne

  • 17. Data: 2012-05-30 23:45:15
    Od: "JJK" <k...@N...gazeta.pl>

    Arbiter <n...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > Ostatnio na tej trasie z odcinkiem 40km 135kmh i potem 140km z prędkościami
    > takimi, ze AVS mi spadła ze 135 do 97kmh spaliłem jakoś 5,4l/100

    No to ja mam zepsuty silnik :-)
    Przy stałej 150 km/h wg. szybkościomierza (czyli rzeczywistej 135 wg. GPS) i
    włączonym tempomacie, na w miarę płaskim dłuższym odcinku (kilka/kilkanascie
    kilometrów) chwilone (podkreślam chwilowe) spalanie pokazywane wg. komputera
    oscyluje w granicach 10-11 l/100 więc średnie nijak nie wyjdzie z tego na
    poziomie 7.
    Generalnie podana poprzednio średnia 8,5 l/100 z całego przebiegu od 0 do 48
    tys. km jest dla mnie do przyjęcia. Jak tylko kupiłem to patrzyłem na to co
    pokazuje komputer jeśli chodzi o spalanie, potem przełączyłem na wskazanie
    godziny i po problemie :-)
    Ale na koniec, żeby nie zniechęcać zupełnie do kultowego 1,9 tdi w wersji BXE
    (czyli na pompowtryskach) dodam, że normalnie jeżdzę kręcąc silnik na każdym
    biegu ponad 3,5 tys. obrotów bo tak po prostu lubię :-)

  • 18. Data: 2012-05-31 00:06:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "JJK" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komputera
    > oscyluje w granicach 10-11 l/100 więc średnie nijak nie wyjdzie z tego na

    U mnie to będzie mniej. Ostatnio robilem test, po jednej dyskusji na forum
    passata i chwilowe przy licznikowych 142kmh było 7,3. Tak naprawdę, trudno
    jest sprawdzić chwilowe bo wystarczy lekko odpuscic gaz czego nie widać na
    predkosciomierzu a spalanie spada o połowę(lub np jechać z górki). Lepiej
    tak jak piszesz skasowac komputer i np przejechać 10km z określoną
    predkoscia.

    Gość na forum passata pisał: "Na trasie jak leciałem do kolegi z forum do
    Kłodzka to przy 140km/h wyszedł mi 5.0 l/100km jak jechałem do 120km/h to
    zeszłem poniżej 4.5 litry/100km." oraz przesłał takie linki
    http://youtu.be/pXBKIlCOmr0
    http://youtu.be/5MmyVVPkKhA
    http://youtu.be/m7jdgPRkkP4

    Mój samochód pali zdecydowanie więcej niż to co pisał ten kolega. 5,0 spali
    mi na trasie gdy bede jechał non stop 100kmh, a 4,6 gdy bede jechał 90kmh

> [...]
    > co
    > pokazuje komputer jeśli chodzi o spalanie, potem przełączyłem na wskazanie

    to fakt, ze mozna popaść w paranoję. Ja jeszcze sobie zapisuję w
    spritmonitor i to powoduje kolejne chęci ecodrivingu.

    http://www.spritmonitor.de/en/detail/493252.html

    Ale szans na prowadzenie w spritmonitor z najmniejsztym spalaniem dla
    tekiego auta nie mam, bo goscie palą jeszzce mniej

> [...]
    > każdym
    > biegu ponad 3,5 tys. obrotów bo tak po prostu lubię :-)

    To musi palić!
    Ja jeżdżę do 2000 ;) no może czasami do 2500:) Do 4000 praktycznie nigdy.
    Gazu do dechy też raczej nie wciskam. Gdybym kręcił cały czas do 3500 to bym
    się pewnie w 10/100 wyrabiał:)

  • 19. Data: 2012-05-31 07:55:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Maj, 23:20, "Arbiter" <n...@h...com> wrote:
    > a co daje czyszczenie dolotu? mniej potem pali?

    To zależy jaki kto ma dolot :> Widziałem kolektor gdzie może zostało
    15% prześwitu bo cała reszta zasmołowana jak w dobrym piecu. Ja mam
    separator odmy, niedawno regenerowałem turbo a i tak syfek jeszcze
    leci, trzeba co jakiś czas rurki szmatą przelecieć.

    L.

  • 20. Data: 2012-05-31 08:28:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 31 Maj, 00:06, "Arbiter" <n...@h...com> wrote:
> [...]
    > Gazu do dechy też raczej nie wciskam. Gdybym kręcił cały czas do 3500 to bym

    Bez przesady... W mieście może i tak, ale w trasie lub jak ruszam od
    zera z zamiarem wejścia na przelotową powyżej 80 km/h od dwójki wzwyż
    kręcę pod czerwone. Przy wyprzedzaniu również, najczęściej redukcja na
    3 i ogień. Nie pamiętam już kiedy przejechałem mniej niż 900km na
    baku, z reguły jest to 1000 lub ciut więcej :> Padaka to Octavia 2.

    L.