  • 11. Data: 2010-09-21 23:49:24
    Temat: Re: wewnetrzny czytnik kart
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-21 21:00, BartekK pisze:

    > No ja właśnie też szukam takiego lepszego, więc opisałem swoje
    > doświadczenia ze sprzętem (może kilkadziesiąt szt różnych, montowanych
    > klientom) w przedziale 19.99zł - 80zł (mniejwięcej).
    >
    > Pokazywanie się lub nie "pustej literki dysku którego nie ma" w w7 jest
    > konfigurowalne, tzn domyślnie jest włączone ukrywanie liter dysków które
    > są puste. W innych systemach trzeba (jeśli jest dostępne) doinstalować
    > soft od danego czytnika (albo od innego, obojętnie, sprawdziłem i jeden
    > soft zainstalowany potem działał mi z 3 różnymi czytnikami).

    Widzę, że Ty się znasz. Jaką kartę kupić do czytnika CompactFlash I/II
    w komputerze (i tylko w komputerze), tak z 8 GB ?
    Taka nadawałaby się? Jakieś zdjęcia, mp3 i filmy mogę na nią kopiować?
    http://allegro.pl/karta-kingston-cf-compact-flash-8g
    b-i1231970477.html

    --
    animka

  • 12. Data: 2010-09-22 00:41:48
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Witam,
    >
    > chce kupic wewnetrzny czytnik kart do zatoki 3,5", uzywany bedzie pod XP a lada
    > tydzien pod W7, chcialbym aby w systemie byl widoczny tylko wowczas jak jest
    > wlozona karta i to jako jeden naped. Jesli chodzi o karty to ma czytac SDHC,
    > reszta poki co mnie nie interesuje.
    > Ma byc szybki i solidnie zrobiony (gniazda) no i dostepny ;)
    >
    > Co mozecie polecic?
    >
    > Gajowy

    Generalnie nie polecam takiego czytnika mimo, że mam Modecoma za 35 zl i nic nie
    można mu zarzucic.
    Widadomo, że producenci takich czytników w trosce o własną skórę przestrzegają
    zaleceń Mikrosoft i zalecają "bezbiecczne usuwanie sprzętu".
    Dla wbudowanego czytnika wiąże się to z restartem komputera. Oczywiście można to
    olać ustawiając odpowiednio opcje. Ale w przypadku czytnika musisz tyko wyjąć i
    ponownie włożyć kabel. Tu w wypadku bezpiecznego usunięcia sprzętu trzeba
    restartować komouter bądż grzebać w Start/Settings/control panel/ itd.

    Jak używasz tylko kart SDE to warto kupic karte SD razem z małym czytnikeim a
    nie zawracać sobie urządzeniem 3,5. No i zwykle czytnik melduje min 4 napędy.

  • 13. Data: 2010-09-22 00:52:52
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-22 02:41, Gil pisze:

> [...]
    > zaleceń Mikrosoft i zalecają "bezbiecczne usuwanie sprzętu".
    > Dla wbudowanego czytnika wiąże się to z restartem komputera.

    A karty nie można wysunąc lekko z czytnika i wtedy taka karta się
    odłącza. Po co restartować komputer?

    --
    animka

  • 14. Data: 2010-09-22 09:38:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]

    > Widadomo, że producenci takich czytników w trosce o własną skórę przestrzegają
    > zaleceń Mikrosoft i zalecają "bezbiecczne usuwanie sprzętu".
    E coś ci się pomyliło. Nie chcesz "bezpiecznie usuwać czytnik" tylko
    samą kartę. Czytnik kart ma status urządzenia "removable device z
    removable media" jak czytnik CD, więc wystarczy prawym myszy na danej
    literce dysku-karty i "wysuń" - system plików karty zostaje poprawnie
    zamknięty i zdemountowany.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2010-09-22 09:46:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-09-22 01:49, animka pisze:
> [...]
    > komputerze (i tylko w komputerze), tak z 8 GB ?
    > Taka nadawałaby się? Jakieś zdjęcia, mp3 i filmy mogę na nią kopiować?
    Link zepsuty. Zasadniczo każda (sprawna) karta będzie się nadawać.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2010-09-22 10:38:51
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-22 11:46, BartekK pisze:
    b-i1231970477.html
    > Link zepsuty. Zasadniczo każda (sprawna) karta będzie się nadawać.

    Działa link. Sprawdzałam teraz.
    http://allegro.pl/karta-kingston-cf-compact-flash-8g
    b-i1231970477.html

    Dzięki.

    --
    animka

  • 17. Data: 2010-09-23 23:51:02
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 21.9.2010, BartekK napisał(a):

> [...]
    > sandisk extreme III i lepsze) wyciąga nadal ledwo 3-4MB/s zapisu, gdzie
    > ta sama karta w aparacie foto zapisuje w ciągu 2-3 sekund 10 rawów po

    IMO "coś" masz z tym czytnikiem nie tak jak powinno być. Właśnie
    sprawdziłem swój najtańszy czytnik jaki znalazłem na ebayu z jakąś
    najtańszą ~4GiB kartą SDHC i plik ~700MiB (typowe iso*) kopiował się z
    dysku na kartę ~14MiB/s.

    Jak wygrzebię z kamery oryginalnego SunDisk to sprawdzę na nim czy jest
    szybciej, tak czy siak IMO nawet jeśli, to niewiele.

    * dane: 'ubuntu-10.04-alternate-amd64'; FS=FAT32; OS=Win7 64bit (na
    upartego mogę sprawdzić pod Ubuntu 64bit lub Slax); karta ponad 70%
    zapchana i ze dwa lata używana w telefonie, co za tym idzie spora
    fragmentacja; czas kopiowania ~46s; druga próba, nadpisanie, minimalnie
    dłuższa, tj. ~47s, DiskSpeed32 w wyniku daje średnio 17982kB/s

    BTW. Tak wiem - trochę dużo tych circa, ale obraz daje.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 18. Data: 2010-09-23 23:53:16
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    Jak wygrzebię z kamery oryginalnego SunDisk to sprawdzę na nim czy jest
    szybciej, tak czy siak IMO nawet jeśli, to niewiele.

    * dane: 'ubuntu-10.04-alternate-amd64'.iso; FS=FAT32; OS=Win7 64bit (na
[...]

    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/
    T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559

  • 19. Data: 2010-09-26 11:18:35
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 24.9.2010, Michal Lukasik napisał(a):

    > Jak wygrzebię z kamery oryginalnego SunDisk to sprawdzę na nim czy jest
    > szybciej, tak czy siak IMO nawet jeśli, to niewiele.

    No i niespodzianka. SanDisk Extreme II i wynik gorszy od poprzedniego, ale
    nadal lepszy od Twojego. To samo iso i ~10MiB/s.

    Sam czytnik przedstawia się jako 'USB\VID_058F&PID_6366\058F0O1111B1'.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 20. Data: 2010-09-26 11:36:47
    Od: solar <s...@o...pl>

> [...]

    > soft od danego czytnika (albo od innego, obojętnie, sprawdziłem i jeden
    > soft zainstalowany potem działał mi z 3 różnymi czytnikami).

    Hmm, a gdzie to jest konfigurowane? Mi pokazują się wszystkie literki, a
    na pewno nie zmieniałem ustawień domyślnych.
    Win 7 Home.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Pierwszym prorokiem był pierwszy nikczemnik, który spotkał grupę frajerów."