  • 1. Data: 2010-09-19 18:07:08
    Temat: Brother HL-2030 dziwne kropki
    Od: maciek <o...@o...pl>

    Witam,

    Drukarka laserowa Brother HL-2030.
    Pod koniec życia oryginalnego tonera pojawiać się zaczęły dziwne kropki
    w wydruku, zignorowałem to, ale po wymianie tonera na zamiennik kropki
    nadal się drukują.
    Kropki mają nieregularny, owalny kształt, średnica około 3 mm, występują
    zawsze w identycznej odległości od siebie (77 mm) i tworzą linię
    równoległą do lewego brzegu kartki (34 mm od brzegu)
    Schematycznie wygląda to tak:

    @

    @

    @

    @

    Każda @ to taka kropka. Czy drukuje tekst, czy pustą kartkę, zawsze są w
    tych właśnie odległościach.
    Mogę coś zrobić sam, zanim oddam do naprawy (jest gwarancja).
    I dalej: czy gwarancja nie przepadnie z powodu tego zamiennika? Bo jeśli
    tak, to włożę z powrotem oryginalny toner.
    I dalej: czy "door-to-door" Brothera to lepszy pomysł niż wiezienie
    drukarki do sklepu?

    Dzięki za pomoc

    Maciek
    --
    Dzieci zaczynają w końcu myśleć, że Bóg jest kręgowcem w gazowym stanie
    skupienia. - A. Einstein

  • 2. Data: 2010-09-19 18:47:54
    Temat: Re: Brother HL-2030 dziwne kropki
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-19 20:07, maciek pisze:
> [...]
    > zawsze w identycznej odległości od siebie (77 mm) i tworzą linię
    > równoległą do lewego brzegu kartki (34 mm od brzegu)

    Nie wiem co to, ale chcę zapytać czy ta drukarka już nie na gwarancji?

    --
    animka

  • 3. Data: 2010-09-19 19:04:43
    Od: maciek <o...@o...pl>

    animka pisze:

    > Nie wiem co to, ale chcę zapytać czy ta drukarka już nie na gwarancji?

    Jest na gwarancji.

  • 4. Data: 2010-09-19 19:13:14
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maciek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pod koniec życia oryginalnego tonera pojawiać się zaczęły dziwne
    > kropki w wydruku, zignorowałem to, ale po wymianie tonera na

    Na początek spróbuj użyć takiego małego suwaka na zespole bębna. Jeśli
    to nie pomoże, pozostaje tylko wymiana bębna.

    Damian

  • 5. Data: 2010-09-19 19:45:43
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "freewolny" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "maciek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na początek spróbuj użyć takiego małego suwaka na zespole bębna. Jeśli to
    > nie pomoże, pozostaje tylko wymiana bębna.

    Normalnie bęben powinien wytrzymać 12k wydruków. Nie oberwał przypadkiem na
    przykład w czasie usuwania zacięcia papieru?

  • 6. Data: 2010-09-19 19:51:04
    Od: maciek <o...@o...pl>

    MC pisze:
> [...]

    > Normalnie bęben powinien wytrzymać 12k wydruków. Nie oberwał przypadkiem
    > na przykład w czasie usuwania zacięcia papieru?

    Suwak nie rozwiązał problemu.
    Bęben nie oberwał.

    maciek

  • 7. Data: 2010-09-19 20:03:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.09.2010 21:45, MC pisze:
    > Normalnie bęben powinien wytrzymać 12k wydruków. Nie oberwał przypadkiem
    > na przykład w czasie usuwania zacięcia papieru?

    Miałem też przypadki zabrudzenia bębna lub wałków transfero-
    wyc marnej jakości tonerem (kleksy), korektorem lub czymś
    innym lepkim i łapiącym toner.

    Z kolei w drugą stronę ktoś mi kiedyś w jednej drukarce
    też korektorem wypalił kawałek fusera i ładniutka dziura
    (jasna) się robiła okresowo w wydrukach.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2010-09-19 20:28:59
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Suwak nie rozwiązał problemu.
    > Bęben nie oberwał.

    To się nadaje do reklamacji. Toner pewnie masz startowy, chyba nie ma takich
    w sprzedaży, więc łatwo udowodnisz, że bęben nie miał wystarczającego
    przebiegu. Niewykluczone (nie pamiętam czy ten Brother to ma), że drukarka
    sama liczy wydruki, wymiany tonera i zapisuje inne ważne wydarzenia.
    Udowodnienie swoich racji będzie w tym wypadku bardzo proste.

  • 9. Data: 2010-09-19 23:52:58
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-19 21:04, maciek pisze:

    > Jest na gwarancji.

    To serwis wyśle do Ciebie kuriera po drukarkę do naprawy. Czym się martwisz?

    --
    animka