  • Data: 2011-05-03 16:59:26
    Temat: verilog początki co żle?
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Przy pomocy xilinx'a i jego web ISE (czy jak to tam się nazywa) Chciałem
    w verilogu zrobić prosty licznik dziesiętny. Niestety ciągle dostaję
    komunikat błędu. W końcu przepisałem żywcem przykład z książki (W Wrona
    - Verilog) i też dostałem :' Xst:528 - Multi-source in Unit
    <licz_ksiazka> on signal <out<0>>; this signal is connected to multiple
    drivers.'. Co prawda tylko dla wyjścia <0> a nie jak u mnie dla
    wszystkich. O co chodzi bo chyba przykład jest poprawny? Na wszelki
    przypadek załączam przykład:
    module licz_ksiazka(
    input cp,
    input enable,
    input r,
    input in,
    output [3:0] out,
    input load,
    input u_nd,
    output z
    );
    reg [3:0] out_data;

    assign out=out_data;
    assign z =(out_data == 'b0) ? 0: 1;

    always @(posedge cp)
    if (enable && u_nd) out_data <= out_data+1;
    else if (enable && !u_nd) out_data <= out_data-1;
    always @(r or load)
    if (r && load) out_data <= in;
    else if (r) out_data <= 'b0;
    endmodule

    To może jeszcze to co ja wymyśliłem i tez nie chce wygenerować pliku
    programującego:
    module dzies_2(
    input clk,
    input zezwol,