  • Data: 2011-05-03 17:26:41
    Temat: Re: verilog początki co żle?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.05.2011 18:59, ToTylkoJa pisze:
    > Witam
    > Przy pomocy xilinx'a i jego web ISE (czy jak to tam się nazywa) Chciałem
    > w verilogu zrobić prosty licznik dziesiętny.
    No więc veriloga jeszcze nie znam, ale spróbuję odpowiedzieć na
    podstawie znajomości vhdl.

    > Niestety ciągle dostaję
    > komunikat błędu. W końcu przepisałem żywcem przykład z książki (W Wrona
    > - Verilog) i też dostałem :' Xst:528 - Multi-source in Unit
    > <licz_ksiazka> on signal <out<0>>; this signal is connected to multiple
    > drivers.'. Co prawda tylko dla wyjścia <0> a nie jak u mnie dla
    > wszystkich. O co chodzi bo chyba przykład jest poprawny?

    > input in,
    > output [3:0] out,
    Jesteś pewien, że in i out nie powinny mieć takiej samej szerokości?

    [...]
    > always @(posedge cp)
    > if (enable && u_nd) out_data <= out_data+1;
    > else if (enable && !u_nd) out_data <= out_data-1;
    > always @(r or load)
    > if (r && load) out_data <= in;
    > else if (r) out_data <= 'b0;
    > endmodule
    Powyżej masz dwa "procesy" w których przypisujesz out_data (a więc
    pośrednio out) - w pierwszym całe out(3 downto 0) a w drugim samo
    out(3). Coś takiego się nie syntetyzuje bo kompilator nie wie co zrobić
    jak zajdą oba warunki jednocześnie. Musisz albo wprowadzić sygnały
    pośrednie i sterujące, albo upchnąć wszystko w jeden proces i
    odpowiednio rozstrzygnąć za pomocą if-else.

    Michoo