  • 11. Data: 2012-01-13 17:58:15
    Temat: Re: [usb] jak to nazwać?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > poprawnie i było proste do zrobienia. Taki zestaw chyba jest najlepszy do
    > rozpoczęcia przygody z USB.

    a jaką dokumentację radziłbyś zgłębić? chodzi o początki, ta książka
    Daniluka może i dobra, ale koleś zupełnie pominął początki i nie wiadomo jak
    ugryźć to USB...

    może Ktoś widział jakiś programik edukacyjny pokazujący obsługę jakiejś
    myszki czy klawiatury HID?

  • 12. Data: 2012-01-13 18:18:32
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a coś na temat pisania plików inf istnieje w internecie?

  • 13. Data: 2012-01-13 18:19:40
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ostatnio testowałem konfigurację: urządzonko z ATmega32U4 + sofcik dla
    > niego oparty o bibliotekę LUFA + WinUSB + programik na PC napisany w C++.
    > Działało poprawnie i było proste do zrobienia. Taki zestaw chyba jest
    > najlepszy do rozpoczęcia przygody z USB.

    ale czy windows nie burzył się że wymagany jest sterownik po podłączeniu
    tego ustrojstwa do PC?

  • 14. Data: 2012-01-13 18:27:16
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    lameriada totalna, ale jeszcze jedno, ja nie piszę w windows, ale co się da
    to piszę w borland c 5.5 tym darmowym, czy w tym pakiecie są
    zaimplementowane funkcje które dostarczane są z winusb?
    czy trzeba najnowszy visual studio? a może wystarczy ten darmowy express
    edition?

  • 15. Data: 2012-01-13 18:50:19
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > a jaką dokumentację radziłbyś zgłębić? chodzi o początki, ta książka
    > Daniluka może i dobra, ale koleś zupełnie pominął początki i nie wiadomo
    > jak ugryźć to USB...

    Bo USB jest skomplikowane i drogie (bo 1. jest skomplikowane więc
    projektowanie urządzenia pochłania dużo czasu, od strony PC też; 2.
    mikrokontrolery z USB są droższe niż bez). Zauważ, że dużo urządzeń na USB
    to tak naprawdę wirtualne porty szeregowe na FT232. Po prostu łatwiej jest
    wsadzić scalaczka od FTDI i traktować urządzenie jak stary dobry port
    szeregowy niż wchodzić w temat USB.

    > może Ktoś widział jakiś programik edukacyjny pokazujący obsługę jakiejś
    > myszki czy klawiatury HID?

    Ale na jaką platformę? Do STM32 ST daje bibliotekę USB i tam są przykłady.
    Na AVR jest LUFA i też sporo przykładów. Tak samo V-USB ma też przykłady.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2012-01-13 18:52:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > a coś na temat pisania plików inf istnieje w internecie?

    Oczywiście, Google nie działa?
    Co do WinUSB to na stronach Microsoftu jest opisany plik dla tego
    sterownika. Co do pisania inf dla własnego sterownika to temat jest
    poruszony tutaj: http://www.codeproject.com/KB/system/kmdf_osr_usb_fx
    2.aspx

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2012-01-13 18:56:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > ale czy windows nie burzył się że wymagany jest sterownik po podłączeniu
    > tego ustrojstwa do PC?

    Czytaj ze zrozumieniem, bo wyciąłeś fragment, który odpowiada na to pytanie.
    No chyba, że zrobiłem za duży skrót myślowy i było to niejasno napisane...
    Jeśli w kodzie mikrokontrolera odpowiedzialnym za enumerację urządzenia
    umieścisz deskryptory WinUSB, to Windows sam sobie znajdzie sterownik i nie
    będzie o nic pytać. Jak nie umieścisz, to wtedy tak, będzie się burzyć i
    musisz mu wskazać plik inf. Ten plik jest na stronach Microsoftu i wystarczy
    go skopiować, oczywiście podmieniając VID i PID. No i jak to jest XP to
    jeszcze sam plik sterownika musisz podrzucić. Vista i 7 już mają WinUSB.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2012-01-13 19:04:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaimplementowane funkcje które dostarczane są z winusb?
    > czy trzeba najnowszy visual studio? a może wystarczy ten darmowy express

    Zanim zapytasz, zobacz dokumentację. Przykładowo:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hard
    ware/ff551120(v=vs.85).aspx
    Wszystkie te funkcje Microsoftu mają na dole swojej dokumentacji akapit
    Requirements i tam masz podany plik nagłówkowy (tutaj Setupapi.h) dla
    kompilatora oraz bibliotekę dla linkera (tutaj Setupapi.lib). Zobacz, czy
    masz takie pliki na dysku.
    Natomiast jak je Microsoft dystrybuuje to Ci nie powiem. Podejrzewam, że
    jeśli Borland ich nie ma, to na 99,99% będą w Windows SDK, które sobie można
    ściągnąć ze stron MS i podpiąć do Borlanda. Tak, że nie ma znaczenia jaki
    masz kompilator i nie musisz koniecznie instalować Visual Studio. A co do
    Express to tak, wystarczy.
    Natomiast jeśli chodzi o inne systemy to niestety nie pomogę, na Linuksie
    miałem do czynienia tylko z portem szeregowym.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2012-01-13 19:09:31
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dzięki wielgachne, sporo mi wyjaśniłeś.

    zagłębię się teraz w opisy, nie wyglądają źle, sporo dokumentacji... jak
    przetrawię to jeszcze popytam,
    dzięki

  • 20. Data: 2012-01-13 19:55:27
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>