    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [usb] jak to nazwać?
    Date: Fri, 13 Jan 2012 20:04:28 +0100

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > lameriada totalna, ale jeszcze jedno, ja nie piszę w windows, ale co się
    > da to piszę w borland c 5.5 tym darmowym, czy w tym pakiecie są
    > zaimplementowane funkcje które dostarczane są z winusb?
    > czy trzeba najnowszy visual studio? a może wystarczy ten darmowy express
    > edition?

    Zanim zapytasz, zobacz dokumentację. Przykładowo:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hard
    ware/ff551120(v=vs.85).aspx
    Wszystkie te funkcje Microsoftu mają na dole swojej dokumentacji akapit
    Requirements i tam masz podany plik nagłówkowy (tutaj Setupapi.h) dla
    kompilatora oraz bibliotekę dla linkera (tutaj Setupapi.lib). Zobacz, czy
    masz takie pliki na dysku.
    Natomiast jak je Microsoft dystrybuuje to Ci nie powiem. Podejrzewam, że
    jeśli Borland ich nie ma, to na 99,99% będą w Windows SDK, które sobie można
    ściągnąć ze stron MS i podpiąć do Borlanda. Tak, że nie ma znaczenia jaki
    masz kompilator i nie musisz koniecznie instalować Visual Studio. A co do
    Express to tak, wystarczy.
    Natomiast jeśli chodzi o inne systemy to niestety nie pomogę, na Linuksie
    miałem do czynienia tylko z portem szeregowym.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/