  • 1. Data: 2011-02-04 06:57:23
    Temat: uratuje ten dysk?
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    cześć

    Kilka dni temu, podczas kopiowania większego pliku przez wifi (a więc
    dosyć wolno) nagle zniknął mi z systemu dysk twardy IDE "Maxtor" i w jego
    miejsce pojawił się dysk "lextnr" lub coś w tym stylu. Bios wyświetla taka
    nazwę. To chyba śmiertelne zejście elektroniki dysku?
    Na razie nic nie robiłem, odłączyłem zasilanie. To na szczęście drugi dysk w
    komputerze, nie było na nim drogocennych danych, ale trochę szkoda tego co
    było.
    Pytanie czy jest nadzieja na odzyskanie danych? Jest sens walczyć?

    Paweł

  • 2. Data: 2011-02-04 07:01:53
    Temat: Re: uratuje ten dysk?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.02.2011 07:57, PaweL pisze:

> [...]
    > miejsce pojawił się dysk "lextnr" lub coś w tym stylu. Bios wyświetla taka
    > nazwę. To chyba śmiertelne zejście elektroniki dysku?

    Być może. Ale na początek spróbuj jeszcze czegoś najprostszego: odłącz
    dysk w ogóle, spróbuj jakoś przeczyścić styki i spróbuj podłączyć innym
    kabelkiem na wszelki wypadek.

  • 3. Data: 2011-02-04 07:04:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 04 Feb 2011 07:57:23 +0100, PaweL napisał(a):

    > Kilka dni temu, podczas kopiowania wiekszego pliku przez wifi (a
    > wiec
    > dosyae wolno) nagle znikn?? mi z systemu dysk twardy IDE "Maxtor" i w
    > jego miejsce pojawi? sie dysk "lextnr" lub co? w tym stylu. Bios
    > wy?wietla taka nazwe. To chyba ?miertelne zej?cie elektroniki dysku? Na
    > razie nic nie robi?em, od??czy?em zasilanie. To na szcze?cie drugi dysk
    > w komputerze, nie by?o na nim drogocennych danych, ale troche szkoda
    > tego co by?o.
    > Pytanie czy jest nadzieja na odzyskanie danych? Jest sens walczyae?

    Sprawdzić w innym komputerze z innym kablem. Jeśli nadal nie działa, to
    zostaje tylko szukanie innego identycznego dysku i próba podmiany
    elektroniki

  • 4. Data: 2011-02-04 07:19:48
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Sprawdzić w innym komputerze z innym kablem. Jeśli nadal nie działa, to
    > zostaje tylko szukanie innego identycznego dysku i próba podmiany

    Podmiana elektroniki może nie pomóc.
    Padł mi też kiedyś dysk Maxtora 80GB i na początku wyświetlała się nazwa
    kodowa dysku zamiast jego nazwy.
    Na elektrodzie był człowiek z Litwy bodajże, który podesłał mi soft po
    rosyjsku i mówił, przez skype co mam robić.
    Pseudonim okzo, ale chyba już tam nie pisze.
    Cała operacja trwała może z 5min, jak się wie co robić.
    Ten soft występuje też w wersji angielskiej, ale on miał po rosyjsku, to
    jest komercyjne oprogramowanie (pcmx_pkr.exe).
    Do niektórych wersji Maxtora było darmowe oprogramowanie do naprawy firmware
    tych dysków, poszukaj na sieci. :-)

  • 5. Data: 2011-02-04 16:05:01
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    Poszukaj na internecie obrazu instalki Ultimate Boot. Z tego co pamiętam
    były tam jakieś narzędzia diagnostyczne do sprawdzania dysków Matora (ale
    głowy nie daje). Znajomy w salonie Vobis do prostych napraw diagnostycznych
    tylko tego uzywa

    Pozdrawiam, M.

  • 6. Data: 2011-02-04 16:37:16
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-02-04 17:05, Milosz K. pisze:
    > Poszukaj na internecie obrazu instalki Ultimate Boot. Z tego co pamiętam
    > były tam jakieś narzędzia diagnostyczne do sprawdzania dysków Matora (ale
    > głowy nie daje).

    Sea Tools obsługuje dyski Maxtor.

    Znajomy w salonie Vobis do prostych napraw diagnostycznych
    > tylko tego uzywa

    Nie przyznawaj się, że masz znajomych w tej firmie;)