  • 1. Data: 2015-06-14 00:14:52
    Temat: ups dla pisowskich frajerów
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    czy taki UPS
    http://allegro.pl/fv-gw-24m-orvaldi-mc1500-sinus-150
    0va-1050w-i5418111167.html
    pociągnie dwa typowe kompy,
    jeden na P4 drugi na i7?

  • 2. Data: 2015-06-14 11:44:36
    Temat: Re: ups dla pisowskich frajerów
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > czy taki UPS
    > http://allegro.pl/fv-gw-24m-orvaldi-mc1500-sinus-150
    0va-1050w-i5418111167.html

    > pociągnie dwa typowe kompy,
    > jeden na P4 drugi na i7?

    Typowe dla kogo?
    Typowe dla gracza, czy typowe dla teściowej, co to jej wystarczy jedna
    ikonka z Mozillą?

    Wystarczające, aby UPS zamknął aplikacje i zdownował oba komputery po
    zaniku napięcia (nie patrzyłem, czy ma taką możliwość), czy też
    wystarczający zapas mocy, aby jeszcze przez pół godziny pracować?

    Interesuje Cię aspekt mocy czy czasu?

    1kW to wystarczająca moc, aby przy dobrych bateriach typowy UPS (czyli 4
    akumulatory) pociągnął tak na oko z kwadrans przy dwóch niewysilonych
    komputerach z niedużymi monitorami LCD.

    Jeden z moich kompów na i5 bierze od ok. 60W do blisko 200W - zależy od
    uruchomionych aplikacji. A wcale nie ma dobrej grafiki - stara GTS250.

    Update:

    Zobaczyłem w link.
    Orvaldi ma 2 akumulatory, trochę mniej typowe: 9Ah.

    Lepiej kup Fideltronika 1600 z typowymi 4x7.2Ah. Tyle, że wymiana
    akumulatorów trwa 15 minut - trzeba nieco rozkręcić urządzenie. Ale za
    to masz gniazdo na dodatkowe pakiety akumulatorów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2015-06-14 12:47:44
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ten UPS ma 1500W, jeśli mam zasilacze 500W w obu kompach, to nie wiem
    ile one mogą pociągnąć mocy?

  • 4. Data: 2015-06-14 13:10:52
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    > czy taki UPS
    > http://allegro.pl/fv-gw-24m-orvaldi-mc1500-sinus-150
    0va-1050w-i5418111167.html

    > pociągnie dwa typowe kompy,
    > jeden na P4 drugi na i7?

    A monitory wziąłeś pod uwagę?

    --
    Tomaszek
    #lubię to: enklawa.net

  • 5. Data: 2015-06-14 13:15:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    monitor jest jeden LCD ile on może ciągnąć z 50W?

  • 6. Data: 2015-06-14 14:05:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.06.2015 o 00:14, platformowe głupki pisze:
    > czy taki UPS
    > http://allegro.pl/fv-gw-24m-orvaldi-mc1500-sinus-150
    0va-1050w-i5418111167.html

    > pociągnie dwa typowe kompy,

    > jeden na P4 drugi na i7?
    moim zdaniem spokojnie.

    Miałem kiedyś podobny ups, ale firmy apc. "ciągnął" wszystko, mimo że
    moc przekraczała jego nominalne parametry. oczywiście komputery, ale
    również wiertarki, piece co i inne graty
    Teraz mam malutki, 400w. kiedyś zaczął piszczeć i nie wiedziałem
    dlaczego. moze akumulator padł? okazało się że przez pomyłkę,
    podłączyłem mu tv! Czyli normalnie prąd szedł do niego przez 2 kompy,
    ale jak się odpalało tv plazmowy, to jak któryś z kompów zaczynał
    pobierać więcej prądu - ups piszczał. Dwa kompy i tv - to za dużo na
    400watowy ups. nie 1000watowy. odnoszę wrażenie że upsy są produkowane
    według jakichś innych, starych solidnych norm
    ToMasz

  • 7. Data: 2015-06-14 14:26:21
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a jeszcze taka kwestia, czy do upsa można podpiąć listwę z (to się chyba
    nazywa) z warystorami palącymi bezpiecznik gdy napięcie będzie zbyt wysokie?

  • 8. Data: 2015-06-14 15:00:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > ten UPS ma 1500W, jeśli mam zasilacze 500W w obu kompach, to nie wiem
    > ile one mogą pociągnąć mocy?

    On ma 1500 ale nie Wat, tylko VA.
    Zobacz kartę katalogową:
    http://www.sklep.orvaldi.pl/data/include/cms/ORVALDI
    _MC-1000-1500-2000_sinus_LCD__USB_PL.pdf

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2015-06-14 15:10:03
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    fakt pomyliłem
    ale i tak ma 1000W
    czyli jakby dwa zasilacze ciągnęły pełną mocą to powinien wystarczyć
    (pomjam sprawność)...

  • 10. Data: 2015-06-14 15:10:47
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    bo jest jeszcze wersja 2000VA
    tylko, że droższa, a ja kasy to za bardzo nie mam...