  • 41. Data: 2010-11-21 00:35:30
    Temat: Re: umowa z era mix
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "niusy.pl" ic9mgm$l5j$...@n...net.icm.edu.pl

    > Jeśli można wprowadzić prawo zabezpieczające interes
    > operatora to można i prawo zabezpieczające interes klienta

    I chyba dobrze by było, gdyby takie prawo było stosowane.
    W protiwpołożnym umowa chroni jedynie operatora -- dla klienta
    jest tylko kulą u nogi, nie zaś gwarancją spokojnego życia.

    -=-

    BTW -- to właśnie chęć prowadzenia spokojnego życia nakłania do
    zawierania umów z operatorami. Polkomtel znienacka wyłączył mi
    telefon, jednocześnie uniemożliwiając dokonanie wpłaty poprzez
    internet. :) Właśnie wyjeżdżałem na wakacje, kiedy to stało się.

    I z tego powodu (wyłączenia bez uprzedzenia) postanowiłem zrezygnować
    z ,,usług'' Polkomtelu. Z przeniesieniem jeszcze zaczekałem, albowiem
    jestem ,,lekko'' :) leniwy. :)

    Obecne umowy z operatorami nijak mnie nie chronią!!!!

    Są kulą u nogi!! O wiele lepszym zabezpieczeniem jest możliwość bezkarnego
    rezygnowania w każdej chwili!!! Taka możliwość zachęca :) operatora do
    porządnego świadczenia usług. :) Jak ze sklepem obuwniczym -- butów jest
    masa, więc trzeba dbać o klienta. :) Gdyby wiązała kogoś ,,umowa'' na
    kupowanie w danym sklepie, zapewne po paru miesiącach współpracy
    (,,miodowego okresu'') sklep stawałby się coraz mniej przyjemny. :)

    --
    ^ 750 749 ^c 440 438

  • 42. Data: 2010-11-21 16:55:46
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

> [...]
    >
    > Powodzenia. Jak każdy wypowie, to i operatorzy zmiękną. :)
    > (jak już mam kopać się z koniem, to tylko z takim, którego inni skopią
    > solidnie)
    >
    > Wówczas mój koniec przygody z Erą nadejdzie szybciej niżby nadszedł bez
    > podwyżki VAT.
    > Tusk będzie miał u mnie kolejny plus. :)
    >
    > Ooops... Jakkolwiek człowiek uważa, to i tak zawsze palnie jakieś
    > głupstwo... Miało być przecież bez agitacji politycznej a tymczasem
    > padło słowo plus. ;) Na dodatek w pozytywnym aspekcie/zabarwieniu. :)
    >
    > Aby było jasne -- nie namawiam nikogo do Plusa/Polkomtelu. :)

    to kwota jaka mam co miesiac minimalnie zaplacic
    , czyli przy abonamencie za 50 zl netto w mixie kwota brutto wynosi 61
    zł i wlasnie te kwote mam wpisana jako kwote miesiecznego zobowiazania.
    Wiec jezeli oni mi podwyzsza kwote z umowy powolujac sie na koniecznosc
    (w moim przypadku) ze wzgledu n azmiane stawki vat to umowe te (i
    jeszcze jedna z podobnie sformulowana) wypowiadam z winy operatora

    http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl
    /
    http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.
    pl/

  • 43. Data: 2010-11-21 19:58:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kotlet" icbiui$n60$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > sie na koniecznosc (w moim przypadku) ze wzgledu n azmiane stawki
    > vat to umowe te (i jeszcze jedna z podobnie sformulowana) wypowiadam

    Życzę powodzenia. To i/także mój problem. :)

    --
    ^ 750 749 ^c 440 12 łyknąłem już Ventolin
    438
    | 740 2930 01 brak 739 F|l 430 .
    427
    | 730 31 .03 Telfexo 729 E|i 420 02 . 070809 . .
    420
    P|l 720 04 . 724 V|t 410 30 .01 .04 10
    409
    E|/ 710 07 . 709 |r 400 29 31 03 05
    403
    F|m 700 02 *05 08091011*680 1|y 390 11
    396

  • 44. Data: 2010-11-21 21:45:01
    Temat: Polkomtel
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]
    >
    > I z tego powodu (wyłączenia bez uprzedzenia) postanowiłem zrezygnować
    > z ,,usług'' Polkomtelu. Z przeniesieniem jeszcze zaczekałem, albowiem

    Nie Ty jeden. To niepoważna firma jest.

  • 45. Data: 2010-11-21 23:22:08
    Temat: Re: Polkomtel
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "niusy.pl" icc3t3$m04$...@n...net.icm.edu.pl...

    > Nie Ty jeden. To niepoważna firma jest.

    Na ,,do widzenia'' pozwolili Erze na przeniesienie mego numeru bez zachowania
    okresu wypowiedzenia, choć wiedzieli o tym, że mam u nich (w Plusie) minuty do
    wykorzystania (z 3 miesięcy) a takie natychmiastowe przeniesienie kosztuje. Mogli
    do mnie zadzwonić i uprzedzić mnie (byłem wszak wówczas jeszcze ich klientem) ale
    nie zadzwonili i nie uprzedzili. Moim zdaniem powinni byli zapytać mnie o to, czy
    nie zaszła pomyłka w Erze w sprawie zlecenia natychmiastowego przeniesienia.

    Piszę to tym wszystkim, którzy zamierzają przenieść się -- aby wiedzieli o tym,
    iż można zażądać przeniesienia niekorzystnego. Plus obciążył mnie kwotą niedużą,
    ale co by było, gdyby taka kara za wypowiedzenie bez zachowania okresu
    wypowiedzenia była wysoka? :)

    Era celowo potraktowała mnie źle. Plus nie zapobiegł temu. :)

    Każdemu chętnemu na którąś z tych firm piszę o tym,
    aby rozważył poważnie :) możliwość korzystania z takich usług. :)

    (a każdy uczyni tak, jak uzna za stosowne)

    --
> [...]
    | 740 2930 01 brak 739 F|l 430 .
    427
    | 730 31 .03 Telfexo 729 E|i 420 02 . 070809 . .
    409

  • 46. Data: 2010-11-23 08:25:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]
    > to, czy
    > nie zaszła pomyłka w Erze w sprawie zlecenia natychmiastowego

    Ale Ty dałeś zlecenie natychmiastowe czy jakie ?

  • 47. Data: 2010-11-24 14:10:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "niusy.pl" icftqh$cl5$...@n...net.icm.edu.pl

    > Ale Ty dałeś zlecenie natychmiastowe czy jakie ?

    0. Pisałem wielokrotnie -- miałem w Plusie ponad 40 minut
    (z 3 miesięcy) do wykorzystania -- zależało mi na jak
    najpóźniejszym przeniesieniu, nie na natychmiastowym.

    1. Czy mógłbym mieć jakąkolwiek pretensje do Ery, gdybym
    prosił o natychmiastowe przeniesienie?

    Prosiłem w Erze o jak najpóźniejsze (ale dokonane w sensownym
    czasie -- na przykład pod koniec mojego okresu w Plusie)
    przeniesienie, tak abym zdążył wykorzystać pozostałe
    minuty i abonament.

    Byłem zdumiony natychmiastowością przeniesienia i zapytałem
    w Erze o możliwość odłożenia tego przeniesienia choćby na
    kilka dni, tak abym mógł wykorzystać minuty. Padła odpowiedź
    typu -- albo przenoszę (teraz, natychmiast) albo nie przenoszę.

    Powiedziano mi, że albo zdecydowałem się na przeniesienie i przenoszę
    natychmiast, albo nie zdecydowałem się na przeniesienie i nie przenoszę
    teraz, lecz ewentualnie kiedyś w przyszłości, o ile kiedyś zdecyduje się.
    Ale jeśli kiedyś w przyszłości zdecyduję się -- będzie tak samo natychmiastowo
    jak teraz, o ile umowa terminowa (zawarta na rok lub dwa) pomiędzy mną i Plusem
    skończyła się i jest stale przedłużana bezterminowo na kolejny okres/miesiąc...

    Zapytałem też o niewykorzystany w Plusie abonament -- zapłaciłem przecież z góry.
    Pracowniczka odpowiedziała, że praktyka jest taka, iż Plus zwraca nadpłacone
    pieniądze,
    choć ona dokładnie nie wie, jak się to dzieje -- zwłaszcza wtedy, gdy zapłaciłem nie
    przelewem, ale kartą, jak za zakupy w internecie.

    --
    ^ 750 749 ^c 440 12 łyknąłem już
    Ventolin 438
    | 740 2930 01 brak . 14 18 739 F|l 430 .
    | 730 31 .03 Telfexo 12 . 1617 729 E|i 420 02 .
    070809 . . . 16 423
    P|l 720 04 . 724 V|t 410 30 .01 .04
    10 12 15 414
    E|/ 710 07 . 709 |r 400 29 31 03 05
    13 399

  • 48. Data: 2010-11-25 08:20:31
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]
    > najpóźniejszym przeniesieniu, nie na natychmiastowym.
    >
    > 1. Czy mógłbym mieć jakąkolwiek pretensje do Ery, gdybym

    Nie, ale mogłeś nie deklarować terminu i tylko liczyć, że będzie ok

> [...]
    > Plusem
    > skończyła się i jest stale przedłużana bezterminowo na kolejny

    No ale jakbyś skończył promocję to by kary nie było.

> [...]
    > zapłaciłem nie
    > przelewem, ale kartą, jak za zakupy w internecie.

    No to może zwraca.

  • 49. Data: 2010-11-25 13:42:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "niusy.pl" icl68h$bgm$...@n...net.icm.edu.pl

    > Nie, ale mogłeś nie deklarować terminu i tylko liczyć, że będzie ok

    Bardzo wyraźnie zaznaczałem, że zależy mi na odsunięciu przeniesienia
    przynajmniej do końca okresu rozrachunkowego, tak abym mógł wykorzystać
    i abonament, i minuty. Nadto w ogóle przeniesienie niesie zazwyczaj
    perturbacje, a ja nie byłem wówczas przygotowany na takowe.

    Perturbacji nie było.

    > No ale jakbyś skończył promocję to by kary nie było.

    Jaką promocję? Nie było tam żadnej promocji. Kilka lat temu podpisałem
    umowę na rok, która była przedłużana po roku automagicznie -- jak u każdego.

    Jaką promocję miałem kończyć? Promocję na samochód czy na lody?

    > No to może zwraca.

    Nie tylko nigdy nie zwraca, ale nawet dolicza karę. Nie ma możliwości zwracania!

    --
> [...]
    Ventolin 438
    | 740 2930 01 brak . 14 18 739 F|l 430 .
    | 730 31 .03 Telfexo 12 . 1617 729 E|i 420 02 .
    10 12 15 414