  • 21. Data: 2010-03-08 21:26:54
    Temat: Re: ubezpieczenie - inni użytkownicy
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi> napisał w wiadomości
    news:4b954e56@news.home.net.pl...

    > Dziś rozmawiałem z infolinią Aviva CU.
    > Według niemiłej pani kierowanie pojazdem przez kogoś, kto nie mieści sie w
    > danych podanych we wniosku może skutkować nawet niewypłaceniem
    > odszkodowania.

    w axa "trzeba przewidziec" taka mozliwosc. jesli prowadzic bedzie osoba nie
    zgloszona, ubezpieczyciel - moze! ale nie musi -
    obciazy nas do 20 % wartosci odszkodowania.

    info prosto z axa.

    --
    Pozdrawiam, Barteks

  • 22. Data: 2010-03-09 01:12:22
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-08 21:26:54 +0100, "Bartek" <N...@p...fm> said:

> [...]
    > zgloszona, ubezpieczyciel - moze! ale nie musi -
    > obciazy nas do 20 % wartosci odszkodowania.

    A nie prościej trzymać się treści podpisanej umowy?
    (co oznacza nawet niewiarygodnie trudną czynność przeczytania umowy
    przed jej podpisaniem)

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2010-03-09 10:54:58
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > A nie prościej trzymać się treści podpisanej umowy?
    > (co oznacza nawet niewiarygodnie trudną czynność przeczytania umowy przed
    > jej podpisaniem)

    przeczytalem owu, ale na szybko i w pracy przed kontaktem z axa. nie
    znalazlem tam nic konkretnego. może poswiecisz chwle zamiast kolejny raz
    odpisywac ze warto przeczytac, i zerknij na to, i wyjasnij mnie
    ciemniakowi - i nie tylko mnie ;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek
    [SG] lybra 2.4 JTD

  • 24. Data: 2010-03-09 15:03:49
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-09 10:54:58 +0100, "Bartek" <N...@p...fm> said:

    > przeczytalem owu, ale na szybko i w pracy przed kontaktem z axa. nie
    > znalazlem tam nic konkretnego.

    Np.:

    AXA DIRECT nie ponosi odpowiedzialności za skutki okoliczności, które
    Ubezpieczający był zobowiązany podać do jej wiadomości na podstawie
    zapytań AXA DIRECT przed zawarciem umowy ubezpieczenia. Jeżeli
    Ubezpieczający nie podał takich okoliczności z winy umyślnej, w razie
    wątpliwości przyjmuje się, że wypadek przewidziany umową i jego
    następstwa są skutkiem okoliczności, o których mowa w zdaniu
    poprzedzającym.

    Albo

    W przypadku zaistnienia ważnych powodów, tj.:
    1) umyślnego podania przez Ubezpieczającego nieprawdziwych informacji
    przy zawieraniu umowy ubezpieczenia, mających wpływ na
    prawdopodobieństwo powstania szkody lub wysokość składki,
    2) umyślnego podania przez Ubezpieczającego, Ubezpieczonego lub
    kierującego nieprawdziwych okoliczności powstania szkody lub zakresu
    (wysokości) powstałej szkody,
    (...):
    AXA DIRECT może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia w terminie 30 dni:
    a) od uzyskania takiej informacji, w sytuacji określonej w pkt 1),
    (...)
    W powyższych przypadkach umowa ubezpieczenia rozwiązuje się z dniem
    wskazanym w wypowiedzeniu, nie wcześniej jednak niż po upływie 21 dni
    od dnia wysłania wypowiedzenia na ostatni adres podany przez
    Ubezpieczającego.

    Plus:

    W przypadku, jeżeli szkoda zostanie spowodowana przez kierującego,
    który nie ukończył 26. roku życia i/lub uzyskał uprawnienia do
    kierowania pojazdem w okresie krótszym niż 3 lata do dnia wypadku,
    odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia AC i świadczenie z tytułu
    ubezpieczenia NNWK zostanie obniżone o 20%, chyba że we wniosku o
    zawarcie umowy ubezpieczenia był zgłoszony kierowca spełniający podane
    kryteria.

    > może poswiecisz chwle zamiast kolejny raz
    > odpisywac ze warto przeczytac,

    I raz jeszcze: warto czytać! :-)

    > i zerknij na to, i wyjasnij mnie
    > ciemniakowi - i nie tylko mnie ;)

    Ale co ci wyjaśnić?
    Wszystko jest w owu...

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2010-03-09 15:59:53
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    > Np.:

    [...]

    ok. nie taki ciemniak zemnie bo na te same fragmenty zwrocilem uwage. :-)

    ale: nadal mam wątpliwości. OC to coś innego niż AC. w ace OWU ma inne
    znaczenie niż przy oc, ktore jest nawiązywane z firmą na podstawie ustawy.
    tak mi się wydaje.
    niemam czasu ostatnio, bo bymn chętnie ustawe poczytal;)

    > I raz jeszcze: warto czytać! :-)

    dobra, tym razem uprawniiony byles tak napisać :-) :P

    trzymaj się.

    --
    Pozdrawiam, Bartek
    [SG] LYBRA 2.4 JTD

  • 26. Data: 2010-03-09 21:27:52
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-09 15:59:53 +0100, "Bartek" <N...@p...fm> said:

    > nadal mam wątpliwości. OC to coś innego niż AC.

    Tak.
    OC jest regulowane ustawą, a AC umową.
    (w uproszczeniu ofkorz)
    I w AC wyłączeń może być mnóstwo.
    I towarzystwa ubezpieczeniowe - powołane do przynoszenia zysku - mogą
    szukać okazji do niewypłacania pieniędzy (w dowolnej formie).
    Dlatego tak o tym czytaniu powtarzam, bo często-gęsto słyszy się ludzi,
    których "...pani przez telefon, lub agent w rozmowie, zapewniała, że
    ten zapis jest tak tylko wsadzony, ale nie ma znaczenia...", a
    następnie, gdy doszło do złego inna pani "...poinformowała, że
    podpisałem się pod regulaminem, a w nim był ten zapis, przez który nie
    dostanę kasy...".
    :-)

    > trzymaj się

    Tak jest!