eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyubezpieczenia - długieubezpieczenia - długie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 22 Jan 2013 20:51:17 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: ubezpieczenia - długie
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 73
    Message-ID: <50feedb5$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    X-Trace: 1358884277 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1215 85.198.212.230:51150
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2480474
    [ ukryj nagłówki ]

    witam

    ja jestem zwolennikiem zmian, raczej idących w kierunku innym niż
    socjalizm. Instynktownie boimy się tego, bo to co dobre dla
    społeczeństwa nie koniecznie będzie dobre dla jednostek, szczególnie
    tych które są leniwe i mało odpowiedzialne. tekst niżej, nie wiem na ile
    prawdziwy. Jak dla mnie - im szybciej w Polsce tym lepiej. Fotoradary
    będą niepotrzebne. ucinając kłótnie zwracam uwagę na słowo "dobrowolne"
    w poniższym tekście

    A jak jest w ubezpieczeniach? Na polskim rynku ubezpieczeń
    komunikacyjnych od dawna panuje sytuacja ogólnego narzekania. Firmy
    ubezpieczeniowe utyskują, że nie wszyscy kierowcy wykupują ubezpieczenia
    (nawet te obowiązkowe), zbyt małe są wpływy ze składki, że z ubezpieczeń
    bardziej dochodowych trzeba dokładać do deficytowych... Klienci z kolei
    mają uzasadnione pretensje, że składki są wysokie. Kierowcy jeżdżący
    bardziej ryzykownie powodują kilkakrotnie większe szkody niż prowadzący
    bezpiecznie, więc powinni płacić wyższe składki. W rzeczywistości wcale
    tak nie jest - kierowcy z grupy niskiego ryzyka zmuszani są do
    subsydiowania kierowców, którzy często ryzykują na drodze. Jest to nie
    tylko niesprawiedliwe, ale może wręcz zachęcać do niebezpiecznych zachowań.

    Łatwego i kompleksowego rozwiązania tego wachlarza problemów nie ma. Są
    jednak sposoby na eliminację części z nich. Mam tu na myśli
    wykorzystanie technologii GPS i systemów rejestrujących zachowania
    kierowców na drodze. Od razu wyjaśniam, że chodzi wyłącznie o dobrowolne
    poddanie się takiej weryfikacji i nie ma mowy o narzucaniu obowiązku
    powszechności jego zastosowania. To rozwiązanie typu ,,coś za coś" -
    niższa składka w zamian za możliwość weryfikacji zachowań na drodze.
    Takie warianty ubezpieczenia motoryzacyjnego, dostępne od kilku lat w
    innych krajach (Europa, USA), kryją się pod nazwą Pay as you drive / Pay
    how you drive (PAYD/PHYD), czy ogólniej Usage Based Insurance (UBI).

    Analizy szkodowości ubezpieczeniowej prowadzone za granicą wykazały, że
    za duży procent niepożądanych zdarzeń odpowiedzialne są stosunkowo
    nieliczne grupy użytkowników, z określonymi schematami zachowań. Są to
    np. młodzi wiekiem kierowcy, szczególnie narażeni na przykre zdarzenia
    drogowe w wieczory i noce w czasie weekendów. Skutkuje to podwyższonymi
    składkami ubezpieczeniowym dla tej grupy. Wiadomo jednak, że kryterium
    wiekowe ,,gromadzi" w jednym worku tych niebezpiecznych dla siebie i
    otoczenia wraz z tymi, którzy mogą być wzorem poprawnych zachowań.
    Sposobem na ochronę portfeli ,,prymusów" jest PAYD - np. rezygnują oni z
    używania auta w godzinach szczególnego (wynikającego ze statystyki)
    zagrożenia, dzięki czemu płacą mniej.

    Weryfikację ustaleń zapewnia monitoring GPS. Rozwiązania ubezpieczeniowe
    w zależności od sposobu wykorzystania pojazdu są bardzo przydatne i
    polecane osobom korzystającym z nich rzadziej, np. używanych
    okazjonalnie lub hobbystycznie - motocykli, pojazdów kolekcjonerskich
    czy kempingowych. Stawka jest pobierana od rzeczywiście wykonanych
    przebiegów. Podobnie może być z pojazdami, które tylko sporadycznie
    wyruszają na drogi publiczne - maszyny rolnicze, budowlane lub o innej
    specyfice.
    Sam decyduję, ile płacę

    Model PHYD jest jeszcze ciekawszy, gdyż kierowca ma realny wpływ na
    wysokość składki ubezpieczeniowej w zależności od tego jak jeździ.
    Urządzenie GPS/GSM monitoruje - oprócz drogi i czasów jazdy - szereg
    innych zmiennych takich jak częstotliwość ostrego hamowania, czy nagłego
    przyśpieszania, prędkości obrotowe silnika, czy ilość niebezpiecznych
    zachowań na drodze (przekroczenia dozwolonych prędkości). Wszystko to
    jest przeliczane i na podstawie wielu czynników jest budowany wskaźnik
    bezpieczeństwa kierowcy. Tak zbudowany wskaźnik ma wpływ na wysokość
    składki ubezpieczeniowej - ma to ogromną zaletę zwłaszcza w przypadku
    młodych kierowców, którzy są niejako ,,karani za wiek".

    Warto dodać, że montaż modułu GPS/GSM w pojeździe na potrzeby
    ubezpieczenia PAYD otwiera też możliwości automatycznego zgłaszania
    wypadku służbom ratunkowym wraz z odwzorowaniem na mapie dokładnej
    lokalizacji zdarzenia. Takie rozwiązanie nosi nazwę E-Call i jego
    wdrożenie - jako powszechnego standardu - jest w planach na najbliższe
    lata władz Unii Europejskiej. Na polskim rynku są już takie techniczne
    rozwiązania gotowe do wdrożenia w produktach ubezpieczycieli.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: