-
1. Data: 2011-07-26 23:24:46
Temat: tylna belka PSA
Od: Hirosaki Nagashima <k...@b...pl>
Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
(prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?
-
2. Data: 2011-07-26 23:39:05
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):
> Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
> które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
> Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
> (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
> http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
> więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
> warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?
Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia. Trzeba
zrobić tulejowanie, czyli usunąć metal zryty przez czop wahacza po
zniszczeniu łożyska i uzupełnić brak tuleją metalową. Oczywiście trzeba
mieć narzędzia do tego i zrobić to precyzyjnie.
Jeżeli czopy są zniszczone, trzeba to naprawić również. Następnie zakłada
się zestaw naprawczy i tyle.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
3. Data: 2011-07-26 23:47:36
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: Hirosaki Nagashima <k...@b...pl>
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
> Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):
>
>> Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
>> które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
>> Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
>> (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
>> http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
>> więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
>> warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?
>
> Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
> I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia.
hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności
i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją
podejrzliwość :]
-
4. Data: 2011-07-26 23:55:32
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
> Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):
>
>> Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
>> które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
>> Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
>> (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
>> http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
>> więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
>> warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?
>
> Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
> I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia. Trzeba
> zrobić tulejowanie, czyli usunąć metal zryty przez czop wahacza po
> zniszczeniu łożyska i uzupełnić brak tuleją metalową. Oczywiście trzeba
> mieć narzędzia do tego i zrobić to precyzyjnie.
> Jeżeli czopy są zniszczone, trzeba to naprawić również. Następnie zakłada
> się zestaw naprawczy i tyle.
>
Tyle, że nie zawsze da się tulejować. Czasem główna rura jest za mocno
przeżarta korozją. Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopów
osłabiłoby jej konstrukcję.
Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została
wymieniona na nową. Koszt był spory.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
5. Data: 2011-07-26 23:56:30
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-07-26 23:47, Hirosaki Nagashima pisze:
> W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
>> Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):
>>
>>> Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
>>> które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
>>> Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
>>> (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
>>> http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
>>> więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
>>> warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?
>>
>> Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
>> I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia.
>
> hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności
> i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją
> podejrzliwość :]
Wbrew temu co Waldek pisze - proste to jest obecnie dla kogoś, kto 100
belek już zrobił. Dla kowali, to dalej jest czarna magia.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
6. Data: 2011-07-27 00:02:58
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: and <a...@o...pl>
Hirosaki Nagashima pisze:
> W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
>> Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):
>>
>>> Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
>>> które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
>>> Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
>>> (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
>>> http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
>>> więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
>>> warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?
>>
>> Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
>> I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia.
>
> hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności
> i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją
> podejrzliwość :]
Wszysko byłoby być może super ale krótkie spojrzenie na stronę
www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji
napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego
pzdr
And
-
7. Data: 2011-07-27 00:09:37
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "and" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:j0ndjc$efs$1@mx1.internetia.pl...
> Wszysko byłoby być może super ale krótkie spojrzenie na stronę
> www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji
> napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego
Fakt, nagły atak megalomanii połączony ze słowotokiem prowadzi do m.inn.
takich perełek:
"Dzięki Wam zbieraliśmy ogromne doświadczenie i belki naprawiamy z pasją
oraz z zamkniętymi oczami w czasie 90 minut, a ich usterki wyczuwamy na
węch. Dzięki temu z naszych fachowych usług na przestrzeni 18 lat ciężkiej
pracy korzystało już 18.500 zadowolonych Klientów.
Nikt i nigdy nam nie dorówna."
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
ukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
jpg
http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3142/162828181092
07190268210.jpg
-
8. Data: 2011-07-27 00:21:27
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:55:32 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
>
> Tyle, że nie zawsze da się tulejować. Czasem główna rura jest za mocno
> przeżarta korozją. Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopów
> osłabiłoby jej konstrukcję.
> Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została
> wymieniona na nową. Koszt był spory.
Czasem czołg przejedzie, czasem samolot spadnie - shit happens.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
9. Data: 2011-07-27 01:27:43
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: G Nowak <g...@g...com>
>> www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji
>> napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego
>
> Fakt, nagły atak megalomanii połączony ze słowotokiem prowadzi do m.inn.
> takich perełek:
>
> "Dzięki Wam zbieraliśmy ogromne doświadczenie i belki naprawiamy z pasją
> oraz z zamkniętymi oczami w czasie 90 minut, a ich usterki wyczuwamy na
> węch. Dzięki temu z naszych fachowych usług na przestrzeni 18 lat
> ciężkiej pracy korzystało już 18.500 zadowolonych Klientów.
> Nikt i nigdy nam nie dorówna."
Swoja droga wladanie poprawna polszyzna nie gwarantuje udanej naprawy.
--
Pozdr
G
-
10. Data: 2011-07-27 07:23:41
Temat: Re: tylna belka PSA
Od: Hirosaki Nagashima <k...@b...pl>
W dniu 2011-07-26 23:55, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
> Tyle, że nie zawsze da się tulejować. Czasem główna rura jest za mocno
> przeżarta korozją. Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopów
> osłabiłoby jej konstrukcję.
> Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została
> wymieniona na nową. Koszt był spory.
>
Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki,
trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny?