    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: transmisja danych po magistrali CAN
    Date: Thu, 6 Mar 2014 11:10:05 +0100

    news:lf84ai$l5v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Jak to właściwie jest z transmisją większej ilości danych po magistrali
    > CAN? Z tego co mi wiadomo jedna ramka pozwala na przesłanie 8 bajtów.
    > Zwykle realizuje się to właśnie w ten sposób (kod rozkazu + kilka bajtów
    > danych) czy też istnieje możliwość uruchomienia jakiegoś stosu, który
    > umożliwiłby przesyłanie bardziej skomplikowanych treści?
    >
    > Co jeśli chciałbym przekierować na do określonego urządzenia na
    > magistrali CAN treść pakietu UDP (kilkadziesiąt - kilkaset bajtów w
    > ASCII)? Co, gdybym chciał przesłać tekst do wyświetlenia na LCD? Jest
> [...]

    Koncepcja w której wszyscy mogą nadawać jednocześnie a wygrywa ten, kto ma
    najważniejszą informację (to jest idea CANa od strony sprzętowej)logicznie
    wymusza krótkie ramki aby ważne informacje nie musiały czekać na zakończenie
    nadawania jakichś bzdetów przez kogoś komu się akurat udało dorwać do łącza.
    Między kolejne ramki długiej transmisji zawsze można się wciąć z nie
    cierpiącym zwłoki przerwaniem.
    Gdyby było inaczej to samochody z CANem działały by jak Windows.
    P.G.