  • 1. Data: 2009-09-24 09:34:24
    Temat: telefony z ładowaniem USB
    Od: jureko <j...@g...com>

    witam,
    większość (wszystkie?) nowych telefonów ma złącze USB. Można je chyba
    przez nie ładować. Ale czy są takie które mają niejako narzucone przez
    producenta ładowanie właśnie przez USB? W archiwum znalazłem podobny
    watek z 2008 - były głosy że się ładuje, oraz że się nie ładuje, albo
    że działa dopiero po jakichś kombinacjach.
    Mnie denerwują dodatkowe kable które mam na biurku, w samochodzie itp.
    chciałem poszukać telefonu przy którym moge sobie ujednolicić
    okablowanie.
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 2. Data: 2009-09-24 12:20:11
    Temat: Re: telefony z ładowaniem USB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureko" <j...@g...com> napisał
> [...]
    >chyba
    >przez nie ładować. Ale czy są takie które mają niejako narzucone

    Chinczycy probowali narzucic, zeby wszystkie ladowarki mialy zlacze
    mini USB.
    Jak widac nie do konca im wyszlo.

    >W archiwum znalazłem podobny
    >watek z 2008 - były głosy że się ładuje, oraz że się nie ładuje,
    >albo
    >że działa dopiero po jakichś kombinacjach.

    Sprawa jest taka ze wedle specyfikacji USB komputer i urzadzenie
    powinny najpierw wynegocjowac pobierany prad. Bez tego urzadzenie
    nie powinno pobierac wiecej niz bodajze 100mA, a komputer lub hub
    nie powinny pozwolic wiecej pobrac. Jesli tego nie zapewnisz, to
    nie mogles napisac "USB".
    No i teraz dochodzi tania prosta ladowarka, w ktorej jest sam
    zasilacz .. i nie ma z czym negocjowac :-)

    W efekcie albo sie olewa glupie przepisy, albo sie kombinuje na
    granicach standardu .. no i powstala "USB Battery Charging
    Specification 1.0"

    A jeszcze dodaj ludzi ktorzy sobie nie zycza zeby im sie przez USB
    ladowalo, bo uwazaja ze baterie trzeba rozladowywac do konca i
    ladowac jak najrzadziej [a przy li-ion opinie fachowe sa tu
    niepewne], a do komputera kabelkiem przylaczaja czesto.

    W efekcie - trzeba sprawdzic pare rzeczy do konkretnego modelu.

    J.

  • 3. Data: 2009-09-24 12:40:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 14:20:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > Chinczycy probowali narzucic, zeby wszystkie ladowarki mialy zlacze mini
    > USB.
    > Jak widac nie do konca im wyszlo.

    Ale przecież zgodnie z czymś-tam-czymś-tam z KE od 2010 r. każdy telefon
    na rynku EU, jeśli ma możliwość obsługi danych (a nie jest równocześnie
    telefonem specjalnym, np. zegarki-telefony itd.), ma mieć OBOWIĄZKOWO
    ładowarkę mikro-USB.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-09-24 12:54:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 12:40:16 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

> [...]
    > na rynku EU, jeśli ma możliwość obsługi danych (a nie jest równocześnie
    > telefonem specjalnym, np. zegarki-telefony itd.), ma mieć OBOWIĄZKOWO

    A na placu czerwonym rozdają Moskwicze.
    http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?refere
    nce=MEMO/09/301

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2009-09-24 13:59:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 13:54:21 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > A na placu czerwonym rozdają Moskwicze.
    > http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?refere
    nce=MEMO/09/301

    Ale co się nie zgadza?

    - tylko telefony z obsługą danch: The MoU covers data-enabled mobile
    phones. The MoU excludes mobile phones which do not support USB data
    exchange and also certain unusual formats of phone, for example phones
    worn as wristwatches.

    - złącze mikro USB: On the basis of the Micro USB interface, the
    companies have agreed to develop a common specification in order to allow
    for full compatibility and safety of chargers and mobile phones

    - od 2010 roku: It is expected that the first generation of new inter-
    chargeable mobile phones will reach the EU market from 2010 onwards.

    W dodatku jest to coś-tam, bo Memorandum of Understanding, a nie
    dyrektywa czy rozporządzenie czy cokolwiek.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2009-09-24 14:06:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 13:59:47 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    nce=MEMO/09/301

    > Ale co się nie zgadza?

    W zasadzie wszystko oprócz mikroUSB.
    1. nie obowiązkowo, tylko wymienione firmy podpisały porozumienie o
    unifikacji.
    2. nie wszyscy producenci, tylko sygnatariusze porozumienia
    3. nie w 2010 tylko stopniowo w ramach wymiany modeli

    No ale poza tym masz absolutną rację! :-P

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2009-09-24 14:11:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 15:06:29 +0100, Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > wymienione firmy podpisały porozumienie o unifikacji. 2. nie wszyscy
    > producenci, tylko sygnatariusze porozumienia 3. nie w 2010 tylko

    No jak podpisali, to raczej przyjęli na siebie obowiązek. A że chodziło o
    nowe modele -- no tak, nawet mi przez myśl nie przeszło, że musieliby
    przeprojektować to, co już w sprzedaży.

    Zresztą porozumienie zostało podpisane ze względu na planowaną dyrektywę,
    nad którą prace już trwały -- można powiedzieć, że producenci ustąpili
    polubownie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 8. Data: 2009-09-24 14:31:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 14:11:40 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Zresztą porozumienie zostało podpisane ze względu na planowaną dyrektywę,
    > nad którą prace już trwały -- można powiedzieć, że producenci ustąpili
    > polubownie.

    Ale nie wszyscy - porozumienia póki co nie podpisało sporo producentów
    (choć faktycznie, nie wszyscy są obecni w Europie): Alcatel, Sagem, HTC,
    Sharp, Panasonic, Kyocera, Asus, Acer, Philips, Huawei, Pantech, Palm,
    Toshiba, HP.

    W szczególności ważne tu będzie co zrobią HTC, Palm i Huawei, bo ten
    pierwszy jest dosyć ważny w Europie, pozostali mają szansę stać się ważni.
    I wszyscy od pewnego czasu używają jako standardu miniUSB.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 9. Data: 2009-09-24 20:34:26
    Od: jureko <s...@p...fm>

    Waldek Godel wrote:

    > W zasadzie wszystko oprócz mikroUSB.

    No to świetnie, akurat wszystkie urzadzenia z których korzystam w
    domu/aucie/biurze korzystają z miniUSB.
    Idea jednego kabla jednak upada.
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 10. Data: 2009-09-24 20:44:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 22:34:26 +0200, jureko napisał(a):

    > Idea jednego kabla jednak upada.

    Niekoniecznie, wystarczy mechaniczna przejściówka która pewnie będzie
    kosztowała 5 zl. Specyfikacja elektryczna miniUSB i microUSB jest
    identyczna.
    Samo przejście Nokii z zasilania 3.6V na 5V (realny powód braku ładowania w
    Nokiach z USB) już jest wielkim krokiem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel