  • 1. Data: 2010-07-15 07:19:11
    Temat: telefon z W-CDMA...
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam

    Czy Samsung Alila (wersja z GPS) obsluguje W-CDMA?
    Chodzi o to czy bedzie dzialal w roamingu w Japonii?
    A jesli nie, to czy ktos widzial jakies zestawienie (na www) telefonow,
    ktore obsluguja ten standard?
    Bede wdzieczny za rzeczowa pomoc.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 13 656 zdjęcia z 19 krajów.

  • 2. Data: 2010-07-15 08:00:01
    Temat: Re: telefon z W-CDMA...
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-07-15 09:19, Jacek Bronowski pisze:

    > Czy Samsung Alila (wersja z GPS) obsluguje W-CDMA?
    > Chodzi o to czy bedzie dzialal w roamingu w Japonii?

    Niestety nie. Ten telefon obsługuje jedynie GSM.

    > A jesli nie, to czy ktos widzial jakies zestawienie (na www) telefonow,
    > ktore obsluguja ten standard?

    WCDMA to standard sieci 3G także u naszych operatorów, więc dowolny
    telefon sprzedawany u nas jako "3G" powinien działać w Japonii. Jednak
    WCDMA to nazwa "ogólna", diabeł tkwi w szczegółach, czyli w zakresie
    częstotliwości, na jakich działa sieć. Wygląda na to, że akurat tam
    niektóre sieci (NTT DoCoMo, Softbank Mobile) używają zakresu 2100 MHz,
    czyli tego samego, co w Europie. Musisz się tylko upewnić, czy Twój
    operator ma podpisaną z nimi umowę roamingową. Z tego co wiem z
    Softbankiem umowy ma Plus, Era i Orange, a z NTT tylko Plus i Era.

    Marek

  • 3. Data: 2010-07-15 09:38:04
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > operator ma podpisaną z nimi umowę roamingową. Z tego co wiem z
    > Softbankiem umowy ma Plus, Era i Orange, a z NTT tylko Plus i Era.

    Dzieki wielkie za szybka pomoc.
    Mam jeszcze w szufladzie stary SE k800i - i w specyfikacje jest podawane ze
    ma 3G (3G - Yes, 384 kbps).
    Czy jest szansa, ze w Onange (czyli pewnie Softbank) bedzie dzialal w
    Japonii?
    Bede bardzo wdzieczny za kolejna pomoc, bo niestety jestem w tej dziedzinie
    zupelnym "lajkonikiem" :-)

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 4. Data: 2010-07-15 16:22:48
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-07-15 11:38, Jacek Bronowski pisze:

> [...]
    > ma 3G (3G - Yes, 384 kbps).
    > Czy jest szansa, ze w Onange (czyli pewnie Softbank) bedzie dzialal w

    Jest szansa, ale głowy za to nie daję ;-)

    W każdym razie nie ma sensu w Polsce szukać innego, bo każdy sprzedawany
    tutaj obsługujący 3G ma takie same szanse jak ten K800i.

    Mógłbyś ewentualnie poszukać jakiegoś wynalazku przeznaczonego na rynek
    amerykański dla T-Mobile (czyli WCDMA 1700+2100, bo Softbank chyba też
    ma 1700), ale równie dobrze możesz wówczas szukać telefonu
    przeznaczonego na rynek japoński, więc sens jest średni.

    Marek