-
21. Data: 2010-08-20 19:58:20
Temat: Re: [tech] zbiornik płynu wyrównawczego
Od: "wsk125" <m...@p...onet.pl>
po dzisiejszych zabawach z układem chłodzenia ;-)
1. wężyki (dolot i odpowietrzenie) są przelotowe, dwukierunkowe - dla
ścisłości: bez zaworow zwrotnych :-)
a teraz najlepsze:
dziś płukałem układ chłodzenia preparatem PRESTON (moto przegrzewało się we
wrocławskich korkach). Spuściłem płyn z układu otworem przy pompie
(najniższy punkt). Płynu w zbiorniczku nie ruszałem - jest przynitowany, a
brak wężyka w dolnej części uniemożliwia spust płynu ze zbiorniczka.
Tak więc w zbiorniczku został stary płyn w poziomie "max".
Po spuszczeniu starego płynu i zalaniu PRESTONEM (plus uzupełnienie H2O)
uruchomiłem silnik i po nagrzaniu aż do zalączenia wentylatora silniki
wyłączyłem.
I teraz najlepsze - płyn ze zbiorniczka wyrównawczego zniknął ?!?!?! Z
pewnością został zassany do układu chłodzenia. Tylko jak??? Podciśnieniem???
Wąż do zbiorniczka wychodzi z okolic korka wlewu do chłodnicy i wchodzi do
zbiorniczka od góry, siegając prawie samego dnia. Zbiorniczek wyrównawczy
jest położóny dużo niżej, niż korek chłodnicy... Uważam, że to mało
prawdopodobne, aby w układzie chłodzenia wytworzyło się aż tak duże
podciśnienie, które mogłoby zassać płyn spowrotem do układu chłodzenia....
masakra... nie ogarniam tego :-)))
już wolę rozrząd ustawiać ;-)
pozdro!
---
marcin
Triump Trophy 900
wroc