  • 41. Data: 2012-01-18 09:04:32
    Temat: Re: tcl - do czego to sie moze przydac?
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    On 17 Sty, 22:11, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:
    > Dlaczego? Bo przecież po co komu nawiasy, skoro są redundantne i tyle
    > się trzeba napisać a jeszcze zajmują miejsce?
    >
    > Wolę nawiasy w Tclu, niż ich brak w Pythonie. Właśnie ze względu na
    > pomoc, jaką one dają przy utrzymaniu kodu.

    Ja też wolę nawiasy. Dlatego długo omijałem Pythona szerokim łukiem.
    Do czasu aż zacząłem w nim pisać. I co? Anie mnie to ziębi, ani
    grzeje. Problem spacji w Pythonie, na mojej liście wad tego języka,
    jest na samym końcu. Da się z tym żyć i to nieźle.

    Pozdrawiam
    KK

  • 42. Data: 2012-01-18 09:11:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-01-18, Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com> wrote:

    > Ale co mnie to interesuje jako użytkownika docelowego? Ja zacząłem
    > używać Pythona między innymi ze względu na dużą ilość bibliotek, co
    > jest jego największą zaletą.

    ...co jest niczym w porównaniu do liczby modułów napisanych w Perlu.
    Tylko jakoś łatwiej wyszukiwać te moduły niż w Pythonie (archiwum
    modułów Pythona nadal raczkuje) i nadal nie ma w środowisku Pythona
    jednolitej procedury instalacji (tak żeby automat sobie poradził
    z nieznanym mu wcześniej modułem).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 43. Data: 2012-01-18 09:16:21
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-01-18, Artur M. Piwko <m...@b...pl> wrote:

    > Ja wolę ich brak w Pythonie. Ich brak (i generalnie składnia) właśnie
    > przekłada się na czytelność i utrzymanie kodu.

    Urban legend. Widziałem nieczytelny kod w Pythonie. Mój w Perlu czy
    w Tclu byłby czytelniejszy robiąc to samo.

    Jak ktoś nie umie programować, to nie będzie pisał ładnego kodu. Jak
    ktoś umie programować, to będzie pisał czytelnie nawet w Lispie z jego
    nawiasami. Python nie pomaga w żaden efektywny sposób przez usuwanie
    nawiasów na rzecz wcięć. Zreszą inne języki mają narzędzia do
    automatycznego reformatowania kodu.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 44. Data: 2012-01-18 09:18:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-01-18, Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > grzeje. Problem spacji w Pythonie, na mojej liście wad tego języka,
    > jest na samym końcu. Da się z tym żyć i to nieźle.

    Analogicznie, da się żyć z tabami w makefile'ach. Ja make'a używam
    nagminnie i jakoś jestem zadowolony (ale mój edytor dobrze sobie radzi
    z białymi znakami i w pełni go pod tym względem kontroluję).

    Oczywiście sensowny znak zakończenia reguły byłby wygodniejszy, ale nie
    jest mi niezbędny. Wystarczy dobry edytor, a tego są aż dwa na rynku.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 45. Data: 2012-01-18 09:19:32
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    On 18 Sty, 10:16, "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > Urban legend. Widziałem nieczytelny kod w Pythonie. Mój w Perlu czy
    > w Tclu byłby czytelniejszy robiąc to samo.

    To prawda, ważniejsze od tego w czym się pisze jest kto pisze. Prawdą
    jest jednak też to, że w niektórych językach łatwiej narobić
    dziadostwa.

    Pozdrawiam
    KK

  • 46. Data: 2012-01-18 09:36:17
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 18, 9:16 am, "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > Urban legend. Widziałem nieczytelny kod w Pythonie. Mój w Perlu czy
    > w Tclu byłby czytelniejszy robiąc to samo.

    Nie chodzi o to, co się da albo nie da, tylko co jest łatwiej albo
    trudniej.

    > Jak ktoś nie umie programować, to nie będzie pisał ładnego kodu. Jak
    > ktoś umie programować, to będzie pisał czytelnie nawet w Lispie z jego
    > nawiasami.

    Jak ktoś robi błędy, to w języku z nawiasami może się rypnąć przy
    nawiasach. W języku z wcięciami analogiczny błąd jest bardziej
    widoczny.

    Dodatkowo, w ogromnej większości sytuacji najlepszym sposobem na
    czytelność w języku z nawiasami jest stosowanie wcięć. Problem jest
    taki, że jak wcięcia się nie będą zgadzały z nawiasami, to człowiek
    będzie przede wszystkim widział wcięcia, a maszyna zignoruje wcięcia i
    zinterpretuje program zgodnie z nawiasami.

  • 47. Data: 2012-01-18 10:18:58
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 18 Jan 2012 09:16:21 +0000 (UTC),
    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> screamed:

    > Urban legend. Widziałem nieczytelny kod w Pythonie. Mój w Perlu czy
    > w Tclu byłby czytelniejszy robiąc to samo.

    W takim razie jest to pierwszy prawdziwy urban legen, jaki widziałem.
    Składnia Pythona wygląda ładnie. Ale dla chcęcego nic trudnego -
    - można się postarać i w Pythonie pisać nieczytelnie, jak i się postarać
    i napisać czytelnie w Perlu.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 11:17:15 user up 13051 days, 23:12, 1 user, load average: 0.69, 0.81, 0.54 ]

    The Labour Party's election manifesto is the longest suicide note in history.

  • 48. Data: 2012-01-18 10:20:17
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 18 Jan 2012 07:11:51 +0000 (UTC),
    M.M. <m...@N...gazeta.pl> screamed:
    > Coraz czesciej mnie kusi, zeby zrezygnowac z PHP. Pamietam jak wiele lat
    > temu pisalem strony WWW w CGI i C++. Do wszystkiego mialem niezbedne
    > biblioteki. Praca nie szla jakos wyraznie wolniej niz w PHP.

    Wadą PHP nie jest to, że jest skryptowy, tylko to, że został skopany już
    przy jego tworzeniu.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 11:19:35 user up 13051 days, 23:14, 1 user, load average: 0.69, 0.81, 0.54 ]

    Diplomacy is the art of saying "nice doggy" until you can find a rock.

  • 49. Data: 2012-01-18 12:33:57
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 18 Jan 2012 08:14:04 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Nie można mieć automatu, który w skończonym czasie potrafi stwierdzić,
    >czy się nie wywali.

    Ze co?... Prosze o objasnienie. Co to znaczy "czy sie nie wywali"

    A.L.

  • 50. Data: 2012-01-18 13:16:15
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Wednesday, 18 January 2012 12:33:57 UTC, A. L. wrote:

    > Ze co?... Prosze o objasnienie. Co to znaczy "czy sie nie wywali"

    Czy nie przerwie wykonywania programu z błędem typu wywołanie niezdefiniowanej
    procedury, rozwinięcie nieistniejącej zmiennej, niewłaściwa ilość parametrów,
    niesparowany cudzysłów itd. Czy kolega w ogóle czytał poprzednie postingi w wątku?