  • Data: 2016-04-12 21:24:33
    Temat: taśma LED 12v na 230 - pierwsze próby
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    przerobiłem taśmę led 12v na 230v. banalnie proste. znaczy każda sekcja
    3 diodowa wymaga jednego lutu i 2 przecięć ścieżek, wiec da się to w
    parę minut zrobić.
    układ elektryczny: 230v->mostek prostowniczy->taśma led. Ilość sekcji
    tak dobrałem żeby prąd był na poziomie ok 17mA (podobny prąd płyną przez
    te diody gdy zasilałem je napięciem stałym 12v, pytanie jaki błąd ma
    miernik przy porównaniu prądu stałego (stabilizowanego), a
    wyprostowanego sinusa).
    świeci całkiem całkiem (gówniane diody 3528, wiec szału niema) pobiera
    (miernik wtyczkowy z lidla) 2 waty.
    Ale na taśmie pozostały rezystory. 16 sztuk, ze spadkiem napięcia ponad
    3wolty, daje blisko 1 wat. czyli połowa mocy jest marnowana? Wywalić je
    (dokładając diód) czy jest jakiś realny powód aby pozostały? Czy mogę
    wygładzić wyprostowanego sinusa kondensatorem na prąd stały 47 mikro 400
    wolt, czy 400 to za niskie napięcie? (nie wiem dlaczego miernik za
    mostkiem pokazuje 450v (bez obciążenia))

    ToMasz