  • 81. Data: 2015-05-19 15:04:18
    Temat: Re: taryfa za 19 zł virgin, viking czy ktoś jeszcze?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-05-18 o 08:59, dizel pisze:

    > W niektórych kioskach ruchu, a jak nie to w Żabkach powinni mieć, sam
    > tam kupowałem.
    > I lyca działa tylko na nadajnikach Plusa. Play nie ma z tym nic
    > wspólnego.
    >
    > Pozdrawiam

    Dzięki.

  • 82. Data: 2015-05-19 15:04:41
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    > "Trybun" 5559855f$0$27513$6...@n...neostrada.pl

    > A kiedy pisałem? W piątek, sobotę?...

    Nie pamiętam. Kiedy ostatnio widziałeś ten starter za inną kwotę niż 19zł?

    > Pisałem o realu w Białymstoku.

    Przypuszczalnie wyciągnęli jakieś stare zapasy takich starterów.

    > Jestem zawiedziony. Dotykanie -- OK, ale z ciąganiem po
    > ekranie są problemy, bo końcówki są zbyt miękkie. Być może
    > po czystym ekranie byłoby lepiej, ale mój jest stale zasmarowany.

    > To inne bony. Electro.pl poszedł w odstawkę. :)

    A czym się różnią? Dlaczego ci hochsztaplerzy po prostu nie obniżą ceny
    towaru tylko mamią naiwniaków jakimiś promocjami w typie bonów??

    > Pewnie tak, ale skąd wiedziała w październiku 2012 o przejechaniu
    > latem 2014? Twoim zdaniem ma jakieś powiązania z prorokami?

    Ktoś jej nadał taka nazwę, przypuszczalnie nie bez powodu. ;-)

  • 83. Data: 2015-05-19 17:32:04
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Tue, 19 May 2015 15:04:05 +0200, Trybun <i...@j...ru> wrote:

    >To gdzie można kupić ich starter?

    wybrane kioski ruchu, w salonach teletorium , gdzieś na stronie jest
    mapka.
    Sam kupiłem w kiosku ruchu do testów.

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2015-05-20 01:37:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 555b34aa$0$27519$6...@n...neostrada.pl

    > No, przytocz tą inną różnicę.

    Raczej przytocz podobieństwa. ;)
    Grupy były powiązane z rentami; stopnie niezupełnie są powiązane z rentami.

    http://www.oidon-raciborz.pl/site/index/7.html

    Poczytaj, jeśli chcesz.

    Nie tylko trudno o proste powiązanie Grup ze Stopniami,
    ale nawet Stopni sprzed lat do obecnych Stopni.

    > Czyli?

    Zdrowy rozsądek.

    > Namiastki komuny to obecnie już tylko parę krajów na świecie.

    Co Ty powiesz? :) Wiesz, jak dotowane są przedsiębiorstwa?
    Wiesz, jak dotowana jest żywność?
    Wiesz, jak dotowane są jadłodajnie, nawet stojące na bardzo wysokim poziomie? :)

    Bo o tym, że transport publiczny w miastach jest dotowany -- zapewne wiesz. :)

    > Szwecja, Japonia i Korea Płd.. Piszesz "w polskim komunizmie", ten polski komunizm
    to tak nadobrą sprawę odszedł zanim na dobre
    > zaistniał. Z chwilą gdy brakło Stalina to robotnik stał się wyrobnikiem harującym
    na nową "arystokrację".

    Trudno opisywać mi czasy, których nie znam.
    Ale wrócmy do definicji słowa. ;)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Komunizm

    Komunizm (od łac. communis - wspólny, powszechny[1])

    Komunistyczny, czyli wspólny. W PRLi było centralne dzielenie dóbr.
    Był komunizm. A że nie każdy ;) poprawnie rozumie słowo 'komunizm' -- to już inna
    bajka.

    -=====-

    -- Wróćmy do słowa, czyli do początku. :)
    Na początku było słowo. To niemal każdy wie...
    -- Ja nawet znam to słowo. :)
    -- Tak? A jak ono brzmi?
    -- Amen.
    -- Amen jest na końcu, nie na początku...
    -- ???? W kółko mamroczę, myśląc, że 'amen' zaczyna kolejną modlitwę...

    -=====-

    > Kupiec nie zawsze znaczy kapitalista.

    Zapewne tak.

    > W Polsce duże sieci typu Auchan to dla konsumenta raczej obrona przed pazernymi
    sklepikarzami niż zdzieranie z niego skóry.

    Dzięki Auchan nie świecę gołą dupą, nie żebram pod kościołem, nie głoduję...
    Banki dają pieniądze (zwane wisienkami i orzeszkami) a galerie tanio sprzedają...

    -=-

    Co jakiś czas ktoś publicznie zachęca do ,,budowania wspólnego'',
    do ,,wspólnej ojczyzny'', do ,,wspólnot''... Wspólnota === komuna!
    Pojmujesz? Wspólnota to po prostu komuna!

    Kościół rzymskokatolicki zwalczał komunizm i propagował wspólnoty. :)
    Innymi słowy:
    Kościół rzymskokatolicki zwalczał komunizm i propagował komunizm. :)

    A co proponuje Bóg? Nasz Bóg, aby daleko nie szukać -- w Piśmie Świętym?

    Rozproszył, dał ubogim, sprawiedliwość Jego trwa na wieki

    http://evangeliumtagfuertag.org/main.php?language=PL
    &module=readings&localdate=20130619
    choćby tu, ale Pismo Święte jest ogólnie znane

    Kiedyś pisałem sporo na temat POPRAWNEJ religii chrześcijańskiej,
    oficjalnie popieranej przez obecny Kościół rzymskokatolicki.
    Otóż ta poprawna religia nie zachęcała do gromadzenia, którego
    celem było rozdawanie (obecne postulaty tegoż Kościoła) ale do
    dawania bezpośredniego.

    W pewnym sensie ortodoksyjny Kościół chrześcijański zachęca do kapitalizmu
    nie do ,,wspólnotyzmu''. Ten Kościół (czysty) uważa, iż Bóg potrafi dawać
    każdemu człowiekowi bezpośrednio -- nie musi szukać darczyńców, dobroczyńców,
    dobrodziejów, urzędników zabierających i dających...

    Wszechmogący Bóg potrafi dawać każdemu bezpośrednio. :)

    -=-

    http://www.katechizm.opoka.org.pl/ KKK
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sobór_watykański_II SW II

    Pisałem. :) Wodę lałem? Nie -- podpierałem się najpierw Katechizmem
    Kościoła Katolickiego (zatwierdzonym) a następnie (na podstawie tegoż
    Katechizmu) podpierałem się tak zwaną Tradycją (uznawaną za równowartą
    Pismu Świętemu -- choćby Soborem Watykańskim II) zawierającą także pisma
    Ojców Kościoła, w tym cytowanego przeze mnie Klemensa z Aleksandrii.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Klemens_Aleksandryjski

    To ten człowiek. Jego naukę Kościół rzymskokatolicki uznaje na równi z Pismem
    Świętym.
    (nie tylko jego, ale jego -- także) Pismo Święte każdy ;) zna. Natomiast Tradycja
    jest
    znana nielicznym. Czym różni się Kościół rzymskokatolicki od Kościołów
    protestanckich?
    Ano na przykład tym, że protestanci nie czczą Matki Boskiej -- uważają ją za
    zwyczajną
    śmiertelniczkę. Ale to nie jest jedyna różnica. Protestanci niekoniecznie uznają
    Tradycję.
    Natomiast Kościół rzymskokatolicki uznaje ową Tradycje tak samo, jak ów Kościół
    uznaje
    Pismo Święte.

    -=-

    Zgodnie z nauką Kościoła rzymskokatolickiego Bóg nie popiera komunizmu.
    Ale może moje wywody są zbyt trudne? ;) Weźmy tedy ;) przykazania Boskie:

    () nie kradnij
    () nie pożądaj cudzej własności

    Czy człowiek może ukraść coś, co jest jego własnością, lub choćby współwłasnością? :)
    Chyba tylko schizofrenik. :) Może pożądać coś, co jest jego własnością, lub choćby
    współwłasnością? :) IMO może, a nawet wypada, aby pożądał. :) Tylko rozchwiany
    emocjonalnie nabywa coś czego później nie pożąda. :) Pomijam rzecz jasna to, co
    zużyło się -- z człowieka też pozostają zwłoki. (raczej nikt zdrowy na umyśle nie
    pożąda seksualnie zwłok -- choćby zwłok swojej żony, umiłowanej, ukochanej itd.)

    Bóg dał aż dwa ;) przykazania dotyczące cudzołóstwa:

    () nie cudzołóż
    () nie pożądaj cudzej żony

    i dwa ;) przykazania dotyczące własności:

    () nie kradnij
    () nie pożądaj cudzej własności

    W istocie przykazania dotyczące pożądania są zmodyfikowane -- z jednego
    uczyniono dwa, aby zachować w sumie 10, po wywaleniu do śmietnika
    przykazania dotyczącego obrazów czy rzeźb. Wbrew pozorom to wywalone
    do śmietnika przykazanie jest bardzo ważne -- pozwala omijać pułapki
    zastawiane przez kapłanów. :) Ominięcie tego przykazania pozwala na
    budowanie bożków -- obrazów i figur. :) Muzułmanie raczej/ponoć nie
    zezwalają na łamanie tego przykazania. :)

    -=-

    Ale zostawmy na uboczu (póki co) przykazanie dotyczące budowania bożków
    zastępujących Boga i obdarzonych mocą Bożą. :) Nie dlatego że to mały
    problem (bożkowie walczą między sobą -- Matka Boska z Częstochowy potrafi
    walczyć przeciwko Matce Boskiej z Moskwy a Chrystus potrafi mordować
    innego Chrystusa) ale dlatego, ze tu już nie ma miejsca na te rozważania.
    (każde przykazanie Boskie jest ważne)

    Tu (w tym poście) skupmy się na KAPITALIZMIE i na wszechmocy
    Boga, który radzi sobie bardzo dobrze bez pośredników łask. :)

    -=-

    Zapewnię Cię o tym, że KAŻDY ksiądz rzymskokatolicki zna postać
    ww. Klemensa Aleksandryjskiego i zna wartość Tradycji dla Kościoła
    rzymskokatolickiego. I oczywiście Kościół rzymskokatolicki to Kościół
    powszechny (z definicji -- 'katolicki' to inaczej 'powszechny') Kościół
    znany nam dobrze -- Jan Paweł II był papieżem tegoż Kościoła A Franciszek
    jest obecnym papieżem obok ;) Benedykta XVI. :)

    katolicki -- powszechny/uniwersalny,

    Słowo ,,katolicyzm" pochodzi od greckiego określenia
    --> ????????? oznaczającego uniwersalność lub powszechność.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katolicyzm

    -=-

    Twoje antykapitalistyczne wypowiedzi są de facto skierowane przeciwko porządkowi
    Boga. :)

    -- Nie zazdrość łaski Bożej!
    Tak mówi bogaty ksiądz. :)
    -- Podziel się z ubogim bratem.
    Tak mów biedny ksiądz. ;)

    A jak mówi Bóg?

    nie oddawaj też twoich dostatków komu innemu,
    abyś pożałowawszy tego, nie musiał o nie prosić.. :)

    http://www.nonpossumus.pl/ps/Syr/33.php

    -=-

    A co ja mówię? Dawałem ludziom dużo. Można powiedzieć
    śmiało -- rozdałem majątek, którym Bóg mnie obdarowywał. :)
    Rozdając, kłóciłem się z księżmi, rodziną, masą ludzi...
    (ww. ludzie mówili, że źle czynię, rozdając)
    A Bogu najwyraźniej mówiłem: ,,Ty nie umiesz dawać, więc Cię wyręczam''. :)

    Po latach wiem, że Bóg dawał dla mnie i wiem, dlaczego dawał!
    Dawał, abym miał czym płacić za leczenie:

    () kręgosłupa
    () astmy
    () wzroku
    () słuchu
    () potrzaskanych kości i stawów

    i abym nie musiał żyć jak zwierzę. :)

    Bóg mnie nie zabił -- żyję, ale daleko mi do życia, jakie Bóg dla mnie przygotował.
    :)
    Moje dobra roztrwoniono (zgodnie z zasadą: ,,darmo przyszło -- łatwo odeszło'') a
    mnie
    pierdoły różnej natury :) wyzywają jednocześnie i od żebraków (choć nie żebrzę) i od
    łajdaków trzymających wszystko dla siebie...

    Kilkanaście lat temu przysięgałem Bogu jakoś tak: ,,pójdę, dokąd zechcesz i z kim
    zechcesz!
    a każdy człowiek będzie dla mnie równy -- nie będę różnicował pod względem: płci;
    koloru
    skóry, koloru oczu, koloru włosów; wyznawanej religii; światopoglądu;
    narodowości...''. :)

    I słowa swego Z RADOŚCIĄ dotrzymam. :)

    Ale dla mnie Bóg jest -- ,,drogą, prawdą i życiem''. :)
    Tedy nie zgodzę się z tymi ludźmi (i tymi poglądami?),
    którzy ,,dla dobra sprawy'' uznają czasami, ;) że 2+2 daje 11. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2015-05-21 14:09:34
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    >
    > Poczytaj, jeśli chcesz.
    >

    > Nie tylko trudno o proste powiązanie Grup ze Stopniami,
    > ale nawet Stopni sprzed lat do obecnych Stopni.

    Nic nie jest, ani wcześniejsza nazwa ani obecna nie przekłada sie
    automatycznie na przyznawanie rent. Tu gdzie mieszkam jest kilku
    osobników z orzeczeniem w obu formach o niepelnosprawności, jednak o
    rentach z tego tytułu mogą zapomnieć, żeby je dostać to poza orzeczeniem
    o niepełnosprawności muszą spełnić jeszcze parę warunków. Oni ich nie
    spełniają no i mimo swojej niepełnosprawności renty nie dostają.

    > Zdrowy rozsądek.

    Zdrowy rozsądek i kapitalizm się wzajemne wykluczają. Kapitalista to
    osobnik chory umysłowo, i mocno zacofany cywilizacyjnie, można by
    powiedzieć - wysoce szkodliwy społecznie, prymityw.

> [...]
    > poziomie? :)
    >
    > Bo o tym, że transport publiczny w miastach jest dotowany -- zapewne

    Jeżeli te dotacje dotyczą prywatnych interesów to możemy mówić tylko o
    kapitalizmie. Takie gówno się ostatnio wykształciło - kroplówki dla
    zdychającego kapitalizmu.

> [...]
    >
    > Komunistyczny, czyli wspólny. W PRLi było centralne dzielenie dóbr.
    > Był komunizm. A że nie każdy ;) poprawnie rozumie słowo 'komunizm' --

    I tak było w Polsce za Stalina, centralne dzielenie, gdy Stalina brakło
    to szybko nowe władze wróciły do podziału społeczeństwa na kasty. Tak
    widać najlepiej im się rządzi.

> [...]
    > -- Amen jest na końcu, nie na początku...
    > -- ???? W kółko mamroczę, myśląc, że 'amen' zaczyna kolejną modlitwę...

    Mamroczesz próbując coś wykreować.. Jakby sytuacja nie była jasna i
    oczywista.

> [...]
    > głoduję...
    > Banki dają pieniądze (zwane wisienkami i orzeszkami) a galerie tanio

    Dzięki Auchan, i innym tego typu sklepom Polacy nie muszą zapominać o
    smaku szynki, czy jakichś innych nieosiągalnych (z powodu ceny) w małych
    sklepach dobrach..

    > Co jakiś czas ktoś publicznie zachęca do ,,budowania wspólnego'',
    > do ,,wspólnej ojczyzny'', do ,,wspólnot''... Wspólnota === komuna!
    > Pojmujesz? Wspólnota to po prostu komuna!

    Ale na jakich zasadach - partycypuj w utrzymywaniu cudzego potomstwa,
    ale bez żadnego prawa do oczekiwanie od nich jakichkolwiek korzyści dla
    siebie. Kurewski kapitalizm a nie wspólnota komusza.

    > Kościół rzymskokatolicki zwalczał komunizm i propagował wspólnoty. :)
    > Innymi słowy:
    > Kościół rzymskokatolicki zwalczał komunizm i propagował komunizm. :)

    Kościół jak praktycznie nic innego to czysta Komuna. Oczywiście piszę to
    o prawdziwej komunioe, a nie o tym co to bezmyślne imbecyle nazywają
    komuną.

> [...]
    > dobroczyńców,
    > dobrodziejów, urzędników zabierających i dających...
    >

    > Wszechmogący Bóg potrafi dawać każdemu bezpośrednio. :)

    Podobno nie na tym polega Jego rola.

> [...]
    > umyśle nie
    > pożąda seksualnie zwłok -- choćby zwłok swojej żony, umiłowanej,

    Można kraść, dobra ktoś stworzył dla wszystkich ludzi, a więc szumowina
    która je zawłaszcza dla siebie, okrada w ten sposób innych ludzi.

> [...]
    > budowanie bożków -- obrazów i figur. :) Muzułmanie raczej/ponoć nie
    > zezwalają na łamanie tego przykazania. :)

    Proste wytłumaczenie - gdy Bóg tworzył te przykazania nawet nie pomyślał
    o tym że ludzie mogą zacząć używać środków antykoncepcyjnych. A w
    zamyśle te zakazy miały zapobiegać przeludnianiu ziemi.

> [...]
    >
    > A jak mówi Bóg?
    >
    > nie oddawaj też twoich dostatków komu innemu,
    > abyś pożałowawszy tego, nie musiał o nie prosić.. :)

    Gadasz bzdury, mój anty kapitalizm jest nie tylko zgodny z przykazami
    Dekalogu, ale także oparty na racjonalizmie i elementarnych zasadach
    sprawiedliwości społecznej.

> [...]
    > Tedy nie zgodzę się z tymi ludźmi (i tymi poglądami?),
    > którzy ,,dla dobra sprawy'' uznają czasami, ;) że 2+2 daje 11. :)

    "Niezbadane są wyroki Jego", tak podobno stoi w mądrych księgach. Pomyśl
    sam czy warto aż tak narzekać na te drobne niedogodności które Cię
    dotykają na pierwszym etapie drogi do wieczności?

  • 86. Data: 2015-05-21 14:09:46
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-05-19 o 17:32, dizel pisze:

    > wybrane kioski ruchu, w salonach teletorium , gdzieś na stronie jest
    > mapka.
    > Sam kupiłem w kiosku ruchu do testów.
    >
    > Pozdrawiam

    Dzięki za info.

  • 87. Data: 2015-05-23 03:35:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 555dcafd$0$8367$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > orzeczeniem o niepełnosprawności muszą spełnić jeszcze parę warunków. Oni ich nie
    spełniają no i mimo swojej niepełnosprawności

    Najpierw przeczytaj -- podałem nawet link, później zabierz głos.

    > Zdrowy rozsądek i kapitalizm się wzajemne wykluczają. Kapitalista to osobnik chory
    umysłowo, i mocno zacofany cywilizacyjnie,
    > można by powiedzieć - wysoce szkodliwy społecznie, prymityw.

    To Twoje zdanie.
    Ja mam inne.
    Wg mnie wysoce szkodliwy społecznie jest
    lekarz-urzędnik typu Wojnar czy Rudziński. :)
    Jest cisza wyborcza -- powstrzymam się...

    > Jeżeli te dotacje dotyczą prywatnych interesów to możemy mówić tylko o
    kapitalizmie. Takie gówno się ostatnio wykształciło -
    > kroplówki dla zdychającego kapitalizmu.

    Ciekawe, czy można dotować siebie samego. ;)
    (przykładowo -- czy państwo może dotować
    firmę państwową, czyli swoją własną)

    > I tak było w Polsce za Stalina, centralne dzielenie, gdy Stalina brakło to szybko
    nowe władze wróciły do podziału społeczeństwa na
    > kasty. Tak widać najlepiej im się rządzi.

    Znam inną historię.

    > Podobno nie na tym polega Jego rola.

    A na czym?

    > Można kraść, dobra ktoś stworzył dla wszystkich ludzi, a więc szumowina która je
    zawłaszcza dla siebie, okrada w ten sposób innych
    > ludzi.

    Właściciel kraść swego mienia nie może -- chyba, że jest niepoczytalny. ;)

    > Proste wytłumaczenie - gdy Bóg tworzył te przykazania nawet nie pomyślał o tym że
    ludzie mogą zacząć używać środków
    > antykoncepcyjnych. A w zamyśle te zakazy miały zapobiegać przeludnianiu ziemi.

    Zakaz zabijania zapobiega przeludnianiu?
    Ciekawe poglądy głosisz. ;)
    Może zatem zaludnienie osiągnąć można poprzez masowe ludobójstwa? ;)

    A może nakaz świętowania dnia świętego zapobiega przeludnianiu?
    Dobrze czujesz się? -- raczej nie. :)

    > Gadasz bzdury, mój anty kapitalizm jest nie tylko zgodny z przykazami Dekalogu, ale
    także oparty na racjonalizmie i elementarnych
    > zasadach sprawiedliwości społecznej.

    Wg Ciebie. :) Ciekawe, czy podtrzymasz swe stanowisko, po wytrzeźwieniu. ;)

    > Pomyśl sam czy warto aż tak narzekać na te drobne niedogodności które Cię dotykają
    na pierwszym etapie drogi do wieczności?

    Gdzie narzekam? Czy aby nie mylisz mnie z kimś? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 88. Data: 2015-05-23 03:41:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 555b34da$0$27519$6...@n...neostrada.pl

    > Przypuszczalnie wyciągnęli jakieś stare zapasy takich starterów.

    Myślisz, że sprzedawali jakoś niepełnowartościowe?
    Może takie, które umożliwiają tylko słuchaniu rozmówcy? ;)

    > A czym się różnią?

    Użytecznością.

    > Dlaczego ci hochsztaplerzy po prostu nie obniżą ceny towaru tylko mamią naiwniaków
    jakimiś promocjami w typie bonów??

    Może doradzaj innym, nie mnie? :)

    > Ktoś jej nadał taka nazwę, przypuszczalnie nie bez powodu. ;-)

    Kup ode mnie -- może przepowie Ci notowanie w totolotku.
    Tanio sprzedam, zważywszy na użyteczność dosłownie nie z tej Ziemi!!!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'