    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: taka sobie historyjka dla serwisantów
    Date: Wed, 18 Jan 2012 17:06:06 +0100

    Hej,

    akurat żadne tam pytania, ale historia prawdziwa i fakty autentyczne ;-).

    Od poniedziałku siedziałem nad ustrojstwem medycznym: ruchoma platforma
    z sensorami wagowymi i biofeedbackiem. Znaczy środek ciężkości
    delikwenta stojącego na platformie jest wyświetlany na ekranie kompa, a
    delikwent musi gonić jakieś kółka czy inne kwadraty zmieniając położenie
    ciała. Wykopaliśmy toto z piwnicy, w tym tysiącleciu jeszcze nie
    działało, ale wcześniej owszem. Wsio połączone, nowoczesny komputer (z
    ekranem dotykowym i 80486 na burcie) działa. Tylko środek ciężkości
    tańczył na ekranie jak pijany paralityk po sylwestrze. Oscyloskop w
    łapę: burza aż miło. Cyfrówkę wyłączyłem, sensory czyste jak pupcia
    dziewicy. Wymieniłem elektrolity, to samo. Włączałem cyfrówkę po kolei
    (na szczęście wsio w DILach i podstawkach), to samo. Dzisiaj padło mi na
    mózg i przełączyłem kabel sterujący (urządzenie jest sterowne przez LPT)
    na drugi port: wszystko ok. Podłączyłem indykator na diodach do wrednego
    portu: okazuje się, że D3 szlag trafił. Leżąc w piwnicy i nic nie
    robiąc. Kopnąłem się do piwnicy jeszcze raz, skanibalizowałem inny komp
    z kartą LPT-ISA i ustrojstwo działa. Jak widać zdarza się, że wysiada
    najmniej prawdopodobny element urządzenia, tylko po to, by nam zrobić kuku.

    Pozdrowienia dla pana Murphy'ego.

    Waldek