  • 21. Data: 2010-05-27 09:27:21
    Temat: Re: tak tak internet 9 zl bez ograniczen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał

    > E to już bardzo późno było - wtedy firmy stać było na dzierżawkki
    > tej prędkości. Wcześniej to router na KA9Q na AT a NAT i serwer
    > pocztowy (własny - full wypas ;-) ) to na jądrze 0.9x na 386DX
    > 25MHz z
    > 4MB pamięci OIDP ;-)

    To tez juz pozne czasy - ja sie musialem przeprosic z vi, bo jego
    sie daje uzywac terminalowo na 2400, w odroznieniu od "lepszych"
    wynalazkow :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-05-27 12:21:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 11:25:30 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > A mozna wymusic inne dzialanie ?
    > Bo moze do kontaktu z bankiem wole uzyc operatora a nie przygodnego
    > WiFi :-)

    Ma to sens, o ile znajdziesz jakiś bank nie używający SSL w zabezpieczeniu
    transmisji :)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 23. Data: 2010-05-27 12:36:22
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 27 May 2010 11:27:21 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To tez juz pozne czasy - ja sie musialem przeprosic z vi, bo jego
    >sie daje uzywac terminalowo na 2400, w odroznieniu od "lepszych"
    >wynalazkow :-)

    A to takie coś opowiem: Na faxmodemacha (2400 dane i 9600 fax)
    realizowaliśmy w okolicach zarania inetrentu w PL na zamówienie
    warszawskiego kuratorium oświaty system sprawozdawczości finansowej
    dla księgowości. Ot takie coś w skali mikro jak "Płatnik" dla ZUS.
    Tzn. mielismy poprawić to co dostawca sprzętu (zapewne znajomy królika
    w kuratorium) spierniczył i jak zwykle po zorientowaniu się w
    problemie okazało się że taniej i szybciej będzie to zrobić od nowa.
    Chodziło o około 800 placówek. Firma która to robiła to może i
    komputery umiała wcisnąć ale na zadaniu transmisji danych już nie za
    bardzo się znała. Efekt był taki że wymyśliła że odpalał się przy
    starcie kompa program który obsługiwał modem i nasłuchiwał czy ktoś o
    niego nie dzwoni. A serwer z centrali miał to obdzwaniać. Nie
    zaimpelmentowali ani żadnej kompresji danych ani żadnego protokołu
    kontroli transmisji - miały lecieć czyste dane bez kompresji i
    korekci. Nikt nie obliczył chociażby potrzebnego czasu transmisji.
    Wychodziło nam że transmisja danych trwałaby 5-6 minut na końcówkę.
    800 końcówek dawało jakie 5000 minut na transmisjkę plus narzut ~20%
    na zestawienei połaczenia i rozłączanie. Wychodziło że dla
    pojedynczego miesiąca trzeba by działac non-stop około 5 dób.
    Oczywiście z ząłożeniem że wszystko zawsze idzie OK. Realnie dostępne
    były tylko godziny nocne więc wyszło że trzeba tak z pół miesiąca by
    teoretycznie przesłać zewsząd dane za miesiąc. A w następnym od nowa.
    ;-) Przy czym okazało sie że jest wiele problemów typu: centrala
    ręczna po drodze, pan cieć co miał w nocy jedyny telefon, faks na tej
    samej linii i tony innych rzeczy. Stworzyliśmy wtedy od podstaw system
    gdzie serwer pod linuxem z 8 modemami oczekiwał na połaczenie od
    klientów. Klient był dosowy ale "wizualny" ;-) Pozwalał ustawiac w
    miarę dowolnie parametry połączeń, miał wbudowaną kompresję i korekcje
    przesyłu danych, wbudowanego klienta poczty, opcję autoaktulizacji do
    nowej wersji. Dodatkowo miał opcję łaczenia się ręcznie i obsługi na
    zestawionym telefonem połączeniu - coś jak "puszczenie sygnału faxu"
    co pozwalało zadziałać nawet na połaczeniu na centrali ręcznej. No i
    nie blokował na noc telefonu w szkole bo to on dzwonił a nie do niego.
    Program żeśmy skończyli i przetestowali na grupie 60 placówek,
    podziekowano nam za niego, zapłacono. Po czym nie wdrożono. Czemu? Do
    dziś nie wiem dlaczego. Może dostawca dyskietek miał chody w
    kuratorium? Bo zamiast naszego rozwiązania księgowe co miesiąc zaczęły
    wozić do kuratorium dyskietki zamiast papieru. Niestety polska
    edukacja miała wiele świetnych pomysłów i projektów które upadły bo
    nikt nie potrafił albo nie chciał się tym zając. Po podobnej jak
    powyżej historii z kolejnym projektem - tym razem w skali
    ogólnopolskiej a dotyczącej bazy danych infomacji zawodowej o
    nauczycielach - doszedłem do wniosku ze państwowa posada to nie dla
    mnie. Tyle z tego dobrego ;-) Wystarczy mi że zobaczyłem jak np. parę
    z kuratoriów na seminarium dla administratorów serwerów mających
    pracować pod jednym z Unixów z dużą danych przyszłało sekretarki bo
    one przecież mają na biurku komputery i potrafią w WordPerfekcie albo
    TAG-u pismo napisać. Może to i dobrze dla mnie ze stamtąd odszedłem.
    ;-)

    Zdrówko

  • 24. Data: 2010-05-27 13:40:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-05-27 14:21, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Ma to sens, o ile znajdziesz jakiś bank nie używający SSL w zabezpieczeniu
    > transmisji :)

    Niekoniecznie, czasem wystarczy, że "operator" hotspota ma własny DNS i
    własną stronę banku :-)

    A co do pytania: tak, możesz wyłączyć WiFi i korzystać z sieci GSM.
    Mając dodatkowe programy z innych źródeł niż AppStore, możesz też
    wykonać odwrotne działania.

  • 25. Data: 2010-05-27 13:46:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 15:40:49 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Niekoniecznie, czasem wystarczy, że "operator" hotspota ma własny DNS i
    > własną stronę banku :-)

    Certyfikat uwierzytelniający bank też pewnie będzie miał własny?

  • 26. Data: 2010-05-27 13:59:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-05-27 15:46, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Certyfikat uwierzytelniający bank też pewnie będzie miał własny?

    jak myślisz, ile procent ajfonowców to:
    a. zobaczy
    b. przeczyta
    c. zrozumie?

  • 27. Data: 2010-05-27 13:59:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 27 May 2010 15:46:05 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Certyfikat uwierzytelniający bank też pewnie będzie miał własny?

    Może 5% użytkowników bankowości elektronicznej umi te certyfikaty.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 28. Data: 2010-05-27 14:14:22
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 15:59:01 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > jak myślisz, ile procent ajfonowców to:
    > a. zobaczy
    > b. przeczyta
    > c. zrozumie?

    Niewielki. Ale to nie wina otwartych wi-fi, tylko raczej pustych głów.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 29. Data: 2010-05-27 14:15:50
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 13:59:42 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Może 5% użytkowników bankowości elektronicznej umi te certyfikaty.

    No i?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 30. Data: 2010-05-29 13:14:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2010 16:15:50 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:
    >No i?

    No i czy nie mozna zarejestrowac certyfikatu na firme M-Bank Polska
    sp. z o.o. ?
    Nie znam sie - zwroci ktos na to uwage, czy to wymaga 50$ z karty
    prepaidowej ?

    J.