  • 31. Data: 2016-11-03 14:02:43
    Temat: Re: stopnie celsjusza
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > I tu RoMan dal znaczek odpowiedni, a u Ciebie juz jej nie ma.
    > Takie to zalety 21 wieku :-)

    Nie ma, bo u mnie jest iso-8859-2. Ani zaleta, ani wada -- po prostu
    własność. Własność między innymi Usenetu, gdzie kodowania mogą być
    różne.

    > I przy okazji ciekawostka - jak ogladam post Romana, to widze symbol
    > ktory chcialem. Jak odpowiadam, to widze nieco inny.
    >
    > Ot, kwestia czcionki ... a moze rozmiaru :-)

    Font zawierający dziesiątki tysięcy znaków jest abstrakcją. Nikt nie
    jest w stanie zaprojektować tego w sposób spójny, by Gruzin, Bułgarzyn,
    Straozakonny i Łacinnik byli zadowoleni, a już zwłaszcza żeby te
    wszystkie dodatkowe znaczki zawsze współgrały i były dobrze rozumiane.
    Fikcją jest założenie, że w kanale informacyjnym (np. Usenet) będzie
    bez ograniczeń stosowany unikod. To tylko rozwiązanie techniczne, dla
    maszyn, nie dla ludzi (ale dobre rozwiązanie).

    > W wiki podano kod (HTML: &#8706; lub &part;, unikod: U+2202)
    > Mala delta grecka to
    > U+03B4, (html &delta; lub &#x03B4; lub &#948;)

    Wiki opisuje (w tym miejscu) samo kodowanie, numerki przypisane
    kształtom. Żeby z tych znaczków uczynić rozsądny użytek, trzeba
    jeszcze coś wiedzieć o odległościach, wzajemnych relacjach itp.
    Wielu z tych rzeczy nie da się pogodzić choćby z pisaniem fontem
    o stałej szerokości znaków, co akurat tu jest regułą (jeśli ktoś
    jej nie przestrzega, to tylko na własną odpowiedzialność).

    > 21 wieku, sie, *#%#%$, zachcialo :-)

    Powierzchowne traktowanie spraw jest charakterystyczne dla XXI wieku.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2016-11-03 14:17:38
    Od: f...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > I przy okazji ciekawostka - jak ogladam post Romana, to widze symbol
    > ktory chcialem.
    > Jak odpowiadam, to widze nieco inny.
    >
    > Ot, kwestia czcionki ... a moze rozmiaru :-)

    Gdzie są definicje czcionek wyświetlanych na monitorze?
    Przeglądarka ma własne czcionki, czy pobiera z systemowych?

    Jest powiedzmy unicode, ale temu systemowi musi być
    przyporządkowany jakiś plik czcionki z zapisem wektorowym.

  • 33. Data: 2016-11-03 14:23:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, November 3, 2016, 11:15:53 AM, you wrote:

    > Jesli jest zawarta w pliku i wiadomo jakim, to nie jest zle.
    > Gorzej, jak, ***, w jakim rejestrze ..

    Dlatego używam programu, który zapisuje to w pliku i - dopóki używam
    Windows - mam swoją klawiaturę.

    > Tak na oko to ogonek jakis niedociagniety.

    Znak jest właściwy dla pochodnej cząstkowej ale to rzeczywiście nie
    jest mała delta

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pochodna_cz%C4%85stkow
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnania_Cauchy%E
    2%80%99ego-Riemanna
    > to jest "mala delta" ?

    Jednak nie. To znak U+2202 - u mnie pod AltGr+d

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Delta_(litera)
    > chyba nie - tu jest odwinieta w inna strone.

    Zgadza się.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2016-11-03 14:26:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Thursday, November 3, 2016, 11:27:56 AM, you wrote:

> [...]
    > tysięcy znaczków, by wszystko dało się zapisać. Nie, symbol pochodnej nie
    > jest małą deltą, choć od niej się wywodzi.

    Symbol pochodnej nie jest małą deltą i to jest prawda. Natomiast
    podany przeze mnie symbol (dlaczego zniknął z cytatu? przywróciłem)
    jest na pewno symbolem pochodnej cząstkowej. A ja mam sklerozę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2016-11-03 17:46:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik franciszek.wenerski napisał
    użytkownik J.F. napisał:

    >Gdzie są definicje czcionek wyświetlanych na monitorze?
    >Przeglądarka ma własne czcionki, czy pobiera z systemowych?

    Korzysta z systemowych ... albo sciaga z serwera
    http://www.w3schools.com/cssref/css3_pr_font-face_ru
    le.asp

    >Jest powiedzmy unicode, ale temu systemowi musi być
    >przyporządkowany jakiś plik czcionki z zapisem wektorowym.

    A w tym pliku np nie ma wszystkich symboli :-)

    J.

  • 36. Data: 2016-11-04 12:02:23
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Thu, 03 Nov 2016 13:38:21 +0100, J.F. napisał(a):

    [ciach]
    > 21 wieku, sie, *#%#%$, zachcialo :-)
    >
    > RoManie - ktory znaczek wpisales ?
    > ? czy ?
    >
    > Chyba dobry, bo teraz I ja widze roznice :-)
    >
    > J.

    ? - linux - shiftP+altP+j, jakie to proste, kurde ja tu szukałem kiedyś
    znaku oma, a wystarczy shiftP+altP+q ?.

    Bo(o)t manager