  • 1. Data: 2009-08-05 17:21:32
    Temat: stłuczka parkingowa
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Powitać.

    Dzisiaj niemiłe zdarzenie mnie spotkało.
    Koleś cofając samochodem na ulicy walną w moje zaparkowane moto. Mnie przy
    tym nie było. Jak wróciłem to już chciał odjeżdżać, ale nie zdążył.
    Moto stało na nóżce bocznej, nóżka owa się mocno wygięła. Do tego porysowany
    przedni błotnik. Jako że moto (gs500) ma już lat ze 16 nie wzruszyło mnie to
    zbytnio. Spisaliśmy oświadczenie i tyle. W oświadczeniu napisne o nóżce i
    błotniku.
    Pierwsze co zrobiłem po ruszeniu to puściłem kierownice. Oczywiście, q..wa,
    ściąga w prawo. Ślady na błotniku też z prawej. Znaczy się co? Laga krzywa,
    czy może coś innego. Oglądam dokładniej ale nic nie widzę. W oświadczeniu
    nie ma nic że po kolizji krzywo jedzie, ale jest że samochód potrącił
    motocykl.
    Pytanie moje: Zostawić jak jest i udeżać do ubezpieczyciela?(Hestia) Czy
    dzwonić do sprawcy i pisać nowe oświadczenie że geometria się zjeb..,
    zapsuła?
    To będzie teraz ktoś od nich (hestia) oglądał, wyceniał szkody? Nigdy szkody
    nie likwidowałem to nie wiem.
    Z tego co mi świta to można bezgotówkowo lub samemu naprawiać. Na jakim
    etapie muszę zdecydować czy chcę kaskę czy chcę bezgotówkową naprawę? Moto
    potrzebne mi na co dzień, więc chyba wolę samemu naprawić w dogodnym dla
    mnie terminie. Nóżkę sam wyprostuję, rysy na błotniku oleję, najgorsza ta
    geometria.

    Z góry dzięki za rady.
    pzdr
    Zyga

  • 2. Data: 2009-08-05 17:31:10
    Temat: Re: stłuczka parkingowa
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Zyga pisze:
    > Powitać.

    > Pytanie moje: Zostawić jak jest i udeżać do ubezpieczyciela?(Hestia) Czy
    > dzwonić do sprawcy i pisać nowe oświadczenie że geometria się zjeb..,
    > zapsuła?

    Zglaszasz szkode z jego OC i jego TU przysle likwidatora. Ten oceni
    straty w trakcie osobistych ogledzin. Wtedy mozesz mu pokazac krzywy
    przod. Nie musisz wiedziec od razu po kolizji co zostalo uszkodzone. Nie
    musisz sie znac. Likwidator/technik TU znac sie powinien. Oni
    zaproponuja Ci sposob naprawy lub kase. Sam wybierzesz co Ci sie lepiej
    oplaca.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2009-08-05 21:46:14
    Od: saj <z...@g...com>

    Joł Zygi,

    gdzies mie sie obiło, ze w hestii to h...uje. Wiec jak powiedza, ze
    np. wyplaca Ci 5 pln albo 10 pln albo 100000000 pln to sie odwoluj i
    mow ze chcesz wiecej. Zwykle TU po samym fakcie odwolania wyplacaja
    wiecej. Znajomemu, ktoremu rozbito samochod link4 w pierwszej wycenie
    zaproponowało bodaj 54 pln.

    pzdr,
    saj

  • 4. Data: 2009-08-06 07:30:27
    Od: Wojtek Pizoń <p...@s...com.pl>

    > To będzie teraz ktoś od nich (hestia) oglądał, wyceniał szkody? Nigdy szkody
    > nie likwidowałem to nie wiem.

    Hej
    Likwidowałem szkodę w Hestii wiosną tego roku.
    Babka mi w moto wjechała w tyłek.
    Załatwiałem sprawę w ten sposób:
    Oczywiście oświadczenie sprawcy to po pierwsze
    Potem przyjechał pan likwidator i powiedział, że
    wyceniał już w tym sezonie kilka skuterów więc ma pewne doświadczenie.
    Od razu wyczułem kłopoty więc palcem pokazałem mu każdy uszkodzony
    plastik i każdą śrubkę i podyktowałem jak ma opisać każą część w swoim
    raporcie.
    Jak tylko pan likwidator zniknął od razu wstawiłem moto do serwisu
    Hondy i poprosiłem o wykonanie kosztorysu naprawy (70zł).
    Po kilku dniach odebrałem kosztorys z Hondy, opiewał na 7500zł
    i popędziłem z kosztorysem do Hestii.
    Pan likwidator stwierdził, że bardzo mu się to przyda bo
    mojego motocykla nie ma w swoich tabelach.
    A na allegro też nic nie znalazł, swoją drogą nie mam pojęcia
    jak on chciał tą wycenę dokończyć.
    Tak czy inaczej dostałem po bodajże dwóch tygodniach odpowiedź
    z Hestii o wysokości wypłaty odszkodowania.
    Zaproponowali 3500zł złodzieje.
    Zadzwoniłem do Pana likwidatora i się spytałem skąd ta kwota
    przecież kasa należy mi się dwukrotnie większa, jak psu micha.
    Pan odpowiedział, że owszem należy sie ale nie dostanę
    Nasmarowałem odwołanie i poczekałem kolejny tydzień.
    Zaproponowano mi ugodę w kwocie 5500zł no i na to przystałem.
    Tak więc widać na załączonym przykładzie jak Hestia gra z klientami.
    Myślę, że mój przykład będzie ci pomocny w walce z Panem Likwidatorem.

    Pozdro
    Pipuch

    --
    Pip PC800

  • 5. Data: 2009-08-06 07:43:21
    Od: saj <z...@g...com>

    On 6 Sie, 09:30, Wojtek Pizoń <p...@s...com.pl> wrote:

    > Po kilku dniach odebrałem kosztorys z Hondy, opiewał na 7500zł
    > i popędziłem z kosztorysem do Hestii.
    [...]
    > Zaproponowano mi ugodę w kwocie 5500zł no i na to przystałem.

    Z ciekawosci: dlaczego zgodziles sie, zeby Cie nacieli na 2000?
    pzdr,
    saj

  • 6. Data: 2009-08-06 08:29:38
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 6 Sie, 09:43, saj <z...@g...com> wrote:

    > [...]
    >
    > Z ciekawosci: dlaczego zgodziles sie, zeby Cie nacieli na 2000?
    > pzdr,
    > saj

    Moze dlatego, ze mu sie spieszy bo chce jeszcze w tym sezonie
    posmigac.
    Ja chcialem od Hestii 5000zl, kazali mi sie pocalowac w dupe ale ze
    mialem czas zeby sie nie piescic to po 3 latach procesowania sie
    zaplacili mi 15tys. I mojemu adwokatowi jeszcze 3000zl. Jak widac albo
    wolno sie ucza albo za duzo poszkodowanych im odpuszcza.

    scibor
    czarna perla CBF500

  • 7. Data: 2009-08-06 08:58:32
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "scibor1" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 6 Sie, 09:43, saj <z...@g...com> wrote:

> [...]

    zaplacili mi 15tys. I mojemu adwokatowi jeszcze 3000zl. Jak widac albo
    wolno sie ucza albo za duzo poszkodowanych im odpuszcza.

    --------------------------

    Na jakiej podstawie zapłacili aż 15 tys?

    MN

  • 8. Data: 2009-08-06 09:09:00
    Temat: Re: stłuczka parkingowa [OT]
    Od: marider <m...@g...pl>

    Wojtek Pizoń pisze:
> [...]
    > Nasmarowałem odwołanie i poczekałem kolejny tydzień.
    > Zaproponowano mi ugodę w kwocie 5500zł no i na to przystałem.

    To gratuluje szczescia. Mi po napisaniu odwolania odmowili odszkodowania
    w ogole twierdzac ze moja wina byla :D Sprawa wyladowala w sadzie i tak
    trwa juz ponad 2 lata bo sie wciaz migaja. Co prawda inne TU ale tez
    "gowniane".

    Pzdr
    PS: i mam nauczke ze przy byle rysce nalezy wzywac Policje z miejsca a
    nie byc uleglym na korne blagania typu "Panie, po prawo jazdy mi zabiora.."
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki

  • 9. Data: 2009-08-06 09:15:10
    Od: marider <m...@g...pl>

    Marcin N pisze:

> [...]
    > wolno sie ucza albo za duzo poszkodowanych im odpuszcza.
    >
    > --------------------------
    >
    > Na jakiej podstawie zapłacili aż 15 tys?

    Odpowiem na swoim przykladzie- odszkodowanie za moto i za zdrowie (jesli
    byly obrazenia)+odsetki od dnia szkody (-30dni)+zwrot wszystkich kosztow
    zwiazanych z rozprawa. Np u mnie jedna ekspertyza "rzeczoznawcy" z
    instytutu kosztowala 4500zl (44 strony opinii)- jedna z kilku. Ale taki
    kraj mamy, ze o sadach nie wspomne.

    Nie ma sie co z TU cackac. Tylko sad. Inaczej beda wszystkich dmuchac
    tak jak to robia od zawsze.

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki

  • 10. Data: 2009-08-06 10:41:09
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 6 Sie, 11:15, marider <m...@g...pl> wrote:

    > Nie ma sie co z TU cackac. Tylko sad. Inaczej beda wszystkich dmuchac
    > tak jak to robia od zawsze.

    Dokladnie. W przypadku Hestii sprawa w sadzie w Sopocie, bo tam maja
    siedzibe. Zbiegiem okolicznosci ja tez mialem prawnika z Sopotu:). A
    na wokandzie bylo 8 czy 9 pozycji; "xxx przeciwko ERGO Hestia"...

    scibor
    czarna perla CBF500