  • 1. Data: 2009-08-06 05:14:18
    Temat: strefa płatnego parkowania w Gdyni
    Od: Vir <a...@o...pl>

    od 1-go sierpnia Gdynia pobiera opłatę za parkowanie w centrum.

    Na stronie www.gdynia.pl czytamy:

    "Parkowanie samochodów na drogach publicznych w obszarze strefy będą
    płatne w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 do 18.00"

    W uchwale NR XXXIII/761/09 czytamy:

    "Wysokość opłat za czas parkowania pojazdów samochodowych:"

    W kodeksie drogowym czytamy:

    "motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem -
    wielośladowy;"

    Podsumowując - na www.gdynia.pl podają nieprawdę, motocykle też płacą za
    parkowanie.

    Nieco poniżej jeszcze jeden kwiatek:

    "- zakupiony bilet jednorazowy lub kartę abonamentową należy pozostawić
    za przednią szybą wewnątrz pojazdu (w przypadku motocykli w innym
    miejscu widocznym dla kontrolera),"

    Ciekawe, gdzie mam ten bilet wetknąć tak żeby był widoczny, nikt go nie
    ukradł i nie rozmoczył się na deszczu. Jak to jest w innych płatnych
    miastach?

    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

  • 2. Data: 2009-08-06 05:21:50
    Temat: Re: strefa płatnego parkowania w Gdyni
    Od: n...@s...com

    On Thu, 06 Aug 2009 07:14:18 +0200, Vir <a...@o...pl> wrote:

    >Ciekawe, gdzie mam ten bilet wetknąć tak żeby był widoczny, nikt go nie
    >ukradł

    drzwi zamykaj ;)

    > i nie rozmoczył się na deszczu. Jak to jest w innych płatnych
    >miastach?

    W kraku motocykle nie placa.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2009-08-06 05:30:17
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > W kraku motocykle nie placa.

    z zasady czy przyzwyczajenia?

    Vir

  • 4. Data: 2009-08-06 05:38:15
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Vir pisze:

    > z zasady czy przyzwyczajenia?

    Z zasady motocykle nigdzie nie płacą. Gdynia chce sobie zrobić reklamę
    bezsensu. Po pierwsze primo: motocykle zajmują mniej miejsca na drodze i
    parkingu, po drugie nie da się zabezpieczyć bileciku.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2009-08-06 05:45:51
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 6 Sie, 07:38, Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl> wrote:

    > Gdynia chce sobie zrobić reklamę
    > bezsensu.

    trzeba jakis protest zorganizowac - najechac Gdynie, kazdy
    motocyklista wykupuje bilecik i stawia moto w poprzek miejsca
    parkingowego, zeby zajmowalo tyle miejsca co samochod skoro placi tyle
    samo, a bilecik wklejamy od wewnatrz na szybke kasku - jest widoczny
    dla kontolera a poniewaz kask jest obowiazkowy to traktujmy go jako
    mobilna czesc motocykla... ewentualnie jak ktos jezdzi w otwartym to
    niech wrzuci za klosz reflektora...

    scibor
    czarna perla CBF500

  • 6. Data: 2009-08-06 06:12:58
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > trzeba jakis protest zorganizowac - najechac Gdynie, kazdy
    > motocyklista wykupuje bilecik i stawia moto w poprzek miejsca

    chcę dziś jeszcze pogadać z firmą odpowiedzialną za wprowadzenie systemu
    w Gdyni, wrzucę szczegóły po południu

    Vir

  • 7. Data: 2009-08-06 06:29:12
    Od: n...@s...com

    On Thu, 06 Aug 2009 07:30:17 +0200, Vir <a...@o...pl> wrote:

    >z zasady czy przyzwyczajenia?

    Takie prawo.
    Chociaz jak ktory wydyma zone radnemu to sie pewnie zmieni ;)

    pozdr
    newrom

  • 8. Data: 2009-08-06 07:11:27
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Vir" <a...@o...pl> napisał

    > chcę dziś jeszcze pogadać z firmą odpowiedzialną za wprowadzenie systemu w
    > Gdyni, wrzucę szczegóły po południu

    Gdynia jest miastem z zakazem wjazdu na glowna ulice dla motocykli.
    Utrudnilo mi to swego czasu dojazd do pracy. Formalnie dojazd do domow przy
    Swietojanskiej jest na moto niemozliwy. Swego czasu pisalem pisma
    do Szczurka. Nie dostalem zadnej odpowiedzi. Gdynia ma wielkie aspiracje
    europejskie - ale ma w dupie motocyklistow. Ot, zascianek :(
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 9. Data: 2009-08-06 07:19:16
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@a...pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

    > do Szczurka. Nie dostalem zadnej odpowiedzi. Gdynia ma wielkie aspiracje
    > europejskie - ale ma w dupie motocyklistow. Ot, zascianek :(

    Masz na myśli ul. Świętojańską?
    Podobno powodem jej zamknięcia był hałas motocyki.

    MN

  • 10. Data: 2009-08-06 07:25:17
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Vir" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > chcę dziś jeszcze pogadać z firmą odpowiedzialną za wprowadzenie systemu w
    > Gdyni, wrzucę szczegóły po południu

    Koniecznie opowiedz, co się udało. Też mnie bardzo intryguje ten bzdurny
    przepis.

    A przy okazji: powiedzmy, że jest parking przy ulicy zastawiony samochodami.
    Obok bardzo szeroki chodnik. Czy parkowanie motocykla na takim chodniku jest
    sprzeczne z prawem? Parkuję poza miejscami dla samochodów, ale zostawiam
    grubo ponad 1.5m dla pieszych.

    Jak w ogóle wygląda parkowanie motocykla w mieście? Czy można sobie wybrać
    wygodne miejsce na chodniku?

    MN