  • 11. Data: 2009-06-02 13:54:34
    Temat: Re: stare stacje dyskietek
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Szukać ich na Allegro. I dać znać Jarkowi.P o numerach.

    Albo Markowi S. Może być bez numerów.

    > Firma nie ma prawa ponownie wprowadzać do obrotu elektroniki
    > która została przekazana do utylizacji.
    > Stracą koncesję i tyle w temacie.

    Przynajmniej jakiś realny pożytek z tych poszukiwań będzie.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-06-02 16:56:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jun 2009 15:48:32 +0200, marko1a wrote:
> [...]
    >Szukać ich na Allegro. I dać znać Jarkowi.P o numerach.
    >Firma nie ma prawa ponownie wprowadzać do obrotu elektroniki która została

    Eee .. czy to nie jest najlepszy sposob utylizacji przekazac komus
    komu to potrzebne ? I jeszcze pochwalic sie odzyskiem :-)

    Jaka jest dla nich podstawa prawna ?
    Bo w recyklingu samochodow chyba takiego zakazu nie znalazlem ..

    J.

  • 13. Data: 2009-06-02 17:00:33
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    marko1a <m...@l...de> wrote:

    > Szukać ich na Allegro. I dać znać Jarkowi.P o numerach.

    Wszystko fajnie, tylko że to były graty wywalane niemalże dosłownie
    za pomocą taczek i łopaty, w spisywanie numerów nikt się nie bawił i
    jeśli nawet utylizacja ich na tym polega, nikt tego nie udowodni.

    > Firma nie ma prawa ponownie wprowadzać do obrotu elektroniki która
    > została przekazana do utylizacji.
    > Stracą koncesję i tyle w temacie.

    Firma jest duża, poważna i raczej się w takie machlojki nie bawi,
    ale jej pracownicy... nie wiem "for siur", ale na własne oczy
    widziałem, jak z takiej bezładnej sterty elektronicznego złomu,
    generalnie ładowanego szuflą do kontenera, komputery wyglądające na
    kompletne (stare PIII, na allegro warte <50zł) były zamiast
    pieprznięcia na stertę, odstawiane na bok, pod burtę samochodu. Być
    może ładowacze wrodzone zamiłowanie do porządku mieli i rzeczy
    kubiczne ustawiali w ten sposób odruchowo i wtedy też zadziałał
    instynkt, nie wiem :-)

    J.

  • 14. Data: 2009-06-02 17:52:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Eee .. czy to nie jest najlepszy sposob utylizacji przekazac komus
    > komu to potrzebne ? I jeszcze pochwalic sie odzyskiem :-)

    Na to pytanie odpowiedzi mogą być różne, zależy kto odpowiada.
    Ale napewno ten sposób jest najbardziej ekologiczny.

    > Jaka jest dla nich podstawa prawna ?
    > Bo w recyklingu samochodow chyba takiego zakazu nie znalazlem ..

    Jakaś jest, kiedyś sprawdzałem i tak to wyszło. Ale szczegółów nie
    pamiętam. W recyklingu samochodów zasada jest taka, że wyrejestrowany
    samochód nie może byc ponownie włączony do ruchu. Ale jego części mogą.
    W przypadku elektroniki przepisy mogą taką podmiotowość nadawać nie
    tylko np. komputerom, ale również dyskom czy układom scalonym. Tak czy
    inaczej, jest to zasada głupia i szkodliwa społecznie.

    Jarek

    PS
    Nie wiedziałem, że do takiej działalności potrzebna jest aż KONCESJA!

    --
    Donosił wilk razy kilka, donieśli i na wilka.

  • 15. Data: 2009-06-02 19:44:42
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Eee .. czy to nie jest najlepszy sposob utylizacji przekazac komus
    > komu to potrzebne ? I jeszcze pochwalic sie odzyskiem :-)

    NocoTy???? W Jewropejskim Sajuzie? Przy obowiązującym w każdej
    szanującej się firmie ISO 900fafnaście??? Przekazać? Darmo? Albo nie
    daj Bóg może jeszcze odsprzedać z zyskiem?
    Ooonieee, my jestesmy nowoczesne państwo, z nowoczesnymi firmami,
    nie możemy postępować jak... jak... jak w Afryce jakiejś! Takie
    rzeczy, nie ważne, czy potrzebne czy nie, nie generują zysków, więc
    muszą być usunięte, usunąć je musi za ciężkie pieniądze
    specjalistyczna firma, koszt usuwania tych rzeczy się zaksięguje, im
    większy tym lepiej, bo wszyscy już z daleka będą widzieć, ile "nas"
    ta utylizacja kosztowała.

    J.

  • 16. Data: 2009-06-02 19:45:24
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > Eee .. czy to nie jest najlepszy sposob utylizacji przekazac komus
    > komu to potrzebne ? I jeszcze pochwalic sie odzyskiem :-)

    Politycznie niepoprawne!

    > Jaka jest dla nich podstawa prawna ?
    > Bo w recyklingu samochodow chyba takiego zakazu nie znalazlem ..

    WEEE ?

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2009-06-02 19:58:58
    Temat: [OT] Re: stare stacje dyskietek
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Jerry1111 wrote:

    > WEEE ?

    W robocie przechrzcilismy to na pee ;-)

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2009-06-02 20:04:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jun 2009 21:44:42 +0200, "Jarek P."

    >NocoTy???? W Jewropejskim Sajuzie? Przy obowiązującym w każdej
    >szanującej się firmie ISO 900fafnaście??? Przekazać? Darmo? Albo nie
    >daj Bóg może jeszcze odsprzedać z zyskiem?

    Oczywiscie mam na mysli odsprzedanie z zyskiem,

> [...]
    >specjalistyczna firma, koszt usuwania tych rzeczy się zaksięguje, im
    >większy tym lepiej, bo wszyscy już z daleka będą widzieć, ile "nas"

    Unia widac nie taka glupia jak ja maluja, bo w ustawie
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/1495.htm
    przewiduje sie ponowne uzycie, a nawet dosc pozytywnie do niego
    podchodzi.

    A propos .. wiecie co to moze jest PCB ?

    J.

  • 19. Data: 2009-06-02 20:52:44
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    J.F. pisze:

    > A propos .. wiecie co to moze jest PCB ?

    Polichlorowane bifenyle.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Polichlorowane_bifenyle

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 20. Data: 2009-06-02 20:54:59
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Unia widac nie taka glupia jak ja maluja, bo w ustawie
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/1495.htm
    > przewiduje sie ponowne uzycie, a nawet dosc pozytywnie do niego
    > podchodzi.

    W takim razie ustawa ustawą a życie (w dużych korporacjach)
    życiem...

    > A propos .. wiecie co to moze jest PCB ?

    W sensie tematu rozmowy? To nie kojarzę, rozwinięć skrótu PCB znam
    kilka, do tematyki grupy najbardziej chyba pasuje "Printed Circuit
    Board", ale do tematu nijak, więc pewnie nie o to pytasz?

    J.