  • 11. Data: 2012-07-14 11:12:32
    Temat: Re: ssd a truecrypt
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 14 Jul 2012 07:26:25 +0200
    doszła do mnie wiadomość <jtqvu1$cve$1@inews.gazeta.pl>
    od "qwerty" <q...@p...fm> :
    >Użytkownik "Tomasz Jasiński" napisał w wiadomości grup
    .com...

    >To tylko potwierdza, że SSD to dno.

    Nie zgadzam się, w domowych zastosowaniach te efekty nie mają zbyt
    wielkiego znaczenia(a nawet zerowe), natomiast jak ktoś ma do ukrycia
    dane warte miliony dolarów...
    Wszystko ma swoje wady i zalety.

  • 12. Data: 2012-07-14 14:44:45
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

    > Ludzie dzielą się na dwie kategorie, Ci którzy nie mają SSD nieustannie
    > je krytykują, Ci którzy mają - korzystają.

    Ano wlasnie, zeby zas nie zostac w pierwszej grupie kupilem SSD testowo
    do PC. I co powiem - jakbym nie mial, to by nie bylo zle. Teraz jak mam,
    to po miesiacu rzestalem sie tym podniecac. Po prostu dziala :) uzywam.
    Wiem juz jakie sa zalety (szybkosc, cisza, pobor energii), jakie wady
    (cena za jednostke pojemnosci). I teraz bede mogl swiadomie na bazie
    wlasnych doswiedczen decydowac w ktorym miejscu oplaca mi sie SSD a w
    ktorym nie.

    :)

  • 13. Data: 2012-07-14 20:37:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Jasiński" napisał w wiadomości grup
    com...
    > Nie zgadzam się, w domowych zastosowaniach te efekty nie mają zbyt
    > wielkiego znaczenia(a nawet zerowe), natomiast jak ktoś ma do ukrycia
    > dane warte miliony dolarów...
    > Wszystko ma swoje wady i zalety.

    No popatrz - u mnie laptop ma zaszyfrowany cały dysk.

  • 14. Data: 2012-07-14 21:40:27
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    qwerty wrote:
    > No popatrz - u mnie laptop ma zaszyfrowany cały dysk.

    No właśnie, a np. u mnie chodzi już nie tyle o lewy soft (bo nawet
    licencje na total commandera i offica ostatnio kupiłem), tylko o to że w
    razie kradzieży wypływają potencjalnie wszystkie prywatne fotki z byłymi
    oraz skany wszystkich dokumentów (konta bankowe, 'paski' płacowe itd) -
    a tego bym nie chciał. No i troche mp3. Na dzisiaj nie wyobrażam sobie
    nie szyfrować dysku, więc tak długo jak problem nie będzie rozwiązany,
    nie przejde na SSD niestety. Moje nadzieje budzi jeszcze ten Express
    Cache w Samsungach ale nie wiem jak to się sprawdza.

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2012-07-14 22:58:46
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 14 Jul 2012 21:40:27 +0200, Piotr C. napisał(a):

> [...]
    > nie przejde na SSD niestety. Moje nadzieje budzi jeszcze ten Express
    > Cache w Samsungach ale nie wiem jak to się sprawdza.

    Użyj BitLockera.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 16. Data: 2012-07-14 23:20:35
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > a tego bym nie chciał. No i troche mp3. Na dzisiaj nie wyobrażam sobie nie
    > szyfrować dysku, więc tak długo jak problem nie będzie rozwiązany, nie
    > przejde na SSD niestety.

    Moze przejscie na CF+przejsciowka SATA rozwiazaloby ten problem? ;)

  • 17. Data: 2012-07-16 14:29:29
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/07/2012 20:40, Piotr C. wrote:

> [...]
    > nie przejde na SSD niestety. Moje nadzieje budzi jeszcze ten Express
    > Cache w Samsungach ale nie wiem jak to się sprawdza.

    Ale czekaj, ty trzymasz te wszystkie tajne dokumenty bankowe i cycki
    byłej na laptopie, bez backupu?

    Co za problem założyć zaszyfrowaną partycję na takie rzeczy na SSD?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 18. Data: 2012-07-16 23:49:22
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    kamil wrote:
    > Ale czekaj, ty trzymasz te wszystkie tajne dokumenty bankowe i cycki
    > byłej na laptopie, bez backupu?
    >
    > Co za problem założyć zaszyfrowaną partycję na takie rzeczy na SSD?

    Na laptopie + backup na dysku. Owszem można osobno szyfrować część
    rzeczy (kontener lub druga partycja), ale jednak wygodniej wszystko od
    razu i "przezroczyście".

    P.

  • 19. Data: 2012-07-17 13:38:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 14 Jul 2012 09:10:54 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

    > SSD to SSD, to że działa szybko, sprawdza się w zastosowaniach SOHO,
    > bije na głowe wszelkie HDD przy wiekszości operacji. Może i jest dno,
    > ale znacznie usprawnia prace komputera, w szczególności notebooka.
    >
    > Do tego, jeżeli się sprzedaje, to jest popularne Dno ;)
    >
    > Ludzie dzielą się na dwie kategorie, Ci którzy nie mają SSD nieustannie
    > je krytykują, Ci którzy mają - korzystają.

    Hmm. Wiesz - z różnych pozycji można na to patrzeć. Właśnie kumplowi
    stawiałem system (Windows 7 x64) na nowo kupionym Samsungu 830 128GB.
    Szybkość uruchamiania programów owszem, imponuje (np. Worda). Adobe Premiere
    już chwilę mieli. Dlaczego? Ano dane konfiguracyjne, cache, itp. klamoty ma
    na klasycznym talerzowcu.

    Przeznaczenie komputera to głównie obróbka wideo w Adobe Premiere. I mimo
    tego, że Core i5 2500K włożony, 16GB ram, to jakoś nie przewiduję, by
    okazało się, że nagle bardzo znacząco podskoczył komfort pracy. Znowu -
    obrabiane dane (a są tego dość koszmarne ilości - źródła potrafią mieć po
    60GB) leżą na klasycznych dyskach talerzowych 7200 rpm. Taki drobny hint: ja
    pracuję w DTP, tam pliki też często nie są małe (60-140MB na PSD z kilkoma
    warstwami, to nie jest jakoś specjalnie rzadko spotykane, AI pod opakowania
    rzędu 200-300MB, wynikowe PostScripty mielone później do PDFa rzędu 1-2GB
    też częste), ale jest to jednak o rząd wielkości mniej niż to, co kumpel
    obrabia. Ja przy DTP bez RAID0 na dwóch dyskach sobie już życia nie
    wyobrażam, kumpel przed RAIDem wzbrania się rękami i nogami... i tak się
    zastanawiam, na cholerę mu ten SSD. Chciał, kupił, postawiłem system,
    skonfigurowałem. Ale znaczącego wzrostu komfortu pracy, to się raczej w tych
    zastosowaniach, które opisałem, nie spodziewam.

    Notebook - nie czarujmy się, ryzyko utraty sprzętu jednak wyższe niż w
    przypadku stacjonarnego komputera. Ja bym z zalet SSD chętnie skorzystał
    (najchętniej w opcji: SSD na system i oprogramowanie - rzędu 80-128GB +
    dodatkowy, klasyczny dysk na dane). Z TrueCrypta też chętnie bym skorzystał.
    Tyle, że znowu - TrueCrypt + SSD to rozwiązanie takie sobie.

    Pytanie - co dalej droga redakcjo? :)

    [ Nadzieja to najgorsze skurwysyństwo jakie wyszło z puszki Pandory. ]
    [ (S. King) ]

  • 20. Data: 2012-07-17 16:47:12
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-17 13:38, Przemysław Ryk wrote:

> [...]

    > skonfigurowałem. Ale znaczącego wzrostu komfortu pracy, to się raczej w tych
    > zastosowaniach, które opisałem, nie spodziewam.

    Wiesz, osób wykorzystujących komputery do obróbki DTP wśród wszystkich
    użytkowników jest jakiś promil, innymi słowy żadna reguła nie jest 100%.
    W tym modelu być może (bo nie testowałem) interesujący mógłby być Smart
    Cache (czy jak to się zwie) Intela, gdzie SSD służy jako inteligentny
    cache przechowujący dane, do których statystycznie dostęp najbardziej
    zwalnia prace. Nie zwiększy to ciagłego transferu z talerzowca (od tego
    masz raid 0 i raid 1+0 itp), ale zwiększy, jezeli jednocześnie będą seeki

> [...]
    > dodatkowy, klasyczny dysk na dane). Z TrueCrypta też chętnie bym skorzystał.
    > Tyle, że znowu - TrueCrypt + SSD to rozwiązanie takie sobie.

    Powiedziałbym tak, Truecrypt marudzi na SSD, bo ich software nie jest
    dostosowane do tego sprzętu (zresztą przy tworzeniu SSD targetem raczej
    nie byli użytkownicy truecrypta). To przecież nie działa jak HDD. Kiedyś
    się może staną bardziej kompatybilne... kiedy, trudno powiedzieć.

    Nie stosowałem, może mechanizmy szyfrowania wbudowane w OS są tu
    bardziej odpowiednie?