  • 1. Data: 2012-07-13 11:18:49
    Temat: Hasło na dysk, DriveLock
    Od: dziobu <d...@g...pl>

    Witam,

    Od pewnego czasu (tj chyba od zawsze) jest możliwość założenia hasła na
    dysk (chodzi mi o hasło potrzebne do uruchomienia dysku, NIE hasło
    BIOSowe). Nazywa to się przeważnie DriveLock (albo podobnie).

    Jak jest realnie z bezpieczeństwem danych na takim dysku? Nie interesuje
    mnie przywrócenie dysku do życia przy kasowaniu wszystkiego, a tylko o
    samo odzyskanie danych.

    W sieci są głosy że bez problemu można hasło odzyskać (przełożenie
    elektroniki/jakieś programy) oraz takie że po zgubieniu hasła dysk jest
    tylko do kosza.

    Czy jest tu ktoś kto faktycznie zmierzył się z tym problemem z
    pozytywnym skutkiem?

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 2. Data: 2012-07-13 11:42:43
    Temat: Re: Hasło na dysk, DriveLock
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dziobu napisa?(a):

    > Od pewnego czasu (tj chyba od zawsze) jest możliwość założenia hasła na
    > dysk (chodzi mi o hasło potrzebne do uruchomienia dysku, NIE hasło
    > BIOSowe). Nazywa to się przeważnie DriveLock (albo podobnie).

    To tylko jedno z wielu softwarowych(!) narzędzi:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_disk_encr
    yption_software

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 3. Data: 2012-07-13 11:55:10
    Od: dziobu <d...@g...pl>

    Dnia 7/13/2012 11:42 AM, Użytkownik januszek napisał:

    > To tylko jedno z wielu softwarowych(!) narzędzi:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_disk_encr
    yption_software

    Mi chodzi o hasło pamiętane przez dysk, a nie jakiś soft który w tle
    dane szyfruje.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 4. Data: 2012-07-13 13:42:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dziobu napisa?(a):

    > Mi chodzi o hasło pamiętane przez dysk, a nie jakiś soft który w tle
    > dane szyfruje.

    Czy masz na myśli FDE:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware-based_full_dis
    k_encryption

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 5. Data: 2012-07-13 13:56:42
    Od: dziobu <d...@g...pl>

    Dnia 7/13/2012 1:42 PM, Użytkownik januszek napisał:
    > dziobu napisa?(a):

    > Czy masz na myśli FDE:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware-based_full_dis
    k_encryption

    Nie.
    Każdy dysk na zabezpieczenie hasłem. Można je włączyć w BIOSie. To nie
    jest szyfrowanie tylko samo hasło dysku. Jeśli hasło będzie ustawione to
    przy starcie BIOS o nie zapyta. I tyle. Żaden soft, żadne szyfrowanie.

    Chodzi mi o to hasło, usuwalne (???) m.in tym programem:
    http://www.hddunlock.com/

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 6. Data: 2012-07-14 07:49:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dziobu napisa?(a):

    > Każdy dysk na zabezpieczenie hasłem. Można je włączyć w BIOSie. To nie
    > jest szyfrowanie tylko samo hasło dysku. Jeśli hasło będzie ustawione to
    > przy starcie BIOS o nie zapyta. I tyle. Żaden soft, żadne szyfrowanie.

    Zdecyduj sie - piszesz o dysku czy o BIOS kompa?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 7. Data: 2012-07-14 13:03:52
    Od: dziobu <d...@g...pl>

    Dnia 7/14/2012 7:49 AM, Użytkownik januszek napisał:
    > dziobu napisa?(a):

    > Zdecyduj sie - piszesz o dysku czy o BIOS kompa?

    Wpisz w sieci np "ATA password" i sam sobie odpowiedz.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 8. Data: 2012-07-14 18:11:45
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 13.07.2012 r. 11:18, dziobu pisze:
> [...]
    > tylko do kosza.
    >
    > Czy jest tu ktoś kto faktycznie zmierzył się z tym problemem z

    ATA SECURITY dostarcza słabego bezpieczeństwa. Można pominąć hasło
    modyfikując (podmieniając) firmware dysku; istnieją też programowe
    obejścia producenta.