  • 1. Data: 2014-12-24 14:40:33
    Temat: sprzęgło w hdi - drży przy ruszaniu, co się psuje?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Xsara Picasso, hdi, bez dwumasy. Auto jeździ dobrze, sprzęgło nie
    "ciągnie". Podczas ruszania, podczas popuszczania sprzęgła, albo jak
    ktoś woli jazdy na pół sprzęgle, napęd jest przenoszony niestabilnie,
    skokowo, coś jakby łapało i rwało. Auto drży, albo podskakuje jak żaba,
    ale skoki są króciutkie, kilka razy na sekundę i oczywiście w 100%
    zależne od prędkości obrotowej silnika. oczywiście można silnik
    przegazować przy starcie jak benzynkę 1.1 - wtedy nierównomierność jest
    tak szybka, że przestaje być zauważalna.

    Co mi się psuje i ile to będzie kosztować?

    ToMasz

  • 2. Data: 2014-12-24 15:26:05
    Temat: Re: sprzęgło w hdi - drży przy ruszaniu, co się psuje?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 24 Dec 2014 14:40:33 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > "ciągnie". Podczas ruszania, podczas popuszczania sprzęgła, albo jak
    > ktoś woli jazdy na pół sprzęgle, napęd jest przenoszony niestabilnie,

    Stawiałbym na koniec tarczy sprzęgła, ewentualnie łożysko sprzęgła (ale to
    miałbyś raczej hałaś niż wyczuwalne szarpanie).
    I tak w komplecie masz jedno i drugie (i docisk), pewnie wymienisz
    wszystko, chyba że docisk będziesz miał w na tyle dobrym stanie że
    wystarczyło będzie docisk przetoczyć.

    Ale pewnie komplet nie jest na tyle drogi (zwłaszcza po doliczeniu roboty)
    żeby się w to bawić.

  • 3. Data: 2014-12-24 15:26:12
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > prędkości obrotowej silnika. oczywiście można silnik przegazować przy
    > starcie jak benzynkę 1.1 - wtedy nierównomierność jest tak szybka, że

    Wygląda to na rozwalony mechanizm różnicowy, byc może satelity.

  • 4. Data: 2014-12-24 18:31:35
    Od: ww <w...@o...pl>

    On 2014-12-24 14:40, ToMasz wrote:
> [...]
    > przegazować przy starcie jak benzynkę 1.1 - wtedy nierównomierność
    > jest tak szybka, że przestaje być zauważalna.

    A jeżeli Corsa D z silnikiem ecotec 1.2 (80KM) szarpie przy ruszaniu ?
    Staram się raczej ruszać spokojnie ale czy ruszę łagodnie czy ostro to
    musi trochę poszarpać. Dodatkowo jak silnik jest zimny (np kiedy na
    zewnątrz jest 0 lub mniej stopni i ruszam rano) to czuję dziwne
    falowanie obrotów. Potem jeszcze przez
    kilka(naście, set) metrów na jedynce i dwójce dziwnie skaczą obroty w
    momencie mocniejszego wciśnięcia gazu. Kilka miesięcy temu wymienione
    było sprzęgło
    i nic to nie zmieniło. Kilku mechaników to oglądało i wszyscy
    twierdzą, że jest dobrze. Ja natomiast miałem do czynienia z identyczną
    corsą (dokładnie ten sam
    model tylko chyba rok starsza i większy przebieg) i jest kosmiczna
    różnica. Tam nic nie szarpie a jazda jest dużo bardziej płynna.

    Ma ktoś pomysł o co może chodzić ?

  • 5. Data: 2014-12-24 23:21:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

> [...]
    > tak szybka, że przestaje być zauważalna.
    >
    > Co mi się psuje i ile to będzie kosztować?

    Nie wiem, ale kilka tysiecy temu zakładalem nowe sprzegło i mam podobne
    objawy.
    Mechanik ktory zagladał ostatnio do auta stwierdził, ze założyli mi
    regenrowane sprzegło.
    Od wczoraj jakby sie uspokajało (ale moze to chwilowe i przypadek?), w
    kazdym razie jak sie nie poprawi to chyba bedzie reklamacja...

    W drugim autku mam podobną sytuację - ale tam juz od wielu km. Można ruszyć
    płynnie. ale jazda na pol sprzegle nie wchodzi w rachubę.

  • 6. Data: 2014-12-24 23:41:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 24 Dec 2014 15:26:12 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Wygląda to na rozwalony mechanizm różnicowy, byc może satelity.

    I ten mechanizm różnicowy działa tylko na półsprzęgle? ;)

  • 7. Data: 2014-12-24 23:43:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 24 Dec 2014 22:21:08 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]
    > objawy.
    > Mechanik ktory zagladał ostatnio do auta stwierdził, ze założyli mi

    A wymieniony był cały komplet czy tylko tarcza?
    Bo jak tylko tarcza, to docisk powinien zostać przetoczony (przy okazji
    warto sprawdzić też czy koło zamachowe nie wymaga analogicznej operacji).

    W każdym razie jak się wymieni samą tarczę bez ruszania docisku, to jakoś
    tak to się lubi zrobić - niezależnie czy regenerowana czy nie.

  • 8. Data: 2014-12-24 23:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > A wymieniony był cały komplet czy tylko tarcza?

    Oczywiście ze cały. :)

> [...]
    >
    > W każdym razie jak się wymieni samą tarczę bez ruszania docisku, to
    > jakoś tak to się lubi zrobić - niezależnie czy regenerowana czy nie.

    Hmm, moze to jeszce zweryfikuje w takim razie :)

  • 9. Data: 2014-12-25 00:45:29
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > I ten mechanizm różnicowy działa tylko na półsprzęgle? ;)

    Tak i tylko przy ruszaniu. Duze luzy na satelitach. Im dluzej przytrzymamy
    sprzeglo i damy wiecej gazu tym mniejsze szarpanie, mniejszy moment.
    Szarpanie bedzie wieksze jesli auto bedzie mocno dociazone, czasem jest tez
    wieksze przy skreconych kolach. W najgorszym wypadku grozi to rozpieprzeniem
    obudowy skrzyni a w najlepszym jesli ktos wie co jest grane i potrafi
    delikatnie ruszac moze przejezdzic i 100tys km, ale ryzykowne.
    To jest tylko moj subiektywny wniosek z opisu, moze to byc oczywiscie i
    kwestia sprzegla.

  • 10. Data: 2014-12-25 15:43:11
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <m7efnr$4r3$1@dont-email.me>
    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    > przegazować przy starcie jak benzynkę 1.1 - wtedy nierównomierność jest
    > tak szybka, że przestaje być zauważalna.

    Zobacz poduszki pod silnikiem.
    U mnie doświadczony mechanik przy podobnych objawach (na ile
    diagnostyka przez internet, na podstawie samego opisu, jest
    miarodajna) też podejrzewał sprzęgło.

    Jedna poduszka kompletnie skończona, druga naderwana.

    --
    Jacek Politowski