  • 31. Data: 2010-05-13 05:56:23
    Temat: Re: sprawiedliwie?
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    kogutek pisze:

    > To ile według takiego pacana jak ty trzeba robić żeby mieć wprawę. 3000 to dużo.
    > W zeszłym tygodniu zrobiłem z 10 kilometrów. W tym już z pięć kilometrów. Może
    > mam na rondo wjechać i jeździć w koło ze trzy godziny żeby wprawy nabrać? Weź
    > się jebnij w pusty kalfas zanim napiszesz kolejną bzdurę. Niebezpieczny dla
    > innych to ty jesteś.

    Sam sie jebnij kretynie.
    3000 rocznie to nie jest jezdzenie samochodem.
    Ja w weekend zrobilem ponad 2200km.
    Jezdzac wylacznie prywatnie (i uwazam ze nie tak duzo) rocznie robie ok
    30kkm.

    > Głupcy zawsze są niebezpieczni.

    Szczegolnie tacy co mysla, ze jezdza samochodem robiac 3000km rocznie.

    --
    Karolek

  • 32. Data: 2010-05-13 09:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Filip KK n...@n...pl ...

    > Kolejny, który nie rozumie że oc nie jest tylko na jeżdżenie.

    A mozesz jasniej?
    Sugerujesz, ze stojace auto moze komus zrobic krzywde, bo np. zjedzie z
    górki?
    Wiesz, stojacy dom tez moze, rower tez moze, a jakos OC wymagane jest tylko
    na samochodód.

  • 33. Data: 2010-05-13 13:12:19
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-13 09:01, Budzik pisze:

> [...]
    > górki?
    > Wiesz, stojacy dom tez moze, rower tez moze, a jakos OC wymagane jest tylko

    Jesteś niepoważny. Samochód może narobić dużo większych problemów niż
    rower. A za dom jest odpowiedzialny instruktor, który jest ubezpieczony
    od odpowiedzialności cywilnej!!! A odnośnie zjeżdżającego samochodu..
    Ktoś musi być odpowiedzialny za to. W tym przypadku właściciel, który
    zaparkował swój samochód nienależycie (np. nie zaciągnął hamulca
    ręcznego i zostawił na luzie). Uważasz, że w tym przypadku właściciel
    nie powinien być pociągnięty do odpowiedzialności? Powinien, dlatego
    jest ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, bo mógłby się nie
    wypłacić do końca życia za powstałe szkody. Niech taki samochód, załóżmy
    ciężarówka, albo wielka terenówka zjedzie z pełnym rozpędem z górki i
    wjedzie w tłum dzieci z przedszkola stojących na chodniku. Pozabija
    dzieci i kto będzie płacił wszystkim rodzinom odszkodowania? Halo! Obudź
    się Budziku. Zapalić się też Twój samochód może z Twojej winy i narobić
    poważnych szkód wokół na grube miliony złotych...

  • 34. Data: 2010-05-13 13:18:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-13 01:12, Michał pisze:

    > Nie ma. Jakie? Poza tym jakie pieniądze mogą być rekompensatą?

    No jak to nie ma, jak jest?
    Suma? Proszę bardzo. Np. 60 tys. zł. Jest to i realne i ściągalne. A
    jeśli uznasz stałego uszczerbku na zdrowiu do końca życia i np. nie
    będziesz mógł pracować ani pomagać w domu, to do końca życia Twoich
    bliskich będą płacić rentę.
    Zależy co się stanie. Jak Ci złamie obojczyk i udowodnisz, że to wina
    właściciela budynku, to Ci z ubezpieczenia wypłacą pieniądze na leczenie
    i rehabilitację.

    > Nie jestem ubezpieczony mój zysk.

    Licz jak chcesz. Twoja sprawa, Twój problem.

    > Gdyby się wszyscy ubezpieczyli od wszystkiego to by to kosztowało zbyt
    > dużo.

    Wybacz, ale chyba nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Praktycznie
    większość ludzi jest ubezpieczonych. PO COŚ SIĘ PŁACI SKŁADKI ZUS!!!!

    [cut bzdury]

  • 35. Data: 2010-05-13 13:31:22
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-12 07:55, Grejon pisze:

    > Mniej jeżdżę - mam małe doświadczenie.

    Niedzielny powinien płacić nawet więcej:)

    A.

  • 36. Data: 2010-05-13 13:46:03
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Przesiadasz się z jednego na drugi -- gubisz się... Ja przystosowuję
    > się do innego samochodu w kilka sekund...

    ?? Co ma piernik do waiatraka? Dlaczego mam placic 500 + 500 zl OC za dwa
    samochody a nie powiedzmy 600 niezaleznie od tego czym jezdze?

    > Jestem więc za tym, aby OC zależało od km

    Taaa i pol Polski bedzie jezdzic tylko na wstecznym ;-)

    Dysiek

  • 37. Data: 2010-05-13 13:52:54
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    [...]

    > Jestem więc za tym, aby OC zależało od km

    Czyli osoba jeżdżąca autostradami, będzie więcej płacić od osoby
    poruszającej się po dużym mieście. Gdzie jest więcej kolizji to chyba
    wiadomo?

    > i od liczby spowodowanych szkód

    ale to przecież jest od dawna.

    > oraz od liczby zebranych punktów
    > i sumy wystawionych mandatów.

    Za dużo przypadkowości, ale sens to jakiś ma.

    A.

  • 38. Data: 2010-05-13 13:56:43
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Masakra jak czytam takie wypowiedzi jak powyższa....
    >
    > Czy wy wszyscy nie rozumiecie jednej zasadniczej rzeczy, że OC nie jest
    > TYLKO na jeżdżenie samochodem???????????
    Jak myślisz że piszesz dużymi literami i przez to jesteś mądrzejszy to się
    mylisz. W socjalizmie wszystkich traktują jednakowo i ustalają stawki trochę
    niższe niż by powodowały popuszczanie zwieraczy. W gospodarce rynkowej produkt
    robi się pod klienta. Rynkowe ubezpieczenia oparte są na matematyce a nie nie
    ustawach. Ubezpieczyciel na podstawie danych jakie ma kalkuluje ryzyko że nie
    zarobi. Masz rację ze oc jest nie tylko od jeżdżenia samochodem. Może samochód
    zapalić się na parkingu i spali się samochód obok. Jak jest takich przypadków w
    skali kraju 20 rocznie i wypłaty z tego tytułu wyniosły pół miliona to przy
    założeniu że trzeba będzie w następnym roku wypłacić milion i po rozbiciu
    miliona na 5 milionów samochodów robią roczną stawkę od takiego zdarzenia 50
    groszy. Ciężarówki rozwaliły przez rok z 5 domów. Składka roczna z tego tytułu
    dla ciężarówek 2 złote. Kto powiedział ze nie może być opłaty stałej w wysokości
    np. 20 złotych rocznie na przypadki nie związane z poruszaniem się samochodu.
    Popatrz jakie jest niskie dobrowolne NW. Jest niskie bo jest dobrowolne i oparte
    na matematyce. Jak by było oparte na ustawie i było obowiązkowe to by było 40
    razy większe. Uruchom trochę wyobraźnie, podeprzyj ją matematyką na poziomie 5
    klasy gimnazjum i nie będziesz musiał nic pisać dużymi literami.

  • 39. Data: 2010-05-13 14:52:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dysiek" hsgops$852$...@i...gazeta.pl

> [...]
    a nie powiedzmy 600 niezaleznie od tego czym
    > jezdze?

    > Taaa i pol Polski bedzie jezdzic tylko na wstecznym ;-)

    Dobra myśl. Ale ile trzeba przejechać na wstecznym, aby zarobić na życie?
    Pomijając już fakt, że wówczas trzeba też spalać paliwo. Najlepiej by
    chyba było wtedy, gdyby człowiek dostawał pieniądze za (już wówczas -- na)
    przejechane kilometry.

    I tak oto podążamy w kierunku wspólnoty. ;) (komuny)

    -=-

    LUDZIE!!! Pomyślcie lepiej o innej rzeczywistości.

    Płacę:

    -- OC za ćwierćwieczny samochód, którym nie jeżdżę (500 złotych rocznie)
    -- OC za samochód, którym jeżdżę rocznie 100 tysięcy km (500 złotych rocznie)
    -- rata za mieszkanie (300 m^2) w bloku (20 tysięcy złotych rocznie)
    -- jedzenie (7 tysięcy złotych rocznie)

    Zarabiam 90 tysięcy złotych rocznie...
    (i nie płacę na Kościół -- na przykład 85 tysięcy złotych rocznie)

    Zapewniam Was o tym, że wielu zarabia w Polsce miesięcznie 90 tysięcy złotych. :)
    (ale ci ludzie niekoniecznie chwalą się tym)

    -=-

    Dywagacje typu taki czy inny wylicznik prowadzą do zwiększenia liczby urzędników
    liczących składki. :) (układających wzory, pouczających innych i liczących...)

    -=-

    Okulary trzeba wymieniać mniej więcej raz na dwa lata.
    Szkła (sferocylindryczne, nie okienne) mogą kosztować
    ze 2 tysiące złotych... Do tego oprawka... Jakieś na
    zmianę -- na wszelki wypadek... OC przy tym wydaje się
    być drobnostką. :)

    Po co rozczulać się nad ,,sprawiedliwością'' -- o wiele lepiej
    pozwolić ludziom na zarabianie, czyli na pracę, za którą otrzymują
    pieniądze. :) Dzień dobry kapłanowi Ozorowskiemu, który utwierdza
    wiernych w przekonaniu, że ja mam pracować za darmo, pieniądze ma
    dostawać ,,firma rodzinna'' kontrolowana przez Kościół, która
    powinna mi wydzielać -- na OC, na okulary, na jedzenie, na
    reprodukcje genów?... Nie... Na reprodukcje genów -- NIE!
    Reszta pieniędzy ma trafić do Kościoła. Jeśli nie wprost,
    to poprzez wiernych, którzy obzdulą mojego ojca. :)

    -- lampa Zeptera
    -- pościel wełniana (pięciokrotnie droższa niż w normalnym sklepie)
    -- pseudolekarze prywatni kąsający lekarzy eNeFZetowych

    Aby było jasne -- sprzedawcy takich garnków i lamp Zeptera
    (szwajcarskich!!! -- made in Porcelana) po prostu :) dają na Kościół. :)

    -=-

    Zacznijcie zarabiać!! Jak? Zacznijcie zatrudniać -- na dobrych warunkach.
    Zatrudniać także tych, którzy (jak ja) nie czczą ojca, nie chodzą (ani nie
    jeżdżą!!) do kościoła na niedzielne msze święte, nie płacą na Kościół, nie
    klękają (obolałymi od chorób) kolanami...

    Trudne? Ale innej drogi nie ma! Zarabianie 90 tałzenów miesięcznie i dawanie
    (jak w Ziemi obiecanej) 25 kopiejek na biedne dzieci to parodia dobroczynności. :)
    Zmniejszanie podatków (wydatków na urzędników -- częstokroć niepotrzebnych w tej
    liczbie) gospodarność (mniej głupoty na co dzień --> dzień dobry połówkowemu
    ogrodzeniu -- ogrodzenie oddziela osiedle od placu zabaw, ale nie oddziela od
    reszty świata ze strony ,,przeciwległej''; niby słusznie, skoro za ogrodzeniem
    jest ponad 20% mieszkańców a przeciwko ogrodzeniu ponad 40% a jest własnością
    tychże mieszkańców) i niebronienie zarabiania... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2010-05-13 14:56:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek (G)" hsgp6n$9a1$...@i...gazeta.pl

    > Czyli osoba jeżdżąca autostradami, będzie więcej płacić od osoby poruszającej się
    po dużym mieście. Gdzie jest więcej kolizji to
    > chyba wiadomo?

    Tak. ;) Chyba, że pokaże kwity z autostrady. ;) Wówczas kilometry
    autostradowe będą dzielone przez 7.3 -- współczynnik wyliczany
    dynamicznie... Obliczenie (wyznaczenie współczynnika) będzie
    płatne oczywiście. ;) (aby nie opłacało się liczenie) :)

    > ale to przecież jest od dawna.

    No tak.

    > Za dużo przypadkowości, ale sens to jakiś ma.

    Za dużo. :) I rozwijać się może korupcja. :)

    -=-

    Jak widać -- składka uzależniona od szkodliwości nie jest wcale taka zła. :)
    Ale dlaczego kończyć zniżki na 60%? Gdyby tak zejść do 90%? :) Samochód nie
    jeździ -- nie koliduje, składki spadają. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'