  • Data: 2011-10-20 12:37:51
    Temat: spowolnienie...
    Od: <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć Spece od prądu :-)

    Mam do Was pytanie/prośbę o pomoc.

    Chciałbym spowolnić obroty silnika w odkurzaczu, bo kupiłem jakiś wynalazek,
    którego poziom głośności dorównuje odrzutowcowi, a i nie ma potrzeby, żeby
    aż tak mocno zasysał, bo to odkurzacz do kominka, zresztą boję się niekiedy,
    żeby sam nie odleciał. Działa na 220V, ale moc ma chyba coś koło 1,2kW.

    Dziadostwo, bo nie dość, że wyje, to się zapycha, model dokładnie jak tu:
    http://kratki.pl/pl/produkt/odkurzacz-kominkowy-z-si
    lnikiem_oks

    Szkoda mi go wyrzucać, więc kombinowałem, żeby wstawić w obwód ściemniacz,
    ale ściemniacz do oświetlenia, ale ten ma obciążenie do 300W, więc wywalało
    bezpiecznik w ściemniaczu.

    Teraz moje pytanie, czy można wstawić jakiś prosty potencjometr/opornik czy
    coś co by spowolniło pracę silnika?

    Prośba o fachową pomoc, bo nie chcę, żeby to co wykombinuję było
    niebezpieczne....